Arhitectul Șerban Țigănaș explică de ce NU trebuie lărgită strada de pe malul Someșului
Arhitectul Șerban Țigănaș a explicat că strada Splaiul Independenței nu trebuie să fie lărgită, prin distrugerea malului Someșului.
Țigănaș a spus că ideea este mai veche, din 2005, dar că atunci planurile prevedeau o altă evoluție a lucrurilor.
”Aici este, în primul rând, vorba despre coordonare, de a exista un sistem integrat de trafic în oraș, care e un sistem și nu e vorba de o singură stradă, ci de cum funcționează toate împreună, coordonat. Sistemul acesta trebuie să ia în calcul mai multe elemente ca să fie echilibrat. Să nu meargă pe sistemul că toate străzile trebuie lărgite pentru că atunci eventual este mai bine. Falsă această chestiune.
Legat de Someș există în Planul Urbanistic General și în ideile mai vechi de dezvoltare o serie întreagă de ipoteze pentru a folosi culoarul Someșului ca pe un culoar de-a lungul căruia să poată fi tranzitat orașul, atât cât el este accesibil pe maluri. Malurile Someșului au o anumită valoare și pentru trafic, dar ceea ce a propus Planul Urbanistic General, care este acum în vigoare, presupune o serie de coordonări și de lucrări și mai ales pe intersecții, lărgirile de poduri și alte elemente, astfel încât, cel puțin parțial, să existe un mal care să preia traficul într-un sens și pe celălalt mal în celălalt sens, iar pe poduri să se poată schimba sensurile.
Conceptul acesta a fost anulat de linia de tramvai, felul în care s-a realizat linia de tramvai. Linia de tramvai s-a modernizat de fapt, nu s-a realizat că nu și-a schimbat traseul. S-a modernizat și a rămas în același loc. Era o variantă ca linia de tramvai să capete o linie dedicată, o bandă verde și alături de ea era unul din sensurile de mers rutier și pe celălat mal un alt sens.
Când s-a realizat linia de tramvai s-au făcut niște compromisuri și toată ideea asta nu a fost urmărită și lucrurile s-au realizat parțial. S-a reparat linia de tramvai și o parte din carosabil, iar proiectul de atunci mai prevedea ceea ce s-a început acum de când au început protestele, o extindere ulterioară cu o bandă de circulație către Someș. Aceasta este o chestiune care nu este foarte fericită, mai ales că această extindere nu se poate face decât cu beton, cu ziduri de sprijin, cu anularea taluzului verde de pe malurile Someșului, care se dorește acum a fi păstrată de cei mai mulți care au protestat”, a declarat Șerban Țigănaș.
Arhitectul susține că problema traficului de pe strada Splaiul Independenței ar fi soluționată prin sistematizarea intersecției de la Opera Maghiară.
”Cred că soluția trebuie văzută în ansamblu și discutată în ansamblu, pentru că eu personal cred că în paralele cu parcul și stadionul, pe zona aceea, nu este o cerință de trafic atât de mare care să reclame lărgirea căii de circulație. Problema mi se pare mie este acolo la intersecția cu Opera Maghiară, la modul în care s-a introdus stația de tramvai acolo, care blochează traficul. Dacă acolo se fuidizează traficul eu cred că pe malul Someșului, în zona aceea, nu mai trebuie lărgit deloc.
Dar asta trebuie să spună specialiștii de trafic, care cunosc mai bine datele. Trebuie echilibrat sistemul de trafic și acolo unde se pot salva zonele verzi și pietonalele eu cred că acest lucru trebuie să se întâmple pentru că este foarte important, mai ales în zona Parcului și a Someșului”, a încheiat Șerban Țigănaș.
Primarul Emil Boc a suspendat lucrările începute pe malul Someșului, iar miercuri, 7 octombrie, de la ora 15.00, la Sala de Sticlă a Primăriei Cluj-Napoca va fi organizată o dezbatere publică pe tema oportunității lărgirii străzii prin betonarea malului Someșului.
Foto: Malul ar urma să dispară prin crearea unei benzi de circulație
Foto: Acest șanț ar fi urmat să fie betonat pentru a susține viitoarea bandă de circulație
24 Comentarii
Pentru " eu inginer" Esti PROST de bubui
D-le Boc,daca ai crescut de mic in verdeata,la munte,si ai ajuns la oras printr-o anumita conjuctura si nuu mai vrei sa vezii verdeata,la-ne si nu mai distruge Clujul,orcum ai distrus enorm de mult spatiu vede.
