Boc vrea să facă metrou, dar a dat-o de gard cu sala de sport de la Coșbuc. Părinte: Îmi era și teamă când spuneați că faceți metroul în 96 de luni
Primăria Cluj-Napoca, condusă de 20 de ani de Emil Boc, plănuiește să facă metrou, dar nu a fost în stare să supervizeze construirea unei săli de sport. Este vorba despre cea de la Colegiul Național ”George Coșbuc”, care este închisă din 2018, pentru unele fisuri la tavan.
Fisurile au fost observate la o grindă de susținere a tavanului. Construcția a costat 2,1 milioane de lei, fiind aleasă, ca întotdeauna, firma care a licitat cel mai puțin. Ei bine, acum, reparațiile costă 15 milioane de lei.
Investiția a fost demarată în 2012 și a fost terminată în 2014. Primăria Cluj-Napoca a comandat în 2019 o expertiză care a indicat o deformație totală de 128 de milimetri a planșeului, iar pentru soluționarea acesteia s-a dispus montarea unei grinzi metalice de susținere a acoperișului, la distanțe cuprinse între 3 și 6 metri. De asemenea, au mai fost dispuse refacerea tuturor finisajelor realizate încă de la inaugurarea din 2014.
În martie 2023, se spunea că suma pentru reparații este de 6 milioane de lei, dar acum s-a ajuns la 15 milioane de lei. E cert că, cu cât se va pierde mai mult timp, prețurile vor crește.
Parintele unui elev de la Colegiu, Arnella Nechita-Rotta: ”Îmi era și frică mai devreme când spuneați de metrou că trebuie 96 de luni să îl faceți, dar dacă pățiți ce am pățit noi cu o biată sală de sport, Doamne ferește!”
În ședința Consiliului Local din 3 martie 2023, un reprezentant al părinților din Colegiu, Arnella Rotta, a adus problema în discuție, pentru că nu se făcea nimic de prea mult timp.
”Sunt 1.519 copii și avem o curte de 1.500 de metri pătrați, în care fac orele de sport șase clase, iar în pauză ceilalți copiii se joacă. Sala de sport are probleme pentru că se lasă tavanul și nu se face nimic, din 2018, pentru a remedia problemele. Acum 53 de luni, colegii dvs au muncit, dar nu se vede nimic concret.
Vorbiți despre metrou, dar îmi era și frică că trebuie 96 de luni să îl faceți, dar dacă pățiți ce am pățit noi cu o biată sală de sport, Doamne ferește! Trebuie să puneți pe ordinea de zi rezolvarea acestui caz”, a punctat Rotta, în martie 2023. După alte 9 luni, luni, 4 decembrie 2023, s-a votat suplimentarea fondurilor.
Emil Boc a ridicat din umeri și a spus că ”specialiștii nu au soluții
Primarul Emil Boc a repetat acum 9 luni, în fața părintelui nemulțumit, placa pe care o ”servește” de fiecare dată când este criticat și a dat vina pe ”specialiștii”, pe care îi invocă și atunci când dă bine și atunci când e de rău.
”Dacă era simplă problema, era de mult rezolvată problema, distinsă doamnă. Nu primarul a proiectat sala. Sunt niște tehnicieni proști, incompetenți, care au fost plătiți să facă niște lucrări de calitate și le-au făcut prost. Noi plătim ”oalele sparte” ale incompetenților, de la proiectanți, la ingineri. Cineva trebuie să plătească lucrările proaste. Se face expertiză în acest sens, care se contestă și se face contraexpertiză în instanță și abia apoi se poate interveni”, a spus Boc.
Acesta a spus că metroul ar putea fi mai simplu decât rezolvarea problemei de la sala de sport. ”Uneori, lucrurile mici par cele mai complexe. La metrou, aduci mașinăria pe sub pământ sapă și face tuneluri. Nu e atât de complicat precum e rezolvarea unei situații tehnice cu o construcție realizată, dar care nu a avut stabilitatea asigurată. E frustrant și pentru mine, că știu această situație, dar eu nu pot da dispoziții să facă, decât în conformitate cu ce spun profesioniștii. Experții se ceartă între ei și nu se înțeleg, atunci merg în instanță, să îmi dea un judecător soluția, nu am ce să fac. Nu e o rea credință nici din partea comisiei tehnice, nici din partea primarului, dar noi nu putem rezolva prin vorbe, rezolvăm prin ceea ce proiectanții ne propun, or dacă ei nu se înțeleg, trebuie să mergem în instanță. Este în atenția mea și monitorizez în permanență situația”, a mai declarat Boc.
