Vineri 22 Noiembrie

Boc vorbește despre proiectul metrou Gilău - podul IRA și tren metropolitan. Reacția moderatorului NEPREȚUITĂ


Primarul Emil Boc a dezvăluit un plan fantezist de construcție a metroului și a trenului metropolitan în Cluj-Napoca și comunele învecinate.

Pentru metrou vor fi contactați investitori privați pentru a veni cu bani. Acest lucru ar face ca metroul din Cluj să aibă și o componentă privată.

Va urma semnarea acordului de asociere între Primăriile din Gilău, Florești, Baciu, Cluj-Napoca, Apahida, Jucu și Bonțida pentru realizarea trenului metropolitan și a metroului. Vor fi două componente. Pe infrastructura existentă va fi un tronson de 43 de km de la Nădășelu până la Bonțida ... (Moderator: Pe actuala cale ferată?) Da, pe actuala cale ferată! (Moderator: Reparată, mă gândesc!) Deja se modernizează... Și cu crearea unor stații noi în Baciu, Tetarom, în zona Mărăști, în Ira, la Aeroport, și se acolo să se asigure preluara cu transportul în comun a oamenilor și cu crearea în zonele de extensie a zonei Metropolitane de parcări pentru ca oamenii să își lase mașinile și să folosească trenul metropolitan.

În privința conectivității pe axa Vest - Est, de la Gilău până la podul IRA va fi metrou. În afara Clujului probabil metroul de suprafață, în interior metrou subteran. Prima etapă este din Florești, din centru, conectivitatea cu Spitalul Regional de Urgență, cu centrul comercial... (Moderator: Care spital regional de urgență? Boc: Care se va face, e prevăzut, noi asigurăm conectivitatea) intrarea în Cluj-Napoca, stații și te duci până la podul Ira, de unde te poți conecta la calea ferată și să iei trenul metropolitan mai departe. Conectivitatea dintre Gilău și Florești este etapa a doua. În prima etapă se va asigura o conectivitate cu autobuzul din Gilău și până la Florești și tot din Gilău vei avea posibilitatea de a avea o conectivitate până la Nădășelu pentru a ajunge la trenul metropolitan și oamenii să poată utiliza fie calea ferată, fie metroul ca mobilitate. Este un proiect pe care îl avem gata pregătit să apăsăm butoanele pentru asociere și studiul de prefezabilitate la metrou și de fezabilitate la tren. (Moderator: Când credeți că ar putea fi gata?) O parte din bani ar putea veni din fonduri europene din actualul exercițiu financiar, până în 2023. Din actualul exercițiu financiar vom putea finanța partea de tren metropolitan, din următorul exercițiu financiar, 2020 - 2024, parte de metrou. Nu în totalitate pentru că este un proiect mai mare de un miliard de euro. Vom asigura finanțare inclusiv privată, inclusiv din fonduri europene, inclusiv dintr-un parteneriat public-privat, inclusiv dintr-un credit, deci un pachet financiar care să aibă forță și să dea sustenabilitate proiectului”, a spus primarul Emil Boc, la Napoca FM.

Pentru a înțelege cât de rapid merg lucrurile avem un exemplu recent. Despre Podul Porțelanului, lung de 62 metri, Emil Boc a spus în 2014 că va fi reparat, iar abia acum a fost închis și s-a trecut la lucru. Investiția este de 7,18 milioane de lei, iar toate pregătirile au durat 5 ani.

Primarul Emil Boc a trecut printr-o schimbare radicală de viziune. În perioada 2015 - 2016, acesta susținea că metroul costă 5 miliarde de euro și este imposibil de realizat, iar folosirea liniei de cale ferată existentă nu se poate face pentru că nu își dă acordul Ministerul Tranporturilor. 

Comentarii Facebook