Miercuri 30 Octombrie

Aeroportul continuă războiul cu GOTO Parking și cere să nu mai fie mașini parcate lângă terminalele de plecare / sosire


Directorul Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” din Cluj-Napoca, David Ciceo, a declarat că a cerut în instanță să fie desființate parcările situate la cel puțin 30 de metri de terminalele de placare / sosire.

Riscul major pe care vreau să vi-l prezint este faptul că nu se respectă locurile de parcare în ce privește distanța minimă față de terminal, noi am sesizat autoritățile, am prezentat Consiliului Județean acest risc, Ministerului Transporturilor, Autorității Aeronautice Civile, instituțiilor interesate. Conform reglementărilor internaționale și conform reglementărilor naționale, trebuie să fie o distanță minimă la parcarea auto față de terminal. Având în vedere analiza de risc pe care a făcut-o aeroportul, am făcut o procedură, limita e 30 de metri. Firma nu dorește să respecte această limită, este un risc major de securitate pe Aeroportul Cluj având în vedere că este peste 80% trafic internațional, este un risc major pentru securitatea aviației civile.

Am solicitat o ordonanță președințială care sperăm zilele următoare să fie pe rolul instanței astfel încât să îi obligăm să respecte. Din păcate, în România s-a acționat după Colectiv, după cazurile cu azilele, este obligația noastră. Dacă există un dispozitiv exploziv este un risc major și este corect să prezentăm comunității și cetățenilor români riscul pe care îl avem pentru că firma respectivă nu dorește să respecte contractul pe care îl are cu Consiliul Județean, condiții prevăzute în cadrul licitației și al legislației din România”, a declarat David Ciceo.

Cei de la GOTO Parking spun că nicăieri în România nu se respectă prevederea invocată de David Ciceo.

Parcarea GOTO Parking respectă toate normele europene de securitate și siguranță aeroportuară. În nici un alt aeroport din România, nici măcar în cel din Brașov, deschis recent, nu este prevăzută o distanță de 30 m față de terminal. Procedura emisă de Aeroportul Cluj este ilegală, un abuz prin care se face concurență neloială și se dorește eliminarea inițiativei private. Din 2010, operatorul aeroportuar nu mai deține atribuția programelor de securitate (Regulamentul (CE) nr. 300/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 martie 2008 privind norme comune în domeniul securității aviației civile și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2320/ 2002). Deci, Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, prin reprezentantul său legal, în raport de legislația incidentă în materie, nu are competențe legale de stabilire a unei asemenea proceduri privind restricționarea parcării autovehiculelor pe terenul aflat în concesiunea subscrisei.

GOTO Parking lucrează împreună cu un specialist în securitate și siguranța aeroportuară care a participat la transpunerea normelor europene în normele naționale. Am formulat astfel toate argumentele care arată nelegalitatea procedurii făcută de către aeroport, am instituit și implementat un program propriu de securitate, care, în prealabil, a fost comunicat deopotrivă Consiliului Județean Cluj, Autorității Aeronautice Civile Române și Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj.

Ne întrebăm totuși care sunt amenințările despre care vorbesc reprezentanții aeroportului într-un oraș care este considerat cel mai sigur oraș din țară? De ce este emisă la Aeroportul Cluj o procedură diferită de toate aeroporturile din România? Există informații despre o eventuală amenințare de care ar trebui să știm și noi? Dacă există o amenințare, ne arătăm disponibilitatea să colaborăm cu reprezentanții aeroportului Cluj pentru siguranța pasagerilor care este prioritară pentru noi. Siguranța cetățenilor este unul dintre obiectivele pe care GOTO Parking le aplică continuu în desfășurarea activității, scopul fiind de a oferi servicii similare cu cele întâlnite pe orice aeroport european”, a declarat Vasile Godîncă-Herlea, Administrator GOTO Parking.

Comentarii Facebook