Boc mai pune un proiect, pe hârtie, pentru clujeni. După centură și metrou, Primăria discută din nou problema TRENULUI METROPOLITAN
Primar de peste 20 de ani, Emil Boc nu se poate lăuda cu niciun proiect major de infrastructură. Clujenii așteaptă de peste două decenii, soluții pentru decongestionarea traficului în cel mai aglomerat oraș din Transilvania. De ani de zile oamenii au cerut realizarea a două proiecte vitale pentru zona metropolitană: centură și tren metropolitan. S-au ales însă doar cu promisiunea realizării unui alt proiect fantasmagoric: metroul Clujului. Asta deși, finanțarea PNRR pentru Metroul din Cluj e în pericol, pe de-o parte din pricina întârzierilor lucrărilor, iar pe de altă parte din cauza unor vicii de procedură în procesul licitației pentru atribuirea lucrărilor. Pericolul a fost confirmat și de premierul Marcel Ciolacu care a criticat echipa care a negociat Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), subliniind că România întâmpină dificultăți în îndeplinirea jaloanelor necesare pentru a primi fondurile europene.
După ce în ultimii doi ani, administrația Boc a vorbit continuu despre metrou, proiectul privind necesitatea trenului metropolitan, de altfel cel mai fezabil din cele enumerate mai sus, apare pe ordinea de zi a Consiliului Local.
Proiectul de hotărâre cu numărul 47 va fi analizat din inițiativa primarului, joi, 29 august 2024, de la ora 10, în Sala de sticlă de la sediul din Calea Moţilor nr. 3: Proiect de hotărâre privind necesitatea și oportunitatea proiectului „Tren Metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida” – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea, Componenta 2. Tren Metropolitan.
Trenul metropolitan din Cluj ar urma să acopere toată distanța feroviară dintre halta Nădășel și stația Bonțida, însumând aproximativ 43 km. Ar urma să circule la intervale de 30 de minute în perioadele de vârf, fiind estimat că durata călătoriei între Nădășelu și Bonțida s-ar reduce cu 10-25 de minute, iar între Bonțida și Cluj-Napoca cu 15-30 de minute, conform planului de mobilitate urbană Cluj-Napoca. Trenul metropolitan ar acoperi ruta Nădășelu-Bonțida în 70 de minute iar mai multe stații vor fi și în municipiul Cluj-Napoca care vor deservi în special zona de nord a orașului.
23 de stații ar urma să aibă viitoarea linie de transport feroviar metropolitan. Opt dintre acestea sunt în Cluj-Napoca, iar trei în Apahida:
Bonțida – Răscruci – Jucu de Jos – Jucu – Câmpenești – Apahida 3 – Apahida 2 – Apahida 1 – Dezmir – Cluj-Napoca, aeroport – Cluj-Napoca Est – Cluj-Napoca, IRA – Cluj-Napoca, str. Fabricii de Zahăr – Cluj-Napoca, Piața 1 Mai – gara Cluj-Napoca – Cluj-Napoca, Tetarom – Cluj-Napoca, Hoia – Baciu – Suceag – Rădaia – Mera – Nădășel – Gârbău.
Astfel, clujenii din Gilău, Jucu, Apahida, Bonțida, nu ar mai fi nevoiți să mai vină obligatoriu la locul de muncă sau la alte activități cu mașinile în Cluj-Napoca, având o alternativă de transport, de mobilitate, rapidă și eficientă.
18 Comentarii
sa-l *** in gura de pitic ca zicea mai ieri ca la 1 martie 2024o gaurim pe pocaita si dam drumul la metrou....nenorocit ordinar...trebuie deportati toti soldovenii si mocanii din cluj...gunoaie bipede...
" Clujenii din Gilau , ..." la care statie s-ar imbarca / cobora va rog ? Mera ? Nadasel sau Garbau ?
In loc sa viseze la metrou poate ar fi fost mai viabil sa " traga o linie intre Gara Cluj-Floresti-Gilau-Capus ...etc pana-n Huedin si inapoi. Altul sa mearga pe liniile existente din Gara Cluj - Someseni-Dezmir-Apahida ....Gherla si inapoi.
Din… Citeste mai departe
Nici pista de biciclete intre Floresti si Cluj nu este dapai metrou sau centura. Nici in Manastur nu este pista... ce fel de oras verde e asta? Macar centru incepe sa fie frumos
@ : de 5 stele, kurva mica.
Eu astept sa bage tren pe ruta Cluj - Oradea. Cati ani dureaza?
Votati in continuare afacerile PSDNL
@Vrajeala ca sa mai pompeze imobiliarele:
La Cluj de 20 de ani : "o sa" "se va"
Ca Oradea de 20 de ani : "am facut" "s-a facut"
.
Cred că și domnul Boc este uimit de cat de prosti sunt clujenii , de douăzeci de ani promite și nu realizează absolut nimic iar ei îl aleg în continuare , chiar daca traficul și poluarea sunt maxime.
prea multe statii in oras. intre ira si gara nu are sens sa aiba doua statii, una e suficienta, exista deja halta clujana.
Mai bine un trenuleț titicar sau ringhișpil tagada să ne învîrtim tot roată ca și cîinele în jurul cozi
.
Problema cu metroul de la Cluj este ca nu prea mai are finantare de la UE.Si daca ar fi avut finantare oricum acest obiecti propus aiurea de domnul primar nu avea sanse sa se finalizeze in zeci de ani ba mai mult ar fi bulversat(ba chiar blocat) orasul care oricum este supraaglomerat si inghesuit.Dupa parerea celor mai multi obiectivul prioritar al… Citeste mai departe
Si de ce nu pana in Gherla? S-au furat sinele?
mare papagal ii Boc asta