Alexandru Rafila, revoltat de medicii care iau mită, le dă un sfat pacienților: „Recunoştinţa poate fi exprimată prin flori sau bomboane”


Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, cataloghează drept „inacceptabil” şi „de netolerat” ca personalul medical să primească bunuri materiale pentru acordarea de servicii medicale. În același timp, ministrul Sănătății le sugerează pacienților care vor să-și exprime recunoștința să o facă prin intermediul „florilor și bomboanelor”.

Este absolut inacceptabil. Sunt foarte tranşant, pentru că eu, personal – şi nu are legătură cu calitatea mea de ministru, are legătură cu calitatea mea de medic şi de om – nu cred că există vreo justificare pentru personalul medical, medici, asistente medicale sau personal de îngrijire, care să pretindă un bun material sau bani în schimbul unui serviciu medical. Asta trebuie să fie categoric pentru toată lumea care lucrează în sistemul de sănătate, trebuie să fie regulă în mod evident. Nu putem şi nu avem niciun fel de motivaţie morală, etică, cum vreţi dumneavoastră, că nu vreau să intrăm în aspectele de natură penală (...) dar avem o conştiinţă, totuşi, şi avem o educaţie şi avem o responsabilitate ca oameni care lucrăm în sistemul de sănătate. Lucrul ăsta nu este acceptabil'', a afirmat Alexandru Rafila în emisiunea Insider Politic difuzată sâmbătă de Prima TV.

„Recunoştinţa poate fi exprimată prin flori sau bomboane'', crede ministrul Sănătăţii

Acesta menţionează că a apreciat poziţia Colegiului Medicilor faţă de acest subiect. Ministrul a făcut referire şi la iniţiativa unora dintre pacienţi, care se simt „mai siguri'' dacă oferă medicilor „atenţii'', el arătând că acestea pot consta în flori sau o cutie de bomboane. El e de părere că societatea trebuie să „aibă curajul'' să discute aceste aspecte.

Această recunoştinţă a pacientului cred că trebuie să o discutăm public şi cred că trebuie o campanie de educaţie şi pentru populaţie, să înţeleagă că nu este nevoie de această recunoştinţă - că cea mai mare recunoştinţă pentru medic este faptul că pacientul tău s-a făcut bine şi este mulţumit de serviciile medicale pe care le-a primit – şi o campanie pentru personalul medical. Nu vreau să vin cu niciun fel de comparaţie cu alte domenii de activitate apropo de modul de legiferare a unei astfel de situaţii, dar probabil că se poate ajunge şi la aşa ceva într-un anumit moment'', adaugă Rafila. 

El subliniază că nu face comparaţia cu situaţia legalizării bacşişului, arătând că un act medical este „foarte diferit de serviciul la restaurant'' şi că „e periculos să venim cu astfel de comparaţii''. 

Comentarii Facebook