Boc: ”Trenul Metropolitan al Clujului nu a murit”. Realitatea este că proiectul e blocat pentru că de 20 de ani nu s-a făcut niciun proiect major
Trenul Metropolitan nu ”a murit”, ci depinde de realizarea unui bulevard care trece pe strada Câmpul Pâinii, situat chiar lângă linia de cale ferată din Cluj-Napoca. Emil Boc a spus că trenul se va face, dar nu și când.
Problema acestui tren extrem de util este simplă. Pe tronsonul Apahida - Gara Cluj trebuie să apară o linie suplimentară de cale ferată, cerută de CFR Călători, pentru că linia actuală nu face față, fiind utilizată de prea multe trenuri. Dacă trenul metropolitan ar trece pe acolo, ar trebui să fie redusă mult frecvența de circulație și acesta nu ar mai fi util.
Linia de cale ferată menționată mai sus trece pe lângă strada Câmpul Pâinii, pe care Boc vrea să o ducă la nivelul de bulevard, vorbind prima dată de acest lucru aici. Prin extinderea drumului nu mai e loc și de o altă linie de cale ferată, iar aici lucrurile se împotmolesc. În plus, realizarea bulevardului nu este nici măcar la nivel de studiu de prefezabilitate și, chiar dacă s-ar găsi o soluție pentru a acomoda și lărgirea drumului și încă o linie de cale ferată, tot vor trece ani până când se va putea începe lucrul.
Concluzia este că dacă Primăria Cluj-Napoca și primarul Emil boc ar fi făcut proiecte mari în ultimii 20 de ani, în afară de asfaltări și realizarea a două poduri de 30 de metri, atunci nu ar fi acum în această situație. Vă reamintim că nici Centura Metropolitană și nici Metroul nu sunt începute, așadar este greu de crezut că lucrurile se vor debloca repede.
Ce a declarat Emil Boc despre trenul metropoilitan, un proiect care ar decongesiona Clujul
”Cei care îi cântați prohodul greșiți. Dacă eu sunt sincer cu dvs și vă spun ”Mă, sunt probleme în implementare, ca în viață, când apar unele discuții…” Puteam să nu vă spun nimic. Puteam să vă spun când s-a primit avizul că s-a rezolvat. Am vrut să fiu transparent, să fiu deschis.
Dacă ești deschis, nici nu apuci să deschizi gura că și îngroapă și înmormântează trenul metropolitan.
Nu stă să moară nimic. Eu am greșit pentru că sunt prea transparent în discuțiile cu voi. Dacă nu vă spuneam, nu se știa. Vă spuneam numai la momentul când aveam toate avizele.
Cel mai important aviz este de la CFR, cu care suntem în discuții, într-un parteneriat instituțional.
Discuția care a apărut este legată de culoarul Cluj - Apahida. Ca să putem realiza o frecvență bună a trenului metropolitan, este recomandarea să mai facem un fir de cale ferată. Dacă vrem să avem o frecvență mai redusă a trenului, nu ne trebuie un fir suplimentar.
Dacă vrem să facem un fir suplimentar de cale ferată, trebuie să îl corelăm cu proiectul nostru cu culoarul de nord Câmpul Pâinii - Podul Răsăritului, un culoar mare al Clujului, pe care îl avem în analiză. Atunci, stăm la masă toți specialiștii să vedem cum le punem în acord, ca să le punem în aplicare. Vom afla la forma finală câte fire de cale ferată și câte benzi de circulație se vor face.
Deci cei care cântă prohodul să își înghită cuvintele, pentru că nu este cazul. Dar forma pe care o vom avea, vom vedea.
Bani există în programul european de transporturi pentru trenuri metropolitane. Costul nu e e xacerbat, nu reprezintă mare filosofie. Nu de bani este problema!
Chestiunea este problema tehnică. Dacă nu am avea culoarul de nord de făcut, totul ar fi foarte simplu. Dar nu vrem să renunțăm la culoarul de Nord, care este important pentru zona Câmpul Pâinii și zona Gară - Podul Răsăritului. Dacă s-ar renunța, atunci nu ar fi probleme că este spațiu să mai faci un fir de cale ferată, dar aceste discuții sunt cu specialiștii”, a precizat primarul Emil Boc, la Napoca FM.
34 Comentarii
Are dreptate domnul primar ,nu poate să moară ceva ce nu exista.Proiectul nu a existat , doar promisiuni mincinoase.Iar minciunile nu mor.
