Bonțida ”ruptă” în două de un pod provizoriu, care a crăpat după 3 zile și e închis. Primarul: ”Nimeni nu își asumă responsabilitatea”
Podul provizoriu de la Bonțida, de peste Someș, a fost închis după ce s-a fisurat în numai 3 zile de la ”inaugurare”. Problema este că Someșul desparte comuna în două și fără acest pod oamenii nu pot ajunge la locurile de muncă și copiii la școală.
Primarul comunei, Emil Cărhaț, a declarat pentru Știri de Cluj că podul are unele crăpături, iar Apele Române și Poliția nu își dau acordul ca acesta să fie folosit, pentru că nu este sigur.
”S-a închis pentru că nu își asumă nimeni răspunderea ca să poată trece mașinile în continuare. Nu este autorizat de Poliție și Apele Române. Dacă vine o viitură și ia un microbuz cu copii, cine își asumă răspunderea?
Avem probleme mari pentru că oamenii nu pot ajunge la gară, ca să meargă spre Cluj sau Gherla, și nu mai pot ieși în Drumul național. Nu pot veni microbuzele care duc muncitorii la Jucu, la fabrici.
Copiii care învață la școala din Bonțida nu mai au pe unde traversa, dacă stau pe malul opus”, a explicat primarul.
Emil Cărhaț a spus că a vorbit la Consiliul Județean Cluj, care se ocupă de modernizarea drumului și a podului, dar că nu sunt soluții.
Singura salvare sunt rutele ocolitoare, dar acestea înseamnă mulți kilometri în plus, pentru oameni.
”Sunt variante ocolitoare pe DJ161, prin Jucu, sau pe variantă mică, pe la Răscruci și ajungi la Bonțida, pentru mașinile de până la 3,5 tone. Acolo podul nu acceptă mașini mai grele.
Acum am vorbit la Consiliul Județean. Nu sunt soluții rapide, cel puțin până mâine, pentru că podul provizoriu nu este autorizat nu este avizat nici de Apel Române nici Poliție”, a mai afirmat primarul.
Comuna avea un pod vechi, care traversa Someșul, dar acesta avea 60 de ani și era un pericol.
”Constructorul ar vrea ca în 4 -5 luni să facă podul pentru că urmează și Electric Castle și dacă nu va fi gata, vom avea probleme.
Ne-a ajutat mult acest pod la festival pentru că avea sens unic. Autocarele veneau dinspre Jucu și treceau peste podul vechi și ajungeau în DN1. Așa s-a făcut un sens unic și nu s-au format blocaje”, a completat Emil Cărhaț.
Primarul crede în soluția oferită de constructor și anume că podul va fi gata în 4 luni, până la Electric Castle. ”Solutiile ar fi cele date de constructor, dar depinde și de vreme. Dacă e debitul mare, e greu de lucrat”, a explicat acesta.
Problema la Electric Castle va fi că autocarele ar putea veni pe ruta tradițională, dar nu se pot întoarce pe la Răscrucuri pentru că podul suportă numai 3,5 tone. Dacă nu se face podul, atunci autocarele vor trebuie să circule pe un singur drum.
0 Comentarii