Miercuri 25 Decembrie

Boc conectează deja metroul cu trenul metropolitan, deși nu avem NICI METROU, NICI TREN METROPOLITAN: „Vom avea o stație la aeroport”


Curg promisiunile înainte de alegerile locale de duminică! Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat la evenimentul de inaugurare a noului terminal de plecări la Aeroportul Cluj că cei care vor ateriza pe aeroportul „Avram Iancu” vor putea lua trenul sau metroul și merge în orice parte a orașului. Singura problemă este că marile proiecte de infrastructură ale Clujului sunt promise de ani de zile, însă au rămas doar pe hârtie. 

„Prin trenul metropolitan, nu doar că se conectează Gara cu Aeroportul, căci vom avea aici la Aeroport o stație a trenului metropolitan. Ci se conectează și metroul cu trenul metropolitan în felul următor: Metroul vine din Florești până la Podul IRA, este locul unde se intersectează cu trenul metropolitan. 

Cobori din metrou, urci în trenul metropolitan și ai stație la Aeroport. Înapoi, ajungi pe aeroportul Cluj, te urci în trenul metropolitan și mergi la gară sau spre centru. Sau poți să mergi până la Podul IRA și să te duci în orice direcție”, a declarat Emil Boc.

Amintim că, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe a semnat, la sfârșitul lunii mai, autorizaţia de construire pentru trenul metropolitan, magistrală de peste 23 de kilometri, cu 19 staţii. Autorizația a fost semnată „în regim de urgență” - procedură prevăzută în Ordinul 1943/2021 doar „în cazuri de avarii, accidente tehnice, calamităţi ori alte evenimente cu caracter excepţional”.

Nu stăm mai bine nici la proiectul metroului, un proiect de sacrificiu, care ascunde multe hibe. 

În timp ce, licitațiile s-au tot amânat, iar activiștii civici clujeni solicită verificarea Autorizației de Construire a „metroului” din Cluj primită de la Consiliul Județean, autoritățile se tot laudă cu viitorul proiect, făcând ba câte o inaugurare simbolică, ba semnând câte o autorizație nouă. 

Amintim că, potrivit proiectului, metroul din Cluj ar urma să aibă 21 de stații, costă în total 9 miliarde lei pentru o magistrală „la cheie”. Din această sumă circa 1,5 miliarde lei sunt fonduri din PNRR, iar termenul de realizare este de 8 ani, cu 12 luni pentru etapa de proiectare și 7 ani pentru execuție. 


Comentarii Facebook