Băsescu a anunțat la Cluj că Dacia pleacă de la Pitești în Maroc. Declarația a stârnit reacții

 

Președintele Traian Băsescu a anunțat la Cluj, într-o emisiune televizată, că Dacia va pleca de la Pitești în Maroc, pentru că în România nu sunt autostrăzi.

 

Eu vă pot spune că în mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. România, dacă nu se conectează integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o ţară care rămâne enorm în urmă. (...) Este sigur că se va pierde asamblarea de la Piteşti, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacităţi de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacităţii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui maşina direct în vapor, este portul la câţiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritatea la Bucureşti-Alexandria decât la Piteşti-Sibiu”, a spus Traian Băsescu, la Look TV

 

Ambasadorul Franţei, Philippe Gustin, a declarat, marţi, că deschiderea liniei de asamblare din Maroc nu trebuie văzută ca o concurenţă pentru uzina de la Piteşti.

 

În prezent, DACIA este o marcă recunoscută, este o marcă ce are şansa de a avea în România întregul lanţ de producţie, pornind de la echipele de concepţie până la serviciul post-vânzare. În momentul de faţă, DACIA este un nume ce contează la nivel european, dar şi mondial. Având în vedere acest lucru, nu putem decât să ne bucurăm şi în asta constă o strategie normală a unei astfel de întreprinderi: de a-şi crea alte uzine de producţie în apropierea pieţelor sale. Nu putem decât să ne bucurăm că avem o ţară ca Marocul - invitată aici (la Forumul Franţa-Europa de Sud-Est - n.r.) - unde DACIA şi-a deschis recent o linie de asamblare în apropierea unor pieţe care sunt interesate de aceste automobile”, a precizat ambasadorul francez.

 

Ambasadorul crede că guvernul Ponta ca găsi soluții pentru a rezolva solicitările DACIA.

 

În momentul de faţă, pentru o uzină ca cea de la Piteşti este nevoie de o legătură mult mai rapidă, în special rutieră, cu Europa Occidentală. Fiecare zi de întârziere în livrarea de maşini este un dezavantaj pentru competitivitatea firmelor (...) Există mai multe soluţii şi sunt convins, ştiu, că Guvernul român este foarte preocupat şi angajat în a găsi soluţii, atât din punctul de vedere al infrastructurii rutiere, cât şi feroviare pentru a răspunde nevoilor unei firme care reprezintă 3% din PIB şi 10% din exporturi”, a punctat Gustin.

Comentarii Facebook