Miercuri 30 Octombrie

Sentință controversată! Ce au decis judecătorii în cazul unui pieton omorât pe trecere, pe roșu, de o mașină care circula cu 61 km/h


Un tragic accident de circulație, produs în 6 februarie 2011, a avut parte de o sentință controversată. 

Curtea de Apel București a dat sentința în dosarul în care un șofer era judecat pentru că a omorât un pieton care a traversat strada pe roșu. Judecătorii au stabilit că șoferul poartă 50 la sută din vină.

În proces a fost judecat pentru ucidere din culpă un bărbat de 58 de ani (48 la data producerii accidentului) acuzat că a călcat un pieton care i-a ieșit în față traversând strada pe roșu.

Accidentul a avut loc în zona Tribunalului București, într-o zonă cu două benzi pe sens. Victima a traversat pe roșu, a ajuns pe celălalt sens, unde a fost lovit de mașina condusă de bărbatul de 48 de ani. Totul a fost filmat de o cameră de supraveghere a traficului, iar șoferul a spus că nu e vinovat,conform ziare.com.

Mașina circula cu 61.58 km/h în momentul impactului. Judecătorii au ajuns la concluzia că vina producerii accidentului este împărțită între victimă și șofer, fiecare având 50 la sută din vină pentru producerea accidentului. Astfel, șoferul a fost condamnat la șase luni de închisoare cu suspendare.

La producerea accidentului și implicit la cauzarea decesului victimei a contribuit și conduita culpabilă a acesteia, procentul reținut pentru ambii participanți la trafic fiind de 50 % pentru fiecare. Condamnarea inculpatului pentru infracțiunea analizată nu presupune în mod necesar că îi aparține în exclusivitate culpa în producerea accidentului, ci reprezintă rezultatul încălcării unor dispozițiile legale vizând circulația pe drumurile publice într-o manieră care a impus reținerea unei culpe într-un procent de 50%”, a arătat Judecătoria Sectorului 3 în sentința menținută de Curtea de Apel București.

Mijloacele de probă cu caracter științific, care au în vedere în mod corect situația premisă a apariției stării de pericol, dar și valoarea decelerației determinată din imaginile video, confirmă fără echivoc că inculpatul ar fi putut evita impactul cu victima dacă ar fi condus autoturismul în momentele premergătoare accidentului cu o viteză permisă de lege pe sectorul de drum respectiv.

În alte cuvinte, dacă inculpatul și-ar fi respectat propriile obligații de a avea un comportament care să nu afecteze fluența și siguranța circulației, să nu pună în pericol viața sau integritatea corporală a persoanelor, de a respecta limita legală de viteză și de a o adapta în funcție de condițiile de drum, astfel încât să poată efectua orice manevră în condiții de siguranță, chiar în prezența victimei pe trecerea de pietoni pe culoarea roșu a semaforului, inculpatul ar fi putut evita accidentul întrucât ar fi dispus de spațiul necesar de frânare pentru a evita impactul cu victima”, se arată și în sentința definitivă a Curții de Apel București.

Familia bărbatului decedat a obținut în urma procesului daune morale de 45.000 de lei și daune materiale de 25.000 de lei.

Comentarii Facebook