Tentativa de furt a crescut odată cu prețurile. Cașcaval, unt și șampon, ținute în cutii antifurt de supermarketurile din țară


Creșterile de preț din ultimii ani au transformat anumite produse în bunuri de lux, fiind acum protejate corespunzător. De la cașcaval și unt, până la deodorant, șampon și lame de ras, aceste articole se află pe rafturi în cutii antifurt, deoarece au devenit tot mai tentante pentru hoți. 

Produsele respective au înregistrat scumpiri de până la 20% în ultimul an, iar magazinele se confruntă cu un val tot mai mare de furturi.

„Se fură produse mici, dar cu valoare mare: vopsea de păr, stick-uri, deodorante, iar din produsele alimentare se fură: cașcaval, salam, unt, conserve de pește premium.

În 2022, am avut undeva la 11.500 de furturi, cred că acum avem peste 14-15 mii de furturi pe an, cred că aici s-a ajuns”, a declarat Feliciu Paraschiv, președintele Asociației Micilor Comercianți. 

Tentativa de furt a crescut odată cu prețurile. Încă din 2021, atunci când unele produse s-au și dublat la preț, magazinele au început să aibă parte de o avalanșă de furturi. 

„În ciuda creșterilor de salarii, pensii, venituri, acestea nu au ținut pasul cu prețurile. Asta înseamnă că ceea ce cumpărai cu 100 de lei acum ceva timp, acum cumperi cu 250 de lei, iar venitul tău nu a crescut cu 150%. Din păcate, sărăcia crește odată cu prețurile, iar oamenii care erau săraci devin și mai săraci”, explică Gelu Duminică, sociolog, pentru Antena 3 CNN.

Comercianții spun că ținta hoților nu mai sunt doar produsele scumpe ci și cele pentru traiul zilnic.

Comentarii Facebook