Cartierele Clujului: ”Ce soluții de trafic are Primăria pentru încă cel puțin 8.000-12.000 de mașini noi în zona de nord a orașului?”


”Civici” clujeni, adunați în platforma ”Cartierele Clujului” au lansat o serie de întrebări primarului Emil Boc, pe tema dezvoltării imobiliare a zonei de Nord a Clujului. 

”Cartierele Clujului”, o platformă neasumată dar extrem de activă, acuză faptul că se construiește înainte de a se face dezvoltarea naturală, adică drumuri, școli și utilități bine dimensionate.  

Cruciada imobiliară pe zona de nord a Clujului. Autoritățile tac, presa tace (o parte plătită de rechinii imobiliari), consilierii locali tac, parlamentarii tac.

O multitudine de acțiuni, directe și indirecte, de lobby mai mult sau mai puțin politic, pregătesc terenul pentru viitorul PUG, care va transforma zona Bulevardului Muncii într-un RAI al DEZVOLTATORILOR IMOBILIARI pentru care tot ce contează este profitul imediat, niciun interes pentru educație - grădinițe, crește școli, nici un interes pentru un aer curat - spații verzi generoase, nici un gram de interes față de traficul blocat din Cluj-Napoca.

Sunt cel puțin 4-5 proiecte mastodont care vor aduce un surplus de 10.000 de apartamente, zone rezidențiale. de retail și de office , alături de minim 2 mall-uri uriașe.

În acest context avem 10 întrebări pentru Emil Boc:

1. Ce soluții de trafic are Primăria pentru un surplus de minim 8.000-12.000 de mașini noi în zona de nord a orașului și pentru mobilitatea a minim 20.000 de noi cetățeni în cartierele noi formate?

2. Câte creșe și grădinițe plănuiește primăria să construiască în zona de nord a Clujului și câte creșe/grădinițe/școli vor construi dezvoltatorii imobiliari?

3. Care sunt proiectele primăriei în vederea creării a noi spații verzi în zona de nord a municipiului?

4. Ce proiecte de infrastructură sunt în curs de derulare în zona bulevardului Muncii - Câmpul Pâinii și care sunt cele preconizate a fi inițiate în viitor pentru a asigura suportul infrastructurii pentru minim 10.000 de apartamente noi create?

5. Ce siguranță avem că noii dezvoltatori nu sunt niște țepari precum cei din apropierea doamnei Udrea?

6. Cum se vor alinia noile cartiere în proiectele metropolitane - tren metropolitan și metrou Cluj?

7. Care va fi regimul de înălțime pentru noile blocuri din cartierele din zona industrială a Clujului, dat fiind faptul că se dorește dezvoltarea Aeroportului Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca?

8. Există o STRATEGIE DE LOCUIRE în zona de nord a Clujului Sau se poate construi oricât și oricum ca în Florești?

9. Veți organiza domnule primar dezbateri publice cu locuitorii zonei pentru a afla dacă doresc un „bonus” de trafic suplimentar, poluare și stres?

10. Îi cunoașteți domnule primar Emil Boc pe finanțatorii acestor proiecte? V-ați întâlnit cu aceștia?”, transmit ”civicii” din cadrul grupului ”Cartierele Clujului”, pe grupul de Facebook Clujul Civic.

Comentarii Facebook