Au început lucrările la Podul Traian. Cum va arăta noul pod, după demolare - FOTO
Primăria Cluj-Napoca a demarat luni, 22 august, lucrările de construcție la Podul Traian.
Podul vechi va fi demolat complet si va fi construit un pod nou, care va avea 4 benzi de circulatie rutiera, piste pentru biciclisti si trotuare pietonale.
Primarul Emil Boc a declarat că podul nu va avea un design futurist, ci unul clasic. ”Arhitecții au cerut acest lucru. Astfel că podul se va încadra în arhitectura veche a orașului”, a precizat edilul șef.
VEZI AICI O SIMULARE VIDEO CU NOUL POD
Lucrările de construcție vor afecta circulația mijloacelor de transport în comun:
In perioada lucrarilor la Podul Traian, vor suferi modificari esentiale si traseele liniilor care tranziteaza Piata Mihai Viteazul. Incepand de luni, 22.08.2016, unele linii de transport precum 4, 8 si 47B au fost desfiintate pe durata lucrarilor, in timp ce altele, au traseu deviat, dupa cum urmeaza:
Troleibuze:
Linia: 1 – Din P-ta 1 Mai, traseul deviat pe str. Paris, B-dul 21 Dec. 1989, P-ta Unirii, Str. Bucium;
3 – Traseul scurtat pana in P-ta M. Viteazul, cu statie pe latura sudica (Fierul);
4 – Desfiintata in perioada lucrarilor;
5 – Traseul scurtat pana in P-ta M. Viteazul, cu statie pe latura sudica (Fierul) si cu un numar marit de mijloace de transport.
Autobuze:
Linia: 8 – Desfiintata in perioada lucrarilor;
9 – Din P-ta Garii, traseul deviat pe str. Traian, Dacia Horea, Regele Ferdinand, P-ta Unirii, Str. Bucium;
22 – Din P-ta Garii, traseul deviat pe str. Traian, Dacia, Horea, Regele Ferdinand, P-ta Unirii;
23, 23L – Traseul deviat din str. Traian pe Dacia, Horea, P-ta M. Viteazul, cu statie la Fierul;
26, 26L – Traseul deviat in ambele sensuri din str. Dragalina pe str. Horea, P-ta Garii, Caii Ferate, Oasului, B-dul Muncii;
28, 28B – Traseul deviat din P-ta M. Viteazul Sud pe P-ta M. Viteazul Nord, Horea, Dragalina;
32B – Traseul deviat din P-ta Garii pe str. Horea, P-ta M. Viteazul Sud, P-ta A. Iancu, P-ta stefan cel Mare, Str. C-tin Brancusi;
35 – Traseul deviat din P-ta A. Iancu pe B-dul 21 Decembrie 1989, Regele Ferdinand, Horea, P-ta Garii, Horea, P-ta M. Viteazul Sud, P-ta A. Iancu, P-ta stefan Cel Mare, Cart. Zorilor;
36B, 36L – Traseul deviat din str. Traian pe Dacia, Horea, P-ta M. Viteazu Sud (statie comuna cu 19, 28, 28B, 29, 37, 38 , 41, 42) Ploiesti, Constanta, Somesului, P-ta Abator;
41 – Traseul deviat din P-ta M. Viteazu Sud pe str. Ploiesti, Constanta, Somesului, P-ta Abator, P-ta 1 Mai;
47B – Desfiintata in perioada lucrarilor;
50, 50L – Traseul deviat din P-ta A. Iancu pe str. Constanta, Somesului, P-ta Abator, P-ta 1 Mai, B-dul Muncii, iar la reintoarcere din str. Paris, pe B-dul 21 Decembrie 1989, P-ta A. Iancu, P-ta st. Cel Mare, Cart. Zorilor;
52 – Din str. Traian, traseul deviat pe str. Dacia, Regele Ferdinand, P-ta Unirii, Str. Bucium.
Abonamentele pentru liniile 3, 4 si 5 sunt valabile pana in P-ta Garii. Corespondenta cu P-ta Garii este asigurata din statiile P-ta A. Iancu (32B, 35), Sora (32B, 35) si Central (9, 32B, 35), prin liniile de autobuze, iar spre cartierele Marasti, Someseni si Gheorgheni din P-ta M. Viteazul, din statia nou infiintata - Fierul. in P-ta Garii, liniile 32B si 35 vor avea statia comuna cu liniile de tramvai 101 si 102 (P-ta Garii Nord).
Posesorii de abonamente pe linia 8 vor calatori pana la Aeroport cu linia 5 de troleibuze. Persoanele care se deplaseaza pana in statia Electromontaj pot utiliza una din liniile metropolitane care deservesc comuna Apahida (M41, M41L, M42, M43, M44), incepand cu statia Maresal C-tin Prezan.
