Miercuri 25 Decembrie

Se schimbă Codul Rutier pentru şoferii cu permis categoria B. Titi Aur crede că va ”fi o greșeală”


Şoferii români care au permis de conducere categoria B vor putea conduce și motociclete de 125 centimetri cubi, în anumite condiţii.

Camera Deputaților a votat marţi un proiect de lege care modifică legislația rutieră, astfel încât posesorii de permis auto categoria B să poată conduce motociclete de 125 centimetri cubi, dacă acestea au cutie de viteze automată.

Conform noii prevederi, şoferii cu permise de conducere categoria B, care au cel puțin 24 de ani și o vechime a categoriei de cel puțin trei ani  vor putea conduce motociclete de 125 cmc care au o putere maximă de 11kW (14.75 cai putere), cutie automată și dacă fac dovada că au terminat ”10 ore de pregătire practică în cadrul unei unități autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule”.

Campionul Titi Aur critică această modificare legislativă, pentru că va crește numărul de accidente rutiere.

Tiberiu Troia, fost multiplu campion național și internațional la motociclism viteză, instructor categoria A și B, jurnalist moto a declarat că ”inițiativa copiază legislația existentă deja în alte ţări europene, dar cred că a fost făcută fără a ține cont de efectele pe care le-a avut în acele țări.

Și, dacă vreți, se va întâmpla același lucru care se petrece în cazul trotinetelor... Până la efectul scontat, degajarea traficului, va fi plătit un preț de sânge.

Spitalele sunt pline de victime ale accidentelor cauzate sau în care au fost implicate trotinete.

Același lucru s-a întâmplat în Europa și cu șoferii cărora li s-a permis să conducă motociclete și la fel se va întâmpla și la noi. Nici nu mai pomenesc de diferențele dintre noi și alți europeni în ceea ce privește disciplina în trafic și educația rutieră”.

"Personal, cred că se va dovedi a fi o greșeală. (...) Să permiți cuiva care nu are nici un fel de cunoștințe legate de stabilitatea unui astfel de vehicul, de modul în care frânează, virează și așa mai departe, să îl folosească pe drumuri publice mi se pare un risc prea mare, raportat la potențiale beneficii.

Nu cred că cineva, care poate că nici pe bicicletă nu știe să meargă, va putea controla o astfel de motocicletă. (...) Să nu uităm că nu vorbim de o jucărie, ci de un vehicul destul de puternic”, este de părere şi Titi Aur, fost multiplu campion național la raliu și profesor de conducere defensivă, potrivit avocatnet.ro.

Legea urmează să meargă la promulgarea la preşedinte și va intra în vigoare la trei zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial.

Comentarii Facebook