Tot mai mulți elevi afirmă că profesorii cer în continuare fondul clasei, deși învățământul de stat este gratuit


Mai mult de jumătate dintre copii din comunitățile dezavantajate spun că profesorii le cer bani pentru fondul clasei ca să ia diverse materiale.

O treime din elevi susțin că, în clasa lor, profesorii discriminează copiii, în baza capacității intelectuale, aspectului fizic, religiei, îmbrăcăminții sau dizabilității, dar și după statutul economic al părinților, în timp ce 45% spun că sunt colegi care discriminează alți elevi, relevă un sondaj realizat de World Vision România, care amintește că legea Educației și Constituția prevăd că accesul la învățământ este gratuit și obligatoriu

Profesorii le cer elevilor să-și cumpere caiete speciale și culegeri separate față de manualul de la clasă

Cercetarea arată că 70% dintre copii afirmă că profesorii le cer să aducă bani de acasă pentru a cumpăra culegeri și alte caiete speciale cu exerciții de lucru, iar 51% spun că li se cer bani și pentru fondul clasei ca să cumpere materiale pentru desfășurarea orelor, topuri de hârtie, markerebureți și cretă

Mai mult de patru din zece (43%) dintre elevii respondenți au arătat că nu au fost consultați, anul trecut, nici măcar o dată de către profesori referitor la predarea și evaluarea din clasă, în timp ce 28% spun că li s-a cerut doar o singură dată feedback în anul școlar care a trecut. 

Drepturile copilului, stipulate în Convenţia ONU pentru Drepturile Copilului şi alte acorduri internaţionale, cât şi în legislaţia naţională, sunt încălcate zi de zi în rândul copiilor din România, situaţia fiind cu atât mai gravă în comunităţile vulnerabile”, au transmis reprezentanții World Vision România. 

Temele multe pentru acasă fură copilăria elevilor

Potrivit sondajului realizat de Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România în rândul a 659 de elevi din ciclul gimnazial şi liceal, majoritatea din mediul rural sau din oraşe mici, unul din cinci copii, respectiv 21%, spune că petrece zilnic, în medie, între trei şi patru ore pentru teme şi alte activităţi de învăţare în afara programului şcolar. Unul din zece adolescenţi (14%) petrece chiar şi mai mult de patru ore.


Comentarii Facebook