Boc mai pune un proiect, pe hârtie, pentru clujeni. După centură și metrou, Primăria discută din nou problema TRENULUI METROPOLITAN


Primar de peste 20 de ani, Emil Boc nu se poate lăuda cu niciun proiect major de infrastructură. Clujenii așteaptă de peste două decenii, soluții pentru decongestionarea traficului în cel mai aglomerat oraș din Transilvania. De ani de zile oamenii au cerut realizarea a două proiecte vitale pentru zona metropolitană: centură și tren metropolitan. S-au ales însă doar cu promisiunea realizării unui alt proiect fantasmagoric: metroul Clujului. Asta deși, finanțarea PNRR pentru Metroul din Cluj e în pericol, pe de-o parte din pricina întârzierilor lucrărilor, iar pe de altă parte din cauza unor vicii de procedură în procesul licitației pentru atribuirea lucrărilor. Pericolul a fost confirmat și de premierul Marcel Ciolacu care a criticat echipa care a negociat Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), subliniind că România întâmpină dificultăți în îndeplinirea jaloanelor necesare pentru a primi fondurile europene. 

După ce în ultimii doi ani, administrația Boc a vorbit continuu despre metrou, proiectul privind necesitatea trenului metropolitan, de altfel cel mai fezabil din cele enumerate mai sus, apare pe ordinea de zi a Consiliului Local. 

Proiectul de hotărâre cu numărul 47 va fi analizat din inițiativa primarului, joi, 29 august 2024, de la ora 10, în Sala de sticlă de la sediul din Calea Moţilor nr. 3: Proiect de hotărâre privind necesitatea și oportunitatea proiectului „Tren Metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida” – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea, Componenta 2. Tren Metropolitan. 

Trenul metropolitan din Cluj ar urma să acopere toată distanța feroviară dintre halta Nădășel și stația Bonțida, însumând aproximativ 43 km. Ar urma să circule la intervale de 30 de minute în perioadele de vârf, fiind estimat că durata călătoriei între Nădășelu și Bonțida s-ar reduce cu 10-25 de minute, iar între Bonțida și Cluj-Napoca cu 15-30 de minute, conform planului de mobilitate urbană Cluj-Napoca. Trenul metropolitan ar acoperi ruta Nădășelu-Bonțida în 70 de minute iar mai multe stații vor fi și în municipiul Cluj-Napoca care vor deservi în special zona de nord a orașului.

23 de stații ar urma să aibă viitoarea linie de transport feroviar metropolitan. Opt dintre acestea sunt în Cluj-Napoca, iar trei în Apahida:

Bonțida – Răscruci – Jucu de Jos – Jucu – Câmpenești – Apahida 3 – Apahida 2 – Apahida 1 – Dezmir – Cluj-Napoca, aeroport – Cluj-Napoca Est – Cluj-Napoca, IRA – Cluj-Napoca, str. Fabricii de Zahăr – Cluj-Napoca, Piața 1 Mai – gara Cluj-Napoca – Cluj-Napoca, Tetarom – Cluj-Napoca, Hoia – Baciu – Suceag – Rădaia – Mera – Nădășel – Gârbău.

Astfel, clujenii din Gilău, Jucu, Apahida, Bonțida, nu ar mai fi nevoiți să mai vină obligatoriu la locul de muncă sau la alte activități cu mașinile în Cluj-Napoca, având o alternativă de transport, de mobilitate, rapidă și eficientă.

Comentarii Facebook