Banca Mondială: Se creează un fenomen de segregare școlară, prin calitatea școlilor din Cluj-Napoca și cele din comunele din jur


Diferențele dintre școlile din Cluj-Napoca și cele din comunele din jur este atât de mare, încât apare riscul unui fenomen de segregare școlară.

Nu numai navetismul în sine este o problemă. Uitându-ne la rezultatele de la Evaluarea Națională din 2020 se văd diferențe enorme între școlile din zona centrală a Clujului și școlile din zona metropolitană.

Asta creează premisele unui fel de segregare școlară, în sensul că în școlile rurale par să rămână numai copiii provenind din familii cu venituri reduse, în timp ce cei cu venituri mai mari își permit să își deplaseze zilnic copiii cu mașina la școlile din Cluj-Napoca, ceea ce pe termen lung chiar este un risc”, a explicat expertul Băncii Mondiale, Marius Cristea, la dezbaterea privind Zona Metropolitană. 

10.000 de elevi și 40.000 de oameni vin în Cluj-Napoca la școală și locul de muncă, din Baciu, Apahida, Florești, Chinteni, Ciurila, Gilău

Școlile cu rezultate slabe din Zona Metropolitană

Școala Profesională Răscruci - 5,54

Scoala Gimnaziala Sânnicoara - 5,17

Școala Gimnazială Vaida Cămăraș - 4,54

Școala Gimnazială Cojocna - 3,31

Școala Gimnazială Cara - Cojocna - 4,52

Școala Gimnaziala Tamaș Gyula - Baciu - 4,85

Școala Gimnazială Suceagu - 4,23

Școli Cluj-Napoca:

Liceul Teoretic Avram Iancu - 9,23

Colegiul Emil Racoviță - 9,55

Școala Gimnazială Ioan Bob - 9,27

Școala Elf - 9,45

Comentarii Facebook