Miercuri 25 Decembrie

Cât a plătit Primăria Cluj până acum pentru metrou. Tarcea: „Cârtițele sunt pregătite și vor ajunge la Cluj-Napoca în această toamnă”


Proiectul Metroului merge înainte spune viceprimarul Clujului, Dan Tarcea. Asta deși, investiția uriașă a fost contestată de mai mulți specialiști în transporturi și în sistematizare a spațiului public. Tarcea le oferă clujenilor și o mică „consolare”, până acum pentru proiect au fost „topiți” în mare parte banii Guvernului, din bugetul local fiind alocată o sumă nesemnificativă. 

„Până acum, Guvernul României a plătit antreprenorului 288 milioane de euro, prin intermediul Primăriei Cluj-Napoca. Din fondurile locale, contribuția Primăriei Cluj a fost de 388 de mii de euro. 

Cum au fost folosiți acești bani? Exproprieri de 56 de milioane de euro, avans către antreprenor de 216 milioane de euro și proiecte tehnice de 14 milioane de euro.

Chiar dacă unii răspândesc zvonuri pentru a părea relevanți, bucurându-se la ideea că proiectul s-ar opri, realitatea este alta: metroul merge înainte! 

TMB-urile (Tunnel Boring Machine sau Cârtițele) sunt pregătite și vor ajunge la Cluj-Napoca în această toamnă pentru a începe lucrările. 

Cum se finanțează metroul? Ministerