Bihor, o lume paralelă cu Clujul: După ce a făcut centura Oșorhei, Bolojan îi face și un pasaj peste sensul giratoriu, să circulăm mai repede Cluj-Oradea
Ilie Bolojan anunță construcția unui pasaj suprateran la Oșorhei pentru fluidizarea traficului pe DN1
După ce a finalizat centura Oșorhei, Ilie Bolojan continuă cu o nouă investiție de infrastructură: un pasaj suprateran peste sensul giratoriu de la ieșirea din oșorhei spre Aleșd, chiar în zona cea mai aglomerată din județul Bihor, pe ruta Cluj-Oradea. Pasajul ar trebui să fluidizeze circulația în cea mai aglomerată zonă a județului Bihor, pe DN1, unde traficul ajunge la aproximativ 25.000 de vehicule în 24 de ore.
Bihor și restul țării, inclusiv Clujul, încep să pară tot mai mult două lumi paralele din punct de vedere al rezolvării problemelor de infrastructură. În timp ce în Bihor tot mai apare câte o centură sau câte un pasaj, la Cluj încă ne batem capul dacă facem metrou, dacă mai avem sau nu finanțare prin PNRR pentru investiție, cu ce bani îl realizăm, dacă vom construi sau nu centura metropolitană și dacă avem sau nu construtor pentru centură. Noroc că unele dintre investiții sunt pe un drum pe care îl folosim și noi din Cluj, E 60, pentru ieșirea din țară spre Ungaria!
Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, a anunțat acum semnarea contractului pentru proiectarea și execuția unui pasaj suprateran la ieșirea din localitatea Oșorhei, spre Aleșd. Noul pasaj va fi construit deasupra sensului giratoriu existent, la intersecția cu drumul spre localitatea Fughiu, Centura Oșorhei și DN1, și are ca scop decongestionarea traficului intens din zonă.
„Pasajul va avea o lungime totală de 402 metri, incluzând pasajul propriu-zis și rampele, și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație. Acesta va fluidiza circulația în cea mai aglomerată zonă a județului Bihor, pe DN1, unde traficul ajunge la aproximativ 25.000 de vehicule în 24 de ore,” a explicat Bolojan.
Conform planului, săptămâna asta va fi dat ordinul de începere a proiectării, imediat ce constructorii vor depune garanția de bună execuție. Proiectul tehnic va fi finalizat până în luna decembrie, iar în paralel vor începe lucrările pregătitoare.
„Cea mai importantă lucrare pregătitoare este realizarea unei bretele de legătură între drumul național, înainte de intrarea în Oșorhei, și centura ocolitoare, deschisă în această vară. Această bretea va prelua traficul, evitând actualul sens giratoriu,” a adăugat Bolojan.
Începând cu luna decembrie, se vor realiza forajele la pasaj, iar accesul în Oșorhei va fi blocat temporar pe perioada lucrărilor. „Cei care vor să ajungă în localitate vor putea folosi accesul din drumul județean ce vine dinspre Copăcel,” a precizat Bolojan, subliniind că devierea circulației este necesară din cauza construcțiilor și a spațiului limitat.
Pasajul este programat să fie finalizat până la data de 1 iulie 2025, iar până atunci traficul va fi direcționat pe centura Oșorhei. „Ne cerem scuze locuitorilor din Oșorhei pentru disconfortul creat de lucrări și pentru ocolul ce va trebui făcut în primele 6 luni ale anului viitor,” a transmis Bolojan, subliniind beneficiile pe termen lung ale acestui proiect pentru fluidizarea circulației în zonă.
5 Comentarii
in timpul asta piticul se lauda cu o bretea de 3-400 m in borhanci, care incepe de nicaria si se termina tot nicaria,, adica fix *****, agromeratia o sa fie la fel de mare pe zona respectiva din cauza trecerilor de pietoni (2 la numar)....
Unde-i nepotu sa ne spună cum se da el pe toată mulțimea aia de centuri ca un hamster pe roată?
Trebuie sa continuam sa atragem oamenii pentru calitatea vietii. Cu proiecte ar scadea preturile la imoobiliare, ceea ce reduce calitatea vietii.
-Emiluta, in direct de la Brussels
Ce fraieri astia din Oradea, sa faca proiecte la propriu inloc sa le tina doar pe hartie cum facem noi la Cluj.
@Marius G.: bine punctat