Autostrada Transilvania: A fost publicată licitația pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică. Costă între 1,1 și 1,3 miliarde lei, finanțare din PNRR
Licitația pentru devierea Autostrăzii Transilvania și execuția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (județul Cluj), lucrări suplimentare pe care CNAIR le-a scos din contractul cu UMB, a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Cele două viaducte de pe lotul Nădășelu – Zimbor (30 km) au o lungime totală de 3,2 km, iar valoarea estimată este cuprinsă între 1,1 și 1,3 miliarde lei.
„Proiectarea și execuția lucrărilor de deviere a traseului situate între km 10+009– km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, arată contractul din SEAP.
Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).
„Durata contractului este de 27 de luni, din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor. Valoarea estimată a contractului este de 1.114.273.701,00 lei fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Devierea traseului acestui sector de autostradă se face în conformitate cu recomandările din cadrul Expertizei Tehnice.
Lucrările aferente zonei cuprinse între km 10+009 și km 12+000 presupun devierea traseului spre aval, prin construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km, fundat pe piloți forați de diametru mare, neafectând în niciun fel versantul care prezintă alunecări.
În ceea ce privește zona cuprinsă între km 21+406 și km 24+890, traseul autostrăzii se va devia în zona km 21+406,49 prin construirea unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km., conducând la depășirea în aval a traseului DN 1F, precum și a cursului Pârâului Topa Mică, ajungând pe malul stâng al acestuia într-o zonă relativ plană. Racordarea la traseul existent se va realiza în zona km 24+890 al traseului inițial”, arată un comunicat CNAIR.
3 Comentarii
La Viena?
oare cand oi putea merge in fosta capitala doar pe autosrada sa pot bea o cafea????
in loc sa fie abtiguita firma securistilor soldoveni numita umb pentru dezastrul de pe autostrada transilvania sunt scapati prin aseee zisele devieri de traseu ca vezi doamne nu tot soldovenii au facut proiectul tehnic pentru care au incasat milioane bune de euro...unde-s proiectantii, verificatorii de preoiecte, expertii tehnici,isc cluj, ofiterii… Citeste mai departe