Autoritățile se LAUDĂ că au semnat actul de colaborare pentru realizarea drumului expres Cluj - Dej - Bistrița. Drumul pe când?
Clujul și Bistrița se laudă că au semnat acordul de colaborare pentru realizarea drumului ”Drum Expres Cluj – Dej – Bistrița”.
Despre acest drum se vorbește de ani de zile și până acum nu s-a facut nimic concret.
Acum, Clujul se laudă că s-a semnat acordul de colaborare cu Bistrița și CNAIR ”în vederea susţinerii procesului de selecţie a modului de definire și conectare a aliniamentelor drumurilor expres Cluj - Dej și Dej - Bistrița. De asemenea, parteneriatul va oferi posibilitatea identificării și rezolvării constrângerilor de ordin juridic și administrativ care pot apărea și a emiterii cu celeritate a avizelor și certificatelor de urbanism necesare”.
Tișe și Mânzat se bucură de realizarea acestui acord
Marius Mînzat, vicepreședintele Consiliului Județean Cluj: ”Semnarea acordului confirmă progresul acest proiect de mare infrastructură ce urmează a fi finanțat din fonduri europene. Viitorul drum expres va rezolva problemele stringente legate de traficul aglomerat de pe drumul european, inclusiv ambuteiajele și traficul de mare tonaj din zona Dejului”.
Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: ”Odată realizat, drumul va contribui la dezvoltarea întregii regiuni de nord a Transilvaniei, motiv pentru care vom acorda tot sprijinul necesar derulării acestei investiții de o importanță strategică pentru întreaga zonă”.
Ce date tehnice are drumul expres Cluj - Bistrița
Drumul expres Cluj – Dej – Bistrița este format din două sectoare de drum, respectiv drumul expres Dej – Bistrița, ca parte a aliniamentului „Autostrăzii Nordului” Vama Oar - Satu Mare - Baia Mare - Dej - Bistrița - Vatra Dornei - Suceava, și sectorul independent de drum expres Cluj – Dej.
Conform C.N.A.I.R., într-o primă etapă va fi realizată proiectarea, constând în întocmirea studiului de fezabilitate, urmând ca, în cea de-a două etapă să fie realizat efectiv drumul expres, cu sprijinul celor două consilii județene partenere și al municipalității bistrițene.
Raport BOMBĂ! Valori de trafic depășite cu 200 - 300% pe drumuri din Cluj-Napoca, Baciu, Gilău Florești
Situația traficului rutier în zona metropolitană Cluj a fost analizată în Planul de Amenajare a Teritoriului Județului Cluj (PATJ).
DN 1C – pe sectoarele: Cluj-Napoca – sectorul intravilan integral (centru, cartier Mărăști, cartier Someșeni, până la zona aeroportului) – la nivelul anului 2020 cât și pentru prognoze (2025 și 2030) valorile traficului sunt depășite cu 200% față de clasa tehnică a drumului, valorile fiind specifice unui drum de tip autostradă cu 3 benzi; acest fapt reclamă soluții de scoatere a traficului de tranzit din oraș prin centuri ocolitoare metropolitane și completarea infrastructurii de transport public urban prin amenajarea unei linii de tramvai pe direcția est-vest (Jucu – Apahida – Cluj-Napoca – Florești – Gilău) Fundătura – Gherla – Nima – Dej – valorile traficului sunt depășite cu 100% față de clasa tehnică a drumului atât la nivelul anului 2020 cât și pentru prognoze (2025 și 2030), ceea ce reclamă construcția unui drum expres sau autostradă cu două benzi pe sectorul Cluj-Napoca – Dej. Tot în acest sens, se adaugă și necesitatea punerii în funcțiune a trenului metropolitan cu traseul Huedin – Cluj-Napoca – Gherla – Dej, și pe varianta Câmpia Turzii – Apahida – Gherla – Dej.
Deputatul Sigartău promitea bani europeni acum un an, dar tot nu s-a înaintat
Deputatul Robert Sighiartău din Bistrița promitea acum un an fonduri europene pentru acest drum, dar s-a așternut liniștea pe aceste promisiuni.
Sighiartău a acuzat atunci PSD Bistrița și pe presedintele CJ Radu Moldovan că nu au fost în stare timp de 9 ani să lase vreo documentație tehnică pentru acest drum, obligatoriu pentru orice finanțare.
”Aud că pesediștii bistrițeni, după ce au fost atâția ani la guvernare și nu au făcut nimic pentru conectarea Bistriței prin drum expres la Cluj-Napoca au acum nerușinarea să lanseze scenarii. Au irosit o perioadă economică fastă la nivel global și nu au pregătit nici măcar documentația tehnică obligatorie demarării unor proiecte de anvergura drumului Bistrița – Cluj-Napoca ori Autostrăzii Nordului”, scrie secretarul general al PNL.
Atunci mai spunea că se lucrează la SF-ul drumului: ”Guvernarea liberală este cea care a readus la viață aceste proiecte anul trecut, în plină criză și a atribuit în noiembrie studiile de fezabilitate. Se lucrează deja la studiul de fezabilitate Bistrița-Dej, este în faza de licitație, la fel și centura Becleanului care este în faza de licitație finală. Drumul expres Bistrița-Cluj-Napoca se va face prin fonduri europene!! Vom lucra pentru îndeplinirea acestui obiectiv alături de Premierul Florin Cîțu”.
9 Comentarii
Voi scrieti ce visati? Vreti tramvai pana in Gilau, dar momentan autobuzul Cluj - Gilau circula odata la 3 ore. http://ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/linii-metropolitane/linia-m51
Drumul asta expres a fost "facut" si de Ioan Rus cand era ministru. Sa ne luati de co.aie toti politicienii
Ba Horia Soica, da' mare imputit esti !!! Autoritatile nu se "LAUDA", ci au "INFORMAT" asupra semnarii acestui acord. Este pur si simplu un pas intermediar, care trebuia facut. Ca asa e procedura, asa e legea. Nu-ti place, du-te dracu' la iubitu' tau parlamentar pesedist de Cluj, la iubitu' tau dancu, pe care sunt convins ca l-ai votat, si cere-i sa… Citeste mai departe
@clujean: avem deja n chestii semnate in trecut si rezultatul in teren intarzie sa apara.Asa ca stapanii tai sa ne anunte doar cand e gata ceva.
@clujean: Lipitoareo de afise, e bine la halit kk?
@clujean: Si rezultatele unde sunt? Cu centrul de deseuri se laufda de 10 ani si nu e functional. spitalul regional la fel etc etc
@s-a semnat, s-a scos la licitatie,s-a vorbit,s-a ...: Corect este s-a incasat spaga pentru contractul de prefezabilitate. Urmeaza cele pentru fezailitate, repetate la expirare timp de vreo 10 ani.