@Ion: bolobocul mai agita doua trei proiecte fantoma la care pun botul majoritatea ( multinatio-*****i, viniturile si batranii senili... bolobocul e un expirat plin de promisiuni. Sa vedeti ce infloresc promisiunile...aeroport pentru ozn-uri, telegondole, sali de sport pentru supraponderali si alte kkturi!
@plmea: idiotule, nu stiu care multinatio pun botul cand ei sunt cei care din Banii lor isi plateste Boc Campania de pr si atat .. spalat pe creier prost
bobor PSBTHLIMC....
c-ăi clar ca cum lumină de ziuă șâ lună noptea că domnu Boc ca-rei profiezor die univerzităț die advocaț șâ procoror o să n-ie plimentează Metro aista dijaba tăt felu die techerghei șâ omini fără educații vor s-ăl deie jos că nu poate că numa dînsu o plimentat șâ metro șâ podu la Clujană șâ parcu nost di la Tiernur und-ei foarte cinaș șâ cu di tăte… Citeste mai departe
Tren metropolitan " criogenat ". Il vor scoate de la " gheata " peste 100 de ani cand deja altii , nu noi, vor circula prin " teleportare ".
Tu esti chiar de 20 de ani primar si n-ai facut alceva decat sa torni betoane pe zonele verzi, sa tai copacii sanatosi , sa minti , sa-i lingingi in kur pe Base, pe Catu, pe hotomanul Bode, si acum ai tupeul sa filozofezi excrocule pe ce nu s-a facut. Vomez cand iti vad moaca de mocan prost.
@Clujan: Esti USR-ist, asa-i?
@A: Chiar deloc, is cu pnl si psd, de ce?
@A: borasc in natia ta lingatoriule si pupatoriule de oua clocite...
Un sinonim nou în limba română prost=Boc.
@S-68: Esti USR-ist, asa-i?
@A: nu sînt . . .cum cred că nu sînt boc.
@A: Tu esti Boc, asa-i?
Ce linie suplimentară,ca nu circula nimic,marfare nu,trenuri cu câte 2-3 vagoane,gara Cluj e pustie,pe vremuri era circulație nu acum,deci de ce trebuie linie suplimentară?Asta e găselnița nașterii proiectului mort in fașa?
Cred ca nu s-au înțeles firmele de casa,comisionarii,căpușele și au zis ca nu prea au ce împarți,fata de metrou care va fi… Citeste mai departe
Ești penibil deja bătrâne! Lasă, te rog, Primăria cuiva mai competent. Mulțumesc.
De ce nu se face linia de cale ferata suspendata, pe stalpi. Nu cred ca e cu mult mai scump. Plus ca ocupa mai putin spatiu iar pe sub pot circula autoturismele.
Stimate domnule primar, propun să construiți imediat o sută de porți stelare în toate cartierele și zona metropolitană. Să pot în doar zece minute să merg cu căruțul de cumpărături în Mănăstur să iau pâine, Mărăști pentru lapte, piața agro din Sânicoara pentru legume și un vin la o cramă din Baciu plus doi pui în Florești.
You're so full of shit
@cornel:
Si nici nu se vor face,atata timp cat se voteaza cu kurul, in functie de ce candidat e clujean adevarat.Doar oameni de nimic pot vota asa.
@N-a facut nimic relevant in 20 ani,desi bugetul Clujului e mare,al doilea dupa Bucale.: Esti USR-ist, asa-i?
@A: Dupa cum se vede tu esti din partidul plagiatorului UBB care si el da vina pe altii ( de exemplu USR) pentru incompetenta? Se vede ca e boala de partid ii spune lepra
@clujean: USR-ist mic ce esti, te-am prins.
Trenul depinde de bulevard, bulevardul depinde de pasajul subteran din Marasti, pasajul subteran depinde de centura metropolitana, centura metropolitana depinde de metrou, care depinde de Somesul navigabil si de aeroportul transatlantic. Pana le facem, nu mai bine le demolam la astia garajele?
@Vasile: Bine ai zis ,,,din pacate orasul e distrus !! Atata blocuri , cu cotete , Conducatorii orasului nostru nu au inima.
Bat joc de cetateni , de copii
@Vasile: A facut si Boc doua lucruri bune: a demolat o parte din garaje si a reasfaltat mare parte din stradutele si trotuarele din cartiere. Asta-i marea realizare.
Posibil ca in loc de tren metropolitan sa introducem niste barje, mare parte din proiect e deja gata.