*****as nu zicea nimic daca primea el proiectul ! nu ca as fi sau nu as fi de acord cu aceasta problema, dar *****as e un om de nimic care isi apara doar propriul interes. i se rupe lui de ce e bine si ce nu atata timp cat isi primeste banii.
foarte corect! daca era bagat si el in "schema" sa mananca si gura lui niste euroi era de cealalta parte a baricadei, un imputit corupt pana in maduva oaselor.
unde era domnul *****as cand s-a continuat construirea haotica de blocuri din 2007 pana astazi? acolo nu deschidea gura ca primea si el o felie ha????arhitectii detin cel putin 50% din vina pentru orasul care il avem astazi....v-ati vandut avizele nenorocitilor iar acuma veniti voi sa ne spuneti ce este mai bine pentru oras.....marsh acasa lepadatura… Citeste mai departe
Esti proasta fa. Stai dracu in banca ta ca puti de proasta ce esti.
eu sustin ideea lui *****as.
fiindca suntem in orasul celor care isi dau cu parerea cred ca, nu merita sa faci strada pana la podul napoca apoi sa o intrerupi, apoi sa o reiei pana la podul garibaldi in detrimentul spatiului verde.
ideea prezentata nu e una fericita de dezvoltare extensiva a strazlor din cluj, pentru asta exista alte solutii… Citeste mai departe
ce are un arhitect cu o constructie pur inginereasca ? marsh ma in plm mata
Raspunsul lui este plina de greseli. Parca sunt spusele unui om in stare de ebrietate. Nua declarat nimic concret. Doar parerea lui: crede ca nu ar trebui ... pentru ca asa crede el.
arhitectii sunt pe parte de desing nu pe parte de inginerie , arhitectul nu face calcule de proiectare si nu supervizeaza lucrarile ci doar ingineri , este un prost stiri de cluj nu trebui sa srcie acest art
inginer retardat, sufla-ti, bai, mucii ca-ti cad creierii in gura!
Te-ai trezit si tu mare arhitect pt 300 de m de strada sa vii cu argumente stiintifico fantastice da centrul clujului plin de betoanede blocuri de 12 etaje in mijlocul caselor aia nu ai vazut ca doara nici nu puteai sa vezi ca doar sunt ale lui tise si restul benzii de talhari ai clujului vreau sa vad unde o sa parcheze ei care o sa vina la munca la… Citeste mai departe
Spunei la Țigănaș să își vadă de desen și să mai lase cu părerile. Cu stadionul și-o dat cu firmă încap ce arhitect bun e. O făcut un stadion de rahat, în comparație cu cel de la Craiova. Lucrează bine pentru alții Țigănaș și de orașul tău bateți joc. Așa că lasă-ne șitreci la linii.
Pe bune, de stadion v-ati gasit sa va luati? Acea constructie care a devenit aproape o emblema arhitecturala a orasului in doar cativa ani? Acea constructie care pe *****as l-a consacrat la nivel mondial? Ii criticati munca unuia dintre cei mai buni arhitecti contemporani din tara, conform expertilor. Oare sunteti abilitat sa faceti asta?
stadioanele sunt proiecte gata facute ,,,nu mai faceti caz''Tasteaza stadion..urmat de oras de ex Donbas..si da google imagini
Faceti benzi de circulatie, oameni buni! Chiar si fata de celelalte orase din tara suntem Orasul cu cele mai inguste strazi si cel ami sufocant trafic.
du-te, ma, cubenzile tale cu tot. e nevoie de ceea ce iti lipseste si tie, educatie si spirit civic. mai lasati masinile acasa, generatii de burtosi care fac atac de cord la 30 de ani
@@VRS: te rog sa-mi spui un argument normal pentru care sa las masina acasa. Este democratie. Vreau cu masina o pot face. Vreau cu bicicleta o pot face. Vreau pe jos, o pot face. De ce sa existe doar ce vrei tu? Ca unii fac atac de cord? Ce treaba ai tu cu ei? E viata lor. Ipocriti ce sunteti, credeti ca doar ce este in capul vostru foarte limitat e… Citeste mai departe
dar de ce sa existe doar ce vrei tu? sunt chiar curios. de ce ai tu dreptate, doar pentru ca ai masina? mama, ce realizare si ce statut!
Vorbe de lemn putred, nimic concret, mult bla- bla. Oare cand ai aprobat blocurile de pe Constanta nu te-ai gandit la ce va fi? De aici nu-ti pica nimica, nu?
Daca nu faceti benzi de rulare pe langa Somes, atunci mai bine faceti parcari, ca trebuie si pentru stadion si pentru sala sporturilor!
Orasul mai trebuie descongestionat!
Boc sa-si f.u.t.a pistele pentru biciclisti ca doar biciclistii nu platesc impozite pentru biciclete si numai incurca lumea!
Cat privesc autorizatiile de constructie lasati-o… Citeste mai departe
Esti un dobitoc, poate intelegi limbajul de mahala mai bine. Bicicletele nu incurca lumea in nici un alt oras civilizat, numai aici pentru ca o gramada de mitocani ca tine au apucat sa-si cumpere masini si nu mai pot umbla pe jos nici 200 de metri.
Bicicletele incurca masini, masinile incurca biciclete,pietonii incurca biciclete si masinile incurca pietonii. Toate astea pentru ca suntem prea multi pe metru patrat. Asta bineinteles multumita primariei care autorizeaza constructii in oras si apoi cauta solutii de trafic.Cresc blocuri prin centru, prin cartiere pe spatii verzi dar strazille raman… Citeste mai departe