Asfaltul proaspăt turnat pe strada Traian Vuia a cedat. Începe să se RIDICE pe marginea drumului - FOTO
Nici nu au trecut patru luni de la momentul asfaltării străzii Traian Vuia, că drumul dă primele semne de slăbiciune.
În apropierea Aeroportului Internaţional Cluj Napoca, asfaltul a cedat şi a apărut ceea ce specialiştii numesc ”făgaşe longitudinale”, mai uzual asfaltul a cedat şi a început să ia urma roţilor.
Strada Traian Vuia a fost reabilitată în acest an de consorţiu de firme Kiat + Diferit SRL. Lucrările au constat în frezarea stratului de uzură existent şi aşternerea altuia nou. Specialiştii în drumuri susţin că fenomentul ”fageşelor longitudinale” apare din mai multe cauze, cele mai dese fiind cedarea fundaţiei drumului sau nerespectarea reţetei de asfalt care a fost turnat pe drum. O altă cauză care ar putea să conducă la apariţia fenomenului este darea în circulaţie, prea repede a drumului public. ”Acest fenomen, dacă apare, este foarte greu de oprit. El se va extinde treptate şi este indicat ca drumarii să intervină de urgenţă pentru a reface partea carosabilă”, spune un specialist.
Pentru lucrările la acest drum Primăria Cluj-Napoca, a investit aproape patru milioane de euro, fapt recunoscut într-un comunicat de presă chiar de către primarul Emil Boc. ”Modernizarea drumului spre aeroport este de asemenea o prioritate, în special în vederea pregatirii anului 2015 cand vom fi Capitala Europeana a Tineretului. Vom investi aşadar 20 de milioane de lei pentru reabilitarea strazii Traian Vuia”, a declarat primarul Emil Boc.
Presa a mai semnalat faptul că după fiecare ploaie, strada Traian Vuia devine un imens ”lac” deoarece pantele de scurgere a apei nu au fost respectate.
Cele două firme care au se ocupă de asfaltarea principalelor străzi din oraş, Kiat şi Diferit, asfaltează în prezent tot oraşul. Numele celor două societăţi comerciale au apărut în diferite dosare de corupţie despre care nu s-a mai auzit nimic. În dosarul de corupţie care îl priveşte pe Sorin Apostu, DNA a anunţat, la vremea respectivă, că face o anchetă şi împotriva patronului Kiat, Mustafa Bekar, care avea anumite implicaţii în acel dosar, care, ulterior, se pare că a fost clasat.
În dosarul de corupţie care îl priveşte pe Horea Uioreanu, apare şi numele firmei Diferit SRL care i-ar fi trimis politicianului suma de 40.000 de lei. Din nou, despre Diferit SRL şi implicarea patronului în acest dosar de corupţie nu se mai ştie nimic.
10 Comentarii
kiat a lucrat pe portiunea podul de la ira --intesectia cu orastiei,diferitul de la orastiei pana la benzinaria luk oil iar asfaltul sa stricat la aeroport deci la care firma e buba
de ce trebuie sa isi bata joc incontinuu acest turc nespalat de la kiat si firma spagara diferit??nu se pot rezilia contractele si deschide anchete penale...plus neplata lucrarilor aflate in garantie...cine semneaza pv de receptie de la primarie??ia trageti-i putin de oua..sunt sigur ca circuitul spagii e mult mai amplu
Ar trebui trimis o echipa de experti din partea primariei care sa investigheze si in garantie firmele care au executat lucrarea sa repare drumul. Pacat de bani aruncatii pe lucrari care sunt receptionate cu probleme.
Aia da... in plus un mare semn de intrebare?? de ce nu s-a asfaltat prima banda de circulatie de la sensul giratoriu din fata aeroportului pana la benzinaria lukoil pe sensul de mers catre apahida???? Acea banda este pur si simplu necirculabila plin de balast diferente de nivel intre cele 2 straturi de asfalt,,,
Au pus plastilina in loc de asfalt?
astazi pe la orele14 trei sefi cu ruleta lor mecanica masurau asfalturile in oras ca sa faca receptia pentru plata la sfirsit de luna eu nu leas da nici un ban dar coruptia este mare in primarie ei semneaza devizele
Iara-si s-a mai imbogatit cineva pe banii romanilor material de proasta calitate la iarna se va rupe de tot.Noi ramanem tot ca prostii ne uitam la hoti cum fura in continuare nu fac nimic de calitate.
firma asta e cea mai jalnica si nu o singura data si-a dat tzeapa primaria de la ei. astia sunt abonati la primarie sau ce naiba? peste tot numai tot kiat si diferit in ciuda calitatii super proaste pe care o fac. voi nu ati vazut ce fel de oameni muncesc pentru aceste 2 companii. numai *****i nespalati care lucreaza mai mult de foame. alooooo… Citeste mai departe
sa repare pe banii proprii , si sa refaca si pantele de scurgere tot pe banii proprii jegurile astea la diferit/kiat
Dospeshte