Boc vrea tramvai până în Florești. Primarul comunei vrea troleibuz. Ambele ar urma să meargă pe DN 1
Ideea promovată de Emil Boc în campania electorală, tramvai până în Florești, zona Cetatea Fetei, se bate cap în cap cu cea a primarului comunei, Horia Șulea, care vrea troleibuz pe DN 1.
”Vom discuta cu toți cei implicați într-un asemenea proiect. O asemenea finanțare se poate obține pe fondurile europene și nu ar trebui să renunțăm la proiect. Bine cu forța nu se poate face, dacă cei în cauză nu vor dori va fi o largă consultare și dezbatere publică pe marginea acestui proiect. Eu cred că e viabil și pentru cei care merg la mall -urile din afara orașului și pentru cei care sunt din Florești și lucrează în municipiu. Va fi o amplă dezbatere publică, o consultare cu autoritățile locale de acolo și evident, dacă lucrurile vor merge în direcția bună, vom depune un proiect de finanțare din fonduri europene”, a explicat Emil Boc.
Primarul Clujului nu a vrut să dea detalii, dar unele surse precizează că un kilometru de linie de tramvai ar urma să coste 2 milioane de euro. Partea cea mai dificilă ar fi că tramvaiul va trece pe DN 1, prin centrul comunei Florești.
În acest loc, ideile primarului Emil Boc și cele ale edilului din Florești, Horia Șulea, care susține că circulația tramvaiului pe DN 1 ar bloca traficul, se bat cap în cap.
”Eu vin cu argumente pertinente. În afară de accesul pe DN 1, altă cale de acces între Cluj și Florești nu există. Primaria Cluj-Napoca vede această investiție realizabilă pe trama stradală. Un lucru imposibil pentru că vedeți cum se circulă în acest moment. Dimineața trec pe oră prin centrul comunei, pe DN 1, 5000 de mașini. Am venit cu o contrapropunere, o linie de troileibuz care nu implică trama stradală și lucrări de spargere a drumului. Daca trecem la aspectul economic, pentru că știm că transportul cu tramvaiul este cel mai ieftin, această propunere cu troleibuzul este cea care ar costa mai puțin.
La un moment dat se va putea discuta si despre asa ceva, e probabil, dar azi e irealizabil. Nu avem pe unde să circulăm, dacă mai punem și un tramvai pe DN 1”, a explicat primarul din Florești, Horia Șulea.
Edilul a mai propus CNADNR sistematizarea traficului pe DN 1, prin comuna Florești. ”Eu vreau să se circule pe patru benzi, cu un sistem de semaforizare de tip unda verde și să fie ridicată viteza admisă la 70 de km/h. Așa, un șofer va străbate comuna în cateva minute și traficul s-ar decongestiona”, a spus Șulea.
32 Comentarii
este o idee foarte buna da capatul de linie sa fie la podul de la intreare in LUNA DE SUS, nu la CETATEA FETEI
Mai bine tranvai decit trolebuz,
ideea unui metrou floresti-apahida/aeroport....e foarte buna. Intr-adevar ar costa multa insa e o ruta foarte cirulata... ar decongestiona traficul in lungul Clujului, mai ales ca Bulevardele principale care strabat clujul sunt foarte inguste si aglomerate. Cu metroul ar putea fi ajutata circulatia foarte eficient.
Ar fi bine sa fie loc intre Polus si deal pentru un drum. La nivelul Polusului nu poate exista drum deoarece spatele proprietatii Polus intra in deal. Au chiar sapate in deal niste obiective ale lor asa ca nu poate exista acest drum nici pe acolo. Deci mica distanta care se vede cu verdeata in spatele Polus este tot a Polus-ului.
Radu, e vorba de o linie din Cluj in Floresti. Nu doar prin Floresti. Cred ca e nevoie sa cada de comun acord cand e vorba de doua orase.
intr-adevar, nu la Boc ma gandeam, ci la primarul din Floresti. L-am ignorat pe Boc cu linia lui de tramvai pe care vrea sa o faca unde nu e el primar :D
@radu
Aici deja e mai mult treaba primarului din Floresti. El ar trebui sa gaseasca solutii pentru descongestionarea traficului din Floresti, nu Boc.
Pentru realizarea unor noi drumuri ar trebui sa pice de comun acord, dar primarul din Floresti tot timpul va cauta piedici. Aici intra in discutie si consiliul judetean, care e condus tot de usl,… Citeste mai departe
@ Dima: de ce sa nu fie realizabil un metrou ? Toate marile orase europene si asiatice au metrou. Este perfect realizabil din punct de vedere tehnologic. Mi-as dori un metrou de la aeroport pana in Floresti.
mai bine ar face inca un drum sau doua cu banii pe care i-ar baga in linia de tramvai. unu care sa ajunga din floresti in manastur si altul care sa ajunga in grigorescu.
si daca ar fi ambele drumuri, atunci sa se interzica vrajul la stanga, (cel putin pe DN1) pentru ca de fapt asta incurca cel mai tare traficul dimineata, cei care vireaza la stanga… Citeste mai departe
@-Myth-
Nu e mai simplu sa se incurce in firele de tramvai, pentru ca ele ar circula numai pe o parte. Pentru troleu, trebuie trase cate 2 linii (dus si intors) si ambele aproape de mijlocul drumului, pentru ca troleul sa poata curcula pe ambele benzi (teoretic e numai una, dar se circula si pe banda de urgenta).
Daca s-ar restructura prin zona,… Citeste mai departe
Vad aici niste comment-uri scrise de niste rahatzei cu capete patrate, dezinformate, nerusinate, neargumentate si vesnic impotriva evolutiei... Da mergeti in ****, ca v-au deschis chiar astia de la putere portile spre UE si nu mai toti boicotati aici. cacanarilor. *Cu stima celor care sustin commentul asta.
O idee penibila.
@idei si idei: mai ales ca drumul exista. Prin spate la Polus Center si merge paralel cu DN1
www.termice.biz
Lichidare stoc panouri solare calitate germana
Apa calda gratis!
Decont prin Casa Verde!
www.termice.biz
info@termice.biz
Gigi vad ca ai o obsesie , (este dreptul tau ) dar totusi , nu ai incercat sa te cauti la cap ?
EMIL BOC ..............**** EMIL BOC !!!!!!!!!!!!!!!!!
Doresti sa demonstrezi cu niste link-uri, ce se poate face in alte locuri care asa cum am scris si repet, nu au configuratia orasului nostru. Descrii proiecte din tari in care regulile-s respectate de sute de ani pe cand cei de aici, ai nostri, nu pot face o centura... chiar cu primarul asta pe post de premier. Sunt frumoase teoriile....Apropo de link-uri:… Citeste mai departe
Da chiar, l-ati votat amu' pupati-l in ochiu' maro. Bine ca toti comentati impotriva, dar de votat toti din groapa si din manastur l-ati votat.
Autobuze electrice. Nu sunt fixe, nu au sine, nu au cabluri. Au baterii, iar din banii ca sa puna atata amar de sina sau de fire si cabluri cumpara baterii. Tehnologiile pe baterii sunt destul de bune si in acest moment au avansat destul de mult. Acoperis fotovoltaic, recuperarea energiei pierdute la franare, aer conditionat racit fortat (nu cu freon).… Citeste mai departe
La cât de tare se aglomerează Clujul după ora 16.00, cea mai buna varianta ar fi un metrou (sau un tramvai subteran)
DA PINA LA MATA IN RADHITELE >>>>>NU VREA SA-L DUCA TRAMVAIUL LI NEAG >>>>>LINIIA PDL PORTOCALA >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>G-U-N-O-A-I-E /////PORTOCALIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
@ -Myth-: exista si tramvaie care se alimenteaza dintr-o sina, adica tramvaie fara cablu. ba mai mult, astfel de tramvaie circula (si nu de azi, de ieri, ci de vreun secol) in mai multe orase occidentale. pentru informatii suplimentare vezi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground-level_power_supply
@ idei si idei: dragul meu, ti-am dat link-uri. intra pe site-urile respective si vezi traseul acelor proiecte de reintroducere a tramvaiului. apoi intra pe google earth si vezi cum arata si cît sînt de late si de circulate strazile pe care se va introduce tramvaiul in orase (nu pe cîmp, în cazul tramvaielor regionale / metropolitane). dupa ce te informezi… Citeste mai departe
Ctesc ca unii sustin tramvaiul pe motiv ca in vest este acceptat. Sa vada ce conditii sunt in vest pentru asa ceva si apoi sa-si continue argumentatia. In vest nu gasesti tramvaie in orase inghesuite avand relieful, configuratia stradala asememea Clujului... In vest nu este O SINGURA cale de acces (E60) in oras dinspre o localitate invecinata. In vest… Citeste mai departe
in Floresti trebuie sa se faca spital judetean!!!
restul sunt prostii pentru fraieri pe taxele lor!
@Ada
nu Ada, e mai simplu ca un camion sa se impiedice de uncablul de tramvai - tramvaiele nu se alimenteaza din sinele de rulare.
Sincer amandoua solutiile sunt idioate - autobuze / troleibuze sau tramvaie nu au ce cauta pe E60, trebuie cautata o ruta alternativa.
Tramvaiul este o solutie mai economica, iar autobuzul una mai flexibila… Citeste mai departe