Uniunea Europeană nu va permite reparațiile la mașinile mai vechi de 15 ani


Uniunea Europeană a impus o măsură radicală în cadrul Programului "Green Deal" pentru a reduce emisiile de carbon, cunoscut și sub numele de pachetul "Fit for 55". Această inițiativă vizează eliminarea din circulație a mașinilor cu motoare pe combustie internă, considerate a fi principalele surse de poluare. Printre schimbările propuse, un regulament viitor introduce conceptul de "vehicul rezidual", cu discuții actuale privind includerea mașinilor cu vechime de peste 15 ani în această categorie.

Potrivit acestui regulament în așteptarea aprobării Parlamentului European și a Consiliului, vehiculele reziduale, cu defecte majore la componente precum motorul, transmisia, frânele sau direcția, și care au o vechime potențială de aproximativ 15 ani, vor intra sub incidența acestuia. Odată etichetate drept reziduale, aceste vehicule nu vor mai putea fi supuse unor reparații semnificative și vor fi susceptibile să fie scoase din uz.

Programul ambițios al Uniunii Europene, "Fit for 55", își propune să elimine emisiile directe din transporturi până în 2050, având obiective intermediare ce includ o reducere de 55% până în 2030 față de nivelurile din 1990. Unul dintre pașii esențiali în atingerea acestui obiectiv este interzicerea mașinilor noi cu motoare cu combustie în 2035, cu excepția vehiculelor care utilizează combustibili sintetici. Cu toate acestea, implementarea acestor schimbări se confruntă cu provocări în realitate, deoarece adoptarea vehiculelor cu emisii reduse sau zero în Uniunea Europeană variază semnificativ de la un stat membru la altul.

Comentarii Facebook