Statiile importante din P-ta Garii, P-ta M. Viteazul si vecinatati vor deservi urmatoarele linii de transport:
P-ta GaRII NORD (peron tramvai GARA MARE): 31, M31, 32B, 35, 39, 100, 101, 102;
P-ta GaRII VEST (str.Horea, dupa intersectia cu str. I.L.Caragiale): 26, 31, M31, 39;
P-ta GaRII SUD (intre str. Horea si str. Burebista): 9, 22, 26, 27;
CaII FERATE NORD: M32, M33, M34, M37, M38, M39;
P-ta M.VITEAZUL SUD (intre strazile Reg. Ferdinand si D. Ferenc):19, 28, 28B, 29, 36, 36L, 37, 38, 41, 42;
FIERUL ( intre D. Ferenc si Cuza Voda): 3, 5, 23, 32B, 35;
P-ta M.VITEAZUL VEST (bretea Republica): 21, 32, 33, 47;
P-ta M.VITEAZUL EST ( I.P.Voitesti est) : 31, M31, 37, 38, 39;
POD TRAIAN ( zona magazinului Flip): 28, 28B;
DACIA (stramutata inspre intersecţia cu str. Decebal): 9, 22, 27, 41, 52;
SORA (spre Gara): se suplimenteaza cu linia 35;
CENTRAL (strada Reg. Ferdinand, spre Gara) : 3, 5, 9, 32B, 35.
Programele de circulatie ale liniilor pot suferi modificari in timp, in functie de conditiile de trafic din vecinatatea Podului Traian.
Restrictii de circulatie:
Pe timpul lucrarilor se impun urmatoarele restrictii de circulatie ale pietonilor si autovehiculelor:
- se inchide complet circulatia pietonilor peste pod, iar traseul de ocolire va fi pe strazile Dacia, Horea, Pod Horea, Piata Mihai Viteazul;
- se inchide accesul autovehiculelor pe strada Iasilor dinspre Podul Traian (din cauza faptului ca zona este necesara pentru organizarea de santier, depozitarea materialelor pe platforma de parcare si realizare rampa acces fundatii pod dreapta). Riveranii vor avea drept de acces pe strada Iasilor dinspre strada Constanta si Somesului, insa fara a fi permisa parcarea pe strada Iasilor din cauza faptului ca trebuie asigurat spatiul pentru circulatia in dublu sens;
- pe strada Dacia, pe o lungime de 50m de la pod, se va inchide accesul pietonilor, se va desfiinta parcarea si se va restrictiona circulatia pe o banda carosabila;
- in intersectia strazilor I. P. Voitesti – Iasilor – Piata Mihai Viteazul se va permite numai efectuarea virajului la stanga spre Cinematograful ”Florin Piersic”;
- transportul in comun care avea traseu pe strada Iasilor, se va devia pe strada Ploiesti- Constanta – Somesului, situatie in care pe strada Ploiesti se interzice oprirea pe ambele parti ale strazii pentru a se asigura 2 benzi de circulatie;
- trecerea de pietoni de pe strada Dacia, la intersectia cu Podul Traian, se va reloca cu 50 de metri spre strada Horea.
Valoarea contractului este de 6,5 milioane de lei, iar lucrările vor fi efectuate de SC DIFERIT SRL.
12 Comentarii
Dovedit și sigur! S-au acordat peste 4600
de dolari în primele doua luni! Provocarea anului! Companie internationala cauta
persoane extrem de serioase! Cereti detalii la http://www.commhubb.com/affiliate.php?ref=243447
Cand ii gata FA ca n-ati scris ? si pe noi ne cam incurca.
Bataie de joc...5 muncitori si un buldoexcavator. Podu trebuia sa fie deja dat jos, sa se lucreze 24/24 7/7...asa in 1-2 luni terminau.
30m de pod in 8 luni...
Stiri de Cluj loveste din nou: "Cum va arăta noul pod, după demolare"
Avem nevoie de pod, iar din simulare podul e frumos, e ok, arata bine, linie simpla si curata.
Bun, si pentru un pod simplu care practic e format din niste grinzi/tronsoane sprijinite pe ambele maluri este nevoie de o durata de timp de 6-8 luni?
Beton!
Sa vina pupinfundistul lui Boc sa ne explice ca trebuie sa se intareasca betonul cateva… Citeste mai departe
Domnule, povesti cu pesti, 6-8 luni cu toate rezervele si marjele e putin. In primul rand programul de lucru e de la 8 la 16, vineri pana la 13, sambata duminica liber. Apoi vor apare problemele firmelor de casa, una cu modificari de proiect, arhitectura, implementari, bordurizare, pavare, apoi iarna cand nu se va lucra deloc, apoi pauze lungi si dese,… Citeste mai departe
Ar trebui domnul Boc sa mearga un pic pe ciotul nou de autostrada Gilau-Nadaselu sa vada in cat timp sa facut un viaduct/pod de 40 de metri, nu un amarat de pod de 8 metri. Sa faca bine sa puna presiune pe constructor sa se miste mai repede, ca perioada estimata este in bataie de joc.
stai cu bota pe ei domnule primar.
Doamne ajuta...