Aeroportul Cluj pierde teren în fața celor din Mureș, Timișoara și Ilfov. Sunt INTERESE MARI
Aeroportul Cluj este la un pas să piardă investiția de 76 de milioane de euro pentru transport intermodal, pentru că șefii Consiliului Județean Cluj refuză să semneze niște acte.
Marți seara, în 24 februarie, Consiliul Județean s-a întrunit de urgență, deși se știa de această problemă de luni bune, și s-a votat acordul de asociere pentru realizarea acestei investiții și co-finanțarea necesară, de 2,8 milioane de euro.
Consilierii județeni l-au mandatat prin vot pe vicepreședintele Ioan Oleleu să semneze cererea de co-finanțare. Acesta a spus că va semna numai dacă există avizul aparatului de specialitate al CJ Cluj, dar consilierii județeni s-au opus și au precizat clar că deliberativul este format din consilierii județeni aleși prin vot, iar aparatul de specialitate trebuie să execute ce se decide.
La finalul ședinței, lucrurile s-au dat iarăși peste cap. Ioan Oleleu a cerut acordul aparatului de specialitate, deși consilierii județeni votaseră, iar experții din CJ Cluj au spus că nu recomandă semnarea asocierii și a co-finanțării.
”Constat că pentru decidenții CJ Cluj nu contează ca sarcină de serviciu ceea ce li se trasează de către plenul Consiliului Judeţean. Nu știu ce de schelete sunt ascunse prin dulapurile unora de acum refuză să-și pună semnătura pe decizii ale plenului CJ Cluj, dar voi cere să se studieze dacă nu cumva asistăm la un abuz în serviciu.
Vestea proastă este că tot aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Cluj a dat o fugă până la București, în ciuda a ceea ce a hotărât plenul CJ Cluj, periclitând prin tergiversare, un proiect de 76 de milioane de euro, finanțat din fonduri europene, care vizează construirea unui centru intermodal care să transforme Aeroportul Internațional Cluj-Napoca într-un punct important pe harta transportului de marfă. Acuma, pe ultimii milimetri ai proiectului, văzând că nu pot să-l mai pună pe butuci, s-au dus să la Bucureşti să ceară lămuriri suplimentare în ceea ce priveşte transportul intermodal. N-au avut timp, măcar în ultimul an de când tot îi trag de mânecă pe acest subiect, să facă acest lucru?”, se întreabă consilierul județean Mihai Seplecan.
Proiectul de obținere a finanțării trebuia depus până în 26 februarie, iar Comisia Europeană ne-a mai întins o mână de ajutor. ”Vestea bună este că s-a obținut de la Comisia Europeană o amânare până în data de 3 martie a termenului de depunere a cerererii de finanțare a Proiectului ”Dezvoltarea infrastructurii de transport intermodal pentru pasageri și marfă la Aeroportul Avram Iancu”.
Până la urmă, decidenții CJ Cluj tot vor fi obligați să accepte această investiție. Mai ales că totul se face legal – o dovedește faptul că deja există asocieri în vederea implementării unui astfel de proiect la Mureș, Timișoara și Ilfov. În plus există un răspuns favorabil al Ministerului Transporturilor. Așa că nu pricep de ce se tot tergiversează luarea unei decizii: ură personală, frica de procurorii DNA?”, a încheiat Seplecan.
-------------------
UPDATE
”Urmare a informării transmise de Ministerul Fondurilor Europene Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj şi redirecţionată Consiliului Judeţean Cluj, referitoare la extinderea termenului de depunere a cererii de finanţare prin programul CEF Transport 2014 până la data de 3 martie 2015, ora 17,00, Consiliul Judeţean Cluj şi Aeroportul Internaţional ”Avram Iancu” Cluj au convenit asupra continuării demersurilor necesare pentru depunerea în termen a cererii de finanţare pentru proiectul ”Dezvoltarea infrastructurii de transport intermodal de pasageri şi marfă la Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj”.
Totodată, forul administrativ judeţean şi Aeroportul clujean reafirmă faptul că dezvoltarea şi extinderea Aeroportului Internaţional ”Avram Iancu” Cluj, inclusiv proiectul privind crearea unui sistem de transport intermodal reprezintă un obiectiv de maximă importanţă în cadrul Strategiei de Dezvoltare a Judeţului, constituind, totodată, proiecte prioritare ale Consiliului Judeţean Cluj.
În acelaşi timp, Consiliul Judeţean Cluj şi Aeroportul salută adoptarea de către Guvern a Master Planului General de Transport al României în cadrul căruia, pentru sectorul aerian, au fost prevăzute investiţii totale în sumă de 1,327 miliarde de euro din care Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj îi revin 131,143 milioane de euro iar proiectului de transport intermodal de la Cluj 34 de milioane de euro. Urmare a adoptării acestui document cu caracter strategic, obiectivele de investiţii propuse de Aeroport referitoare la infrastructura aeroportuară vor fi reanalizate în cadrul Consiliului de Administraţie al Aeroportului iar ulterior vor fi supuse spre aprobare în cadrul Consiliului Judeţean Cluj.
În contextul nou creat, Consiliul Judeţean Cluj şi ”Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj” vor întreprinde în perioada imediat următoare demersurile necesare în vederea adaptării studiilor şi proiectelor deja elaborate la prevederile Master Planului de Transport recent aprobat”, se arată într-un comunicat al CJ Cluj.
5 Comentarii
dupa ce a picat uioreanu acuma se tem sa puna semnatura ca sa nui caute dna
deoarece multi siau facut firme
FARA PARANDARAT NU SE POATE ...? LASATII PE ALTI DACA SUNTETI SI HOTI SI IMPOTENTI !
Pe an ce trece mediul de afaceri din Cluj este din ce in ce mai saracit. Se pierd f usor investitii si locuri de munca. Clujul de altadata este doar utopie...
Pacat ca prostia nu doare.
"Realizarile" de cacao ale CJ Cluj:
- spitalul de urgenta din Manastur
- groapa de gunoi
- drumul de la Ic Ponor
- drumurile judetene
- si altele din seria Never Ending Projects
Ole, Ole, Ole ia-ti putorile si lasa-ne!
Ole, Ole, Ole ia-ti putorile si lasa-ne!
Ole, Ole, Ole ia-ti putorile si lasa-ne!
Ole,… Citeste mai departe
Vedeti-va de treaba farfuristilor; Timisoara are aprobat un imprumut de la Banca Mondiala inca din 2012 pentru Cargo...nu puteti ajunge la struguri (care á propos, nu erau acri) sa va mai cresteti salariile si dati vina pe CJ. Cred ca este cazul unei schimbari si la aeroport, sau ce, aia sunt unsi ca si rgii, pe viata?