Trafic de coșmar în România. Un drum de la Cluj la Constanța poate dura și 15-16 ore
Românii stau blocați în trafic! Din cauza lucrărilor la Autostrada Pitești-Sibiu, care au provocat închiderea drumului de pe Valea Oltului, șoferii sunt puși într-o ipostază cel puțin neplăcută. Spre exemplu, un camion ajunge de la Cluj la Constanța în 15-16 ore.
Închiderea totală a DN7 Valea Oltului, unul dintre cele mai aglomerate drumuri din țară, în timpul zilei, pentru lucrări la viitoarea mult visată autostradă A1 Pitești-Sibiu, a paralizat traficul din centrul și sudul României.
Traficul greu s-a mutat pe principalele două rute alternative viabile pentru a traversa țara de la est la vest sau viceversa, prin Brașov sau prin Craiova - Drobeta-Turnu Severin, iar șoferii de camion pot face și mai bine de 2 zile, de exemplu, de la Cluj la Constanța sau de la Arad la Giurgiu, dacă respectă timpii legali de conducere și perioadele de repaus.
România blocată! Cluj – Constanța (aprox. 710 km): Două zile cu TIR-ul
Cu mașina personală, o viteză medie de circa 65-70 km/h și fără a face vreo pauză, un șofer poate ajunge astăzi de la Cluj la Constanța, via Brașov (aprox. 315 km), în circa 9,5-10 ore.
Un șofer de TIR, însă, abia poate încerca să ajungă de la Cluj la Constanța în 2 zile de lucru, în condițiile actuale de trafic.
Având în vedere că viteza comercială medie a camioanelor grele e de 40-45 km/h, fără a respecta timpii legali de conducere și perioadele de repaus, unui șofer de TIR îi trebuie 15-16 ore pentru acest drum. Adică, minimum 2 de lucru, pentru că trebuie să facă pauză minimum 45 de minute după 4h30 de condus. Iar timpul de condus zilnic nu trebuie să depășească 9 ore (poate fi prelungită la maximum 10 ore de două ori pe săptămână), conform legislației.
București – Sibiu: 7-8 ore, Cluj – Constanța: 15-16 ore, Arad – Giurgiu 14-15 ore
București - Sibiu (aprox. 315 km): O zi cu TIR-ul
Cu mașina personală, o viteză medie de circa 65 km/h și fără a face vreo pauză, un șofer poate ajunge astăzi de la București la Sibiu, via Brașov (aprox. 315 km), în circa 5-6 ore.
Având în vedere însă că viteza comercială medie a camioanelor grele e de 40-45 km/h, un șofer de TIR abia poate încerca să ajungă de la București la Sibiu într-o zi de lucru.
Fără a respecta timpii legali de conducere și perioadele de repaus, un camion poate parcurge drumul București - Sibiu via Brașov în contextul traficului de astăzi în circa 7-8 ore. Dar, șoferul de TIR trebuie să facă pauză minimum 45 de minute după 4h30 de condus. Iar timpul de condus zilnic nu trebuie să depășească 9 ore (poate fi prelungită la maximum 10 ore de două ori pe săptămână), conform legislației (Reg. CE 561/2006).
Arad – Giurgiu (aprox. 600 sau 700 km): Aproape 2 zile cu TIR-ul
În contextul închiderii DN7 Valea Oltului, pentru a traversa România de la Arad la Giurgiu, de la vest la est, sunt două drumuri aleternative principale, via Brașov-Sibiu (aprox. 700 km) sau via Craiova-Drobeta-Turnu Severin (aprox. 600 km).
Cu mașina personală, o viteză medie de circa 70 km/h și fără a face vreo pauză, un șofer poate ajunge astăzi de la Arad la Giurgiu, în circa 9-10 ore.
Un șofer de TIR, însă, abia poate ajunge de la Arad la Giurgiu în 2 zile de lucru, în condițiile actuale de trafic.
Având în vedere că viteza comercială medie a camioanelor grele e de 40-45 km/h, fără a respecta timpii legali de conducere și perioadele de repaus, unui șofer de TIR îi trebuie 15-16 ore pentru acest drum, dacă alege varianta prin Craiova-Drobeta-Turnu Severin. Via Brașov, drumul poate dura și circa 17 ore. Adică, minimum 2 de lucru, pentru că trebuie să facă pauză minimum 45 de minute după 4h30 de condus. Iar timpul de condus zilnic nu trebuie să depășească 9 ore (poate fi prelungită la maximum 10 ore de două ori pe săptămână), conform legislației, potrivit newsweek.
1 Comentariu
Stati si rabdati! Voi ati votat!