Vineri 22 Noiembrie

Boc: ”Trenul Metropolitan al Clujului nu a murit”. Realitatea este că proiectul e blocat pentru că de 20 de ani nu s-a făcut niciun proiect major


Trenul Metropolitan nu ”a murit”, ci depinde de realizarea unui bulevard care trece pe strada Câmpul Pâinii, situat chiar lângă linia de cale ferată din Cluj-Napoca. Emil Boc a spus că trenul se va face, dar nu și când.

Problema acestui tren extrem de util este simplă. Pe tronsonul Apahida - Gara Cluj trebuie să apară o linie suplimentară de cale ferată, cerută de CFR Călători, pentru că linia actuală nu face față, fiind utilizată de prea multe trenuri. Dacă trenul metropolitan ar trece pe acolo, ar trebui să fie redusă mult frecvența de circulație și acesta nu ar mai fi util.

Linia de cale ferată menționată mai sus trece pe lângă strada Câmpul Pâinii, pe care Boc vrea să o ducă la nivelul de bulevard, vorbind prima dată de acest lucru aici. Prin extinderea drumului nu mai e loc și de o altă linie de cale ferată, iar aici lucrurile se împotmolesc. În plus, realizarea bulevardului nu este nici măcar la nivel de studiu de prefezabilitate și, chiar dacă s-ar găsi o soluție pentru a acomoda și lărgirea drumului și încă o linie de cale ferată, tot vor trece ani până când se va putea începe lucrul.

Concluzia este că dacă Primăria Cluj-Napoca și primarul Emil boc ar fi făcut proiecte mari în ultimii 20 de ani, în afară de asfaltări și realizarea a două poduri de 30 de metri, atunci nu ar fi acum în această situație. Vă reamintim că nici Centura Metropolitană și nici Metroul nu sunt începute, așadar este greu de crezut că lucrurile se vor debloca repede.

Ce a declarat Emil Boc despre trenul metropoilitan, un proiect care ar decongesiona Clujul

Cei care îi cântați prohodul greșiți. Dacă eu sunt sincer cu dvs și vă spun ”Mă, sunt probleme în implementare, ca în viață, când apar unele discuții…” Puteam să nu vă spun nimic. Puteam să vă spun când s-a primit avizul că s-a rezolvat. Am vrut să fiu transparent, să fiu deschis.

Dacă ești deschis, nici nu apuci să deschizi gura că și îngroapă și înmormântează trenul metropolitan.

Nu stă să moară nimic. Eu am greșit pentru că sunt prea transparent în discuțiile cu voi. Dacă nu vă spuneam, nu se știa. Vă spuneam numai la momentul când aveam toate avizele. 

Cel mai important aviz este de la CFR, cu care suntem în discuții, într-un parteneriat instituțional. 

Discuția care a apărut este legată de culoarul Cluj - Apahida. Ca să putem realiza o frecvență bună a trenului metropolitan, este recomandarea să mai facem un fir de cale ferată. Dacă vrem să avem o frecvență mai redusă a trenului, nu ne trebuie un fir suplimentar.

Dacă vrem să facem un fir suplimentar de cale ferată, trebuie să îl corelăm cu proiectul nostru cu culoarul de nord Câmpul Pâinii - Podul Răsăritului, un culoar mare al Clujului, pe care îl avem în analiză. Atunci, stăm la masă toți specialiștii să vedem cum le punem în acord, ca să le punem în aplicare. Vom afla la forma finală câte fire de cale ferată și câte benzi de circulație se vor face.

Deci cei care cântă prohodul să își înghită cuvintele, pentru că nu este cazul. Dar forma pe care o vom avea, vom vedea.

Bani există în programul european de transporturi pentru trenuri metropolitane. Costul nu e e xacerbat, nu reprezintă mare filosofie. Nu de bani este problema!

Chestiunea este problema tehnică. Dacă nu am avea culoarul de nord de făcut, totul ar fi foarte simplu. Dar nu vrem să renunțăm la culoarul de Nord, care este important pentru zona Câmpul Pâinii și zona Gară - Podul Răsăritului. Dacă s-ar renunța, atunci nu ar fi probleme că este spațiu să mai faci un fir de cale ferată, dar aceste discuții sunt cu specialiștii”, a precizat primarul Emil Boc,  la Napoca FM.

Comentarii Facebook