„Boc! Ia-ți metroul de sub bloc!”. Banner de 10 metri amplasat pe un bloc din Mănăștur în ziua inaugurării cu fast a proiectului Metroului Cluj


Locuitorii unui bloc din Mănăștur nu vor ca stația de metrou propusă în marele proiect de mobilitate al Clujului să fie construită lângă clădirea lor. În ziua inaugurării cu fast a lucrărilor la prima linie a metroului clujean, un banner uriaș a apărut în cel mai aglomerat cartier al Clujului.

„Boc! Ia-ți metroul de sub bloc!”, au scris clujenii.

Metroul Clujului e cel mai fantasmagoric proiect pe care l-a avut orașul de pe Someș până acum. În timp ce administrația Boc se laudă că în următoarele 30 de zile încep lucrările la metrou, locatarii unui bloc din Mănăștur se întreabă cum va rezista clădirea lor construită în anul 1977, dacă stația viitorului metrou ar urma să fie amplasată la 2 metri de blocul în care stau.

Oamenii cer ca Primăria să realizeze expertizele tehnice ale construcțiilor aflate în incidența viitoarelor lucrări la metrou. Însă, în pragul alegerilor, cine se mai preocupă de cât de fezabil e proiectul? Autorizațiile se emit pe bandă rulantă. 

Vezi aici: Stația de metrou din Mănăștur va fi la doar 2 m de un bloc șubred. Clujenii puși în pericol de proiectul fantasmagoric al lui Boc/Traseu ca în filmele SF

pp.jpeg

Precizăm că, lucrările la metroul Clujului, au fost demarate miercuri, proiectul de 2 miliarde de euro urmând să fie construit de asocierea Gulermak – Alstom – Arcada. Responsabilii proiectului nu au precizat dacă antreprenorul din Turcia a depus proiectul tehnic pe baza căruia să se emită autorizația, ceea ce a dus la discuții despre o posibilă acțiune electorală. 

La lansarea lucrărilor au participat de asemenea înalți demnitari, precum premierul și ministrul Transporturilor, alături de alți lideri politici.

Recent, activiștii din Cluj au atras atenția, pe grupul Clujul Civic, că proiectul are încă numeroase necunoscute: autorizația de construire a fost dată în regim de urgență – specifică catastrofelor naturale – fără consultările publice necesare, fără PUZ-uri, iar proiectarea nu e terminată.

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul pentru metroul din Cluj-Napoca cu o ofertă de 9 miliarde de lei (10,78 miliarde de lei, cu TVA). Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat (10,04 miliarde lei), fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local (41 milioane de lei).

Comentarii Facebook