A fost inaugurat Drumul Bistriței, cu o lungime de 82 de km - FOTO
Consiliul Județean a recepționat modernizarea drumurilor județene DJ 161, DJ 161G și DJ 172A, în lungime însumată de peste 41 de km. Această șosea face parte din Drumul Bistriței, cu o lungime de 82 de km.
Consiliul Județean Cluj a finalizat și recepționat lucrările finanțate din fonduri europene care au vizat modernizarea și reabilitarea drumurilor județene DJ 161G Sucutard – Palatca – Vaida Cămăraș – DN 16 și DJ 172A limită cu județul Bistrița-Năsăud – Țaga, ca părți ale Lotului 1 al Drumului Bistriței, respectiv a drumului județean DJ 161 (DN 16) Gădălin – Bonțida – DN 1C, parte componentă a Lotului 2 al Drumului Bistriței.
”Importanța aparte pentru infrastructura rutieră a județului e dată de faptul că am finalizat, iată, cu fonduri europene, întreg Drumul Bistriței, în lungime totală de aproape 82 de km, ambele loturi. Încheierea cu succes a lucrărilor de modernizare și reabilitare a acestor drumuri județene este o mare reușită din perspectiva arealului vast pe care îl deservesc. În același timp, realizarea acestei noi legături extrem de utile cu județul Bistrița-Năsăud generează efecte benefice în ceea ce privește dezvoltarea acestei întregi zone a județului”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.
De ce este important Drumul Bistriței
De o mare complexitate și anvergură, lucrările de modernizare și reabilitare a drumurilor județene DJ 161G Sucutard – Palatca – Vaida Cămăraș – DN 16 și DJ 172A limită cu județul Bistrița Năsăud – Țaga care vizează realizarea Lotului 1 a Drumului Bistriței au fost executate în cadrul proiectului cu finanțare europeană având ca obiect: „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională – Traseu regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței, prin modernizarea DJ 172 A limită cu județul Bistrița Năsăud – Țaga (DJ 109 C) (km 33+000 – km 39+452) și DJ 161G Sucutard – Pălatca – Vaida Cămăraș – DN 16 (km 0+000 – km 18+406) – Lot 1”.
Astfel, au fost vizate două sectoare de drum în lungime însumată de 24,858 kilometri.
Operațiunile au constat în lucrări de modernizare a platformei drumului pe toată lungimea sectoarelor și asfaltarea acestora în două straturi, respectiv binder și strat de uzură, realizarea a 4,5 kilometri de consolidări, 11,5 kilometri de drenuri și 12,25 kilometri de rigolă carosabilă, parapete de siguranță, aproape 10.000 de metri pătrați de amenajări hidrotehnice, dar și reabilitarea a trei poduri.
De asemenea, au fost realizate podețe transversale, accese la proprietățile situate pe raza localităților Vaida Cămăraș, Palatca, Petea, Chiriș, Sucutard și Țaga, trotuare, acostamente, canalizația tehnică destinată montării fibrei optice, serviciilor de telefonie, etc., precum și lucrări de marcaje și semnalizare rutiere.
Valoarea totală a proiectului este de 117.519.897,90 lei (TVA inclus), și a fost finanțată în proporție de 98% din fonduri europene și 2% de la bugetul județului.
Un alt proiect european al Consiliului Județean Cluj, care a fost finalizat și recepționat, este cel care vizează lucrările de reabilitare și modernizare a drumului județean DJ 161 (DN 16) Gădălin – Bonțida – DN 1C.
Investiția de mare anvergură a vizat realizarea Lotului 2 al Drumului Bistriței pe tronsonul în lungime de aproape 17 kilometri cuprins între pozițiile kilometrice 0+000 și 16+933.
Lucrările au fost derulate de Consiliul Județean Cluj în cadrul proiectului cu finanțare europeană ”Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională - Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței, prin modernizarea și reabilitarea DJ 161 (DN 16) – Gădălin – Bonțida – DN 1C de la km 0+000 la km 16+933 – Lot 2”.
Operațiunile au constat în lucrări de modernizare a platformei drumului pe toată lungimea sectoarelor și asfaltarea acestora în două straturi, respectiv binder și strat de uzură, realizarea de podețe transversale, șanțuri betonate, rigole carosabile, accese la proprietăți și trotuare pe raza localităților Gădălin și Bonțida, dar și de stații pentru transportul în comun.
De asemenea, au fost executate operațiuni constând în realizarea de acostamente, parapete de siguranță în cazurile în care s-a impus acest lucru, marcaje și semnalizare rutiere, precum și reabilitarea trecerii cu calea ferată din localitatea Bonțida.
Lucrările de modernizare au inclus și reabilitarea a cinci poduri, inclusiv noul pod peste râul Someș din localitatea Bonțida care a fost construit în urma demolării vechiului pod.
Valoarea totală a proiectului este de 82.786.286,64 lei (TVA inclus), și a fost finanțată în proporție de 98% din fonduri europene și 2% de la bugetul județului.
0 Comentarii