Firma care a făcut lucrarea în 2014, S.C.Conimet Impex S.R.L nu a vrut să vină să facă reparațiile, astfel că Primăria Cluj-Napoca s-a angajat că le va face din fondurile municipiului, iar apoi le va recupera de la constructor, pe calea instanței.
Foto: Emil Boc la inaugurarea sălii, în 2014
20 Comentarii
boc = hot mincinos gunoi infect
1) nu cumva proiectantul a fost cel fara drept de semnătură, susținut de D-zeii Clujului de la CJ cu protecție de mai sus ?
2) cine a dus lucrarea ( firma de constructie) e cumva firma de casa a Primăriei?
3) oare nu Boc a tăiat panglica împreună cu cel care a condus școala ani de zile și cu d-nul Cuibus și alți gâscani ai orașului… Citeste mai departe
@Zamolxe:
@Zamolxe: așa e, atunci erau cu propaganda ….
Limbricul scurt nu vrea sa faca nimic decat sa multumeasca camarilla .. toate firmele de casa abonate la banul public .. atat .. restul e nutret pt cei cu creier neted ca palma
no tu fa rotta ai auzit... boc piticul nui-i de vina.... altii sunt vina...inginerii, proiectantii.. sa-i dea judecatorii o solutie...judecatoarele pot sa-i puna mingeacurile pe mecla lui boc... alta solutie nu este...mama ta de pedagog cacacios... nime-n drum a ajuns primar la clooj...ce sa mai zicedm de urat miorositorul tarcea soldoveanul...
Omul asta e dus rau cu pluta pe Somes. Cum isi imagineaza ca bagi masinaria sub pamant si sapa singura. Nici cartita nu poate sa-si sape asa fluierand tunelele. Ce idiot de personaj
Dar banii la firma cand a construit cine i-a dat? Nu tot tu dobiBOCule?
în ultima vreme Boc a cam pierdut în instanță, sau mă înșel (Sile Pușcaș)?
Primaria nu va mai recuopera nimik. Aia vor inchide firma inainte de inceperea procesului
Așa! Și ce are metroul cu sala de sport sau vreun coteț pentru găini, ori grajd? Există termeni de comparație? Punem la grămadă investiții de miliarde de euro cu unele de câțiva lei? Pentru personajul imaginar, denumit generic 'clujean', îmi permit să-i dau un răspuns. Nu exista construcție de metrou cu durata de execuție de 96 de luni! Foarte probabil… Citeste mai departe
@tzd: Păi gunoaiele de politicieni se gândesc să lase moștenire metrou dar păduri și fauna nu ,peste 20 de ani .
@tzd: metroul devine neutru dpdv financiar cand deserveste zone cu > 1.000.000 locuitori; peste, devine chiar rentabil; sub, e paguba curata
"Construcția a costat 2,1 milioane de lei, fiind aleasă, ca întotdeauna, firma care a licitat cel mai puțin. Ei bine, acum, reparațiile costă 15 milioane de lei"
Cine a supervizat lucrările?
Cine și cum a făcut recepția?
Cine plătește daunele?
Unde-i garanția?
Are vreo vină primăria?
Are vreo vină PNL?
@hoție, corupție, furt pe față: daca atribuiau pe principiul - cea mai scumpa lucrare si iese bine, i-am fi acuzat de coruptie......asta e Romania.....legea achizitiilor de *****....
he he...cand pe borhanci au lucrat 1 an de zile pe o bucata de 20m de drum....nu ati zis nimic....si voi vreti metrou in 9 luni...poate in 89 de ani...
Ba sunteți nebuni,grindă ,planșeu 15 mil lei?hoția e pe față ,cu banii ăia faci un bloc.
Singurul lucru bun pe care îl face lă..băul satului este să-i vrăjească pe proști.Vin alegerile și cam are nevoie de mulți.
Numai Boc are soluții și le știe pe toate, că restul specialiștilor sunt proști! Se pare că soluțiile lui Boc de ălea..de prins muște și șoareci! Poza e cu dom prof. Popescu, când era în mare vogă de director!
Boc la puscarie, nu la bocarie.