Bomba ANULUI la Cluj! Boc nu mai vrea Metrou la Cluj? Edilul s-a întrebat: ”Cine a prioritizat metroul să rămână în PNRR?”
Primarul Emil Boc s-a întrebat, marți, 7 iunie, în Consiliul Local Cluj-Napoca, ”Cine a prioritizat metroul să rămână în PNRR?”.
Activistul civic clujean, Szakats Istvan, a realizat filmul declarațiilor privind Metroul clujean făcute de primarul Emil Boc, în ultimii 5 ani.
”Ieri în Consiliul Local Boc s-a lepădat de metrou.
Am urmărit cu stupoare acest exercițiu de damage control politic. Boc se spală pe mâini de pe acum pentru eșecul numit metrou. Iată povestea sucirilor succesive. Învățați de la maestru.
2017.05.
“Soluția metroului nu se poate implementa la Cluj, pentru că avem un oraș cu jumătate de milion de oameni și cu un cost de 5 miliarde de euro pentru metrou. Ar fi o soluție care nu se poate susține financiar. Sunt realist că ar fi ideal să avem o soluție de metrou, dar nu este sustenabilă.”
2017.10.
“Nu o facem noi, o va face altcineva. Va trebui făcută la un moment dat. La 400.000 de locuitori nu îţi trebuie metrou, dar când ai trecut de 500.000 spre un milion sunt oraşe care îşi asigură mobilitatea urbană prin metrou. “
2018.04.
“Este un proiect pe termen lung al Clujului, vreau să fie foarte clar, am spus-o din primul moment. “
2020.04.
“Este cel mai important proiect de mobilitate din istoria Clujului, care urmăreşte dezvoltarea zonei metropolitane Cluj. Este un proiect despre viitorul Clujului. La starea de congestie a Clujului, metroul este soluţia”.
2020.05.
“este cel mai important proiect de infrastructură din istoria Clujului. Acest proiect integrat își propune să contureze viitorul Clujului pentru mai multe investiții, pentru mai multe locuri de muncă bine plătite și pentru a asigura mobilitate locuitorilor din Cluj și din întreaga zonă metropolitană.”
2021.09.
“Centura e mai complicată decât metroul. La Metrou e mai simplu. E subteran. Și acolo e super complicat, evident, dar nu ai obstacole așa cum ai la centură.”
2021.11.
“Au fost analizate 5 alternative pentru a găsi cea mai bună soluţie. Din toate aceste analize, metroul e singura soluţie viabilă şi necesareă şi vorbesc pe baza documentelor oferite de specialişti care cu asta se ocupă.”
2022.01.
“Niciodată Primăria nu a spus că metroul este mai important decât centura sau că centura este mai importantă decât metroul”
2022.07.06
“Cine a prioritizat metroul să rămână în PNRR? Ministrul Drulă. Cineva a scos cu ranga centura metropolitană de la autostrăzi, și acel nume este Drulă. Cu ce drept domnul ministru Drulă ne-a prioritizat metroul și nu centura, cu ranga, de la Bruxelles? Că nu ne-a întrebat, oare ce vreți voi să prioritizați, dragi clujeni?”, a comentat Szakats Istvan.
Nici nu e de mirare că Emil Boc nu mai vrea metroul, pentru că proiectul costă 2 miliarde de euro, iar Primăria are numai 300 de milioane de lei. Centura ar costa 800 de milioane de euro, iar suma de 300 de milioane de euro ar acoperi aproape jumătate din costuri. Nu mai vorbim despre faptul că cei 300 de milioane vor fi primiți din PNRR, dacă Clujul își face bine temele.
Demararea lucrărilor la Metroul Clujului, cu numai 300 de milioane de euro în cont (adică de aproape 7 ori mai puțin decât trebuie), poate fi considerată o adevărată sinucidere, pentru că proiectul s-ar bloca în maxim un an, din lipsă de finanțare.
Emil Boc a început de câteva zile să lanseze declarații prin care dă vina pe fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, pentru că centura nu este în PNRR. Drulă i-a dat replica, spunând că nici nu avea cum să fie pentru că la centura metropolitană a Clujului nici astăzi nu sunt terminate studiile, iar finanțarile PNRR s-au produs în 2021.
”Centura metropolitană Cluj: despre un proiect extrem de întârziat și o administrație incapabilă care caută țapi ispășitori
De 5 ani domnul Emil Boc a preluat în propria ogradă acest proiect și nu a reușit până azi să finalizeze nici măcar studiul de fezabilitate.
Faptele sunt foarte clare și nu mint:
- în 2017 primăria clujeană a preluat de la Compania de drumuri proiectul centurii metropolitane Cluj, asumându-și că va realiza cel puțin studiul de fezabilitate;
- în 2018 s-a semnat contractul pentru acest studiu de fezabilitate. Termen de realizare: 12 luni.
Au trecut 4 ani de la semnarea acelui contract și încă nu este aprobat studiul de fezabilitate. Nu există acord de mediu. Nu sunt făcute exproprieri. Și, evident, nu e lansată licitația de lucrări”.... Citiți AICI mai departe.
46 Comentarii
Au avut nevoie de 3-4 ani sa faca un amarat de pod,doar cine nu stie cum arata un metrou crede ca il poate face in acelasi timp!
Se pierd timp si bani cu bazaconii in loc sa facem lucruri realizabile!
@Fane:
Faceti va rog drumul de legatura intre Valea Garbaului si Sfantu Ioan, sunt doar 300m ce mare lucru sa arunci putin asfalt acolo... asta reduce traficul de pe drumul principal (DN) cu ~50%... si trebuie refacuta centura de sud a Florestiului ca s-a rupt asfaltul de tot. Era frumos si cu metrou dar nu merge in toate zonele Clujului, degeaba duce in centru… Citeste mai departe
@CLUJ ȘI TELEORMAN ACEA SOARTA. DNA CORUPT DOARME????:
DNA-ule nu mai dormii , cautal o tara la oute pe acest primar ca s-a imbuibat destul cu banii Clujului!
75% il voteaza , vedeti ce a devenit clujul ?
Sanatate la Maxim va Doresc Dragi Clujeni , O zi Minunata sa aveti .
Baa eu ce v-am spus ca pana nu-si vinde coorva de Udrea si penticostalul de Berciu cotețele de la Pata-Rat nu se face nici metrou si in nici un caz centura! Toate PUZ-urile sunt sub imperativ de autorizatie dupa 2026. Studiile de trafic nu trec pana dupa 2026. Ala era termenul de finalizare a centurii( in visele piticului porno). Pana atunci fraieri… Citeste mai departe
@TotEu:
Totul e închis, nimeni nu mai lucrează, cine crezi ca le mai da beton sau fier ?
Asta-i începutul dar, și sfârșitul.
Problema e celor câțiva care deja au achitat integral apartamentul și pt o mica reducere au plătit zeci de mii euro la negru…
**** MOCANE !!! metrou la ??? RACHITELE !!! VOTURI >>>> P,,,,A
BOC a luat aproximativ 75% la ultimele alegeri. Probabil, daca maine vor fi alegeri, va iesi tot cu peste 70%.
@Alex: Simplu cand participi singur...
Sa nu mai vorbim de prezenta la vot din lipsa de alternative
Boc este doar ala care executa... Problema este altundeva... mult mai sus
@Kyro: Ceilalti candidati nu au aratat mari relaizari, si de frica sa nu aleaga ceva mai rau, l-au ales tot pe Boc.
@csj: pe liste nu accede cineva cu realizari! Numai cine spune tata Ucu! Si cu Boc este presul lui Rus NICIODATA nu vor fi contracandidati!
Doar un individ fara judecata putea crede ca in 3 sau patru ani se poate finaliza o asemenea lucrare intr-un oras cu profilul Clujului!
Cred ca ar fi una din marile greseli daca s-ar incepe o astfel de lucrare fara a avea conditiile de realizare si finantarea complecta.
Am impresia ca a fost doar un foc de paie in urma caruia cineva a bagat… Citeste mai departe
Cand am zis ca NU se va face metroul am fost injurat de credinciosii discursurilor. Ite...na, ciuciu metrou. Inca 2-3ore/zi in trafic.
@Emi:
Copii spun lucruri traznite ???
Cea mai mare piedica in dezvoltarea normala a orasului e administratia asta mare, stufoasa si absolut incompetenta, in frunte cu al ei conducator !
Nimic nu credeți, nimic nu va place.
Sunt mulțumită de dimensiunea ce-mi revine.
@Antonia.: bugetara nesimtita a lui boc.exqct ca el
Ma da asta minte cum respira.asa cv numai vezi cum se sucește și se spala pe mâini.de tot ce nu e în stare sa facă piticania mincinoasa
Nenea emil, macar niște porți stelare în fiecare cartier s-ar putea? Ar fi super oke si va votez dupa ce fac 18 ani de mii de ori!
@Arthur: fara gluma, tehnologia warp nu e chiar SF, in viitor va exista. Demolecularizarea si remolecularizarea in alta parte si transfer prin fibra optica nu e chiar science fiction. Si nu e teleportare prin gauri de virme ci e transfer de molecule prin fir fizic. Poate va exista asta in viitor.
Bravo Emile te voi vota încă 5 mandate ....Într-un oraș de tot cîcatul tu ești cireașa de pe tort .
Deja îmi este greață de tot ! Se joacă cu Clujeni ca la alba-neagra!
Pana in 2030 se face macar una din ele? Sau iesim la pensie inaintea lor?
Aptitudini a avut, probabil de la naștere. Măiestria in minciuna și falsitate a desavarsit-o sub directa îndrumare a celor doi experți; marinarul și cu Lenuța lui.
Cate injurii mi-am luat din 2019 pana dupa alegeri, cand explicam clar ca mocanu pitic doar promite amatorilor de Asimov si astia pun botul. Si iata asa au trecut 18 ani, de la bebe mic la major si orasul este sufocat de neputinta, diletantism, coruptie si hedonism din plin. Pitic nu mai candideaza la Primarie, este deja in carti la Comisia Regiunilor… Citeste mai departe
Simplu: B.O.C. trebuie inlaturat si trimis cu bilet de trimitere doar dus la adresa Louis Pasteur nr. 4!
Nu imi vine sa cred ce prosti am fost de am ales un cosas din Rachitele in fruntea primariei Cluj!
Binenteles iEMILe soojy P. U. L. L. A. cu viniturile tale ca ai adus "tote" viniturile spurkate la Cloojy smart-city@Bok@Company
@dottore:
@dottore: in Cluj nimeni nu e din Cluj :)) toti suntem veniti... cei care erau cu adevarat din Cluj s-au mutat la tara si au inchiriat apartamentele.... iti garantez 100% ca nici tu nu esti din Cluj (adica sa te fi nascut in Cluj)... mai mult ar fi ca si parintii tai sa se fi nascut in Cluj nu pe sate langa Cluj... nu mai zi cuvantu vinitura ca asta… Citeste mai departe
Cu ranga cred ca trebe scos si Boc de la primarie ca prea o prins radacini acolo.
Comisionele cele mai mari ies din proiecte si studii de fezabilitate, acolo nu exista standarde de cost, iar tovarasu Boc stie asta. Cu banii aruncati aiurea pe studiile pentru tunelul pe sub centru, Somes navigabil si metrou, se puteau construi cel putin 10 scoli in cartierele orasului si vreo 2 spitale monobloc.
@Calin: Mare dreptate ai!
S-a rezolvat cu metroul.. gata.. Drulă e devina...
Vrajeli.. exista un singur vinovat pentru toate minusurile acestui oras, cel care pastoreste primaria de 16 ani incoace si a facut parte si din echipa lui Ghitza Funar. Nu Drulă sau alt USRist sunt devina pentru dezastru urbanistic creat pentru profitul agentiilor imobiliare, sau pentru nedezvoltarea… Citeste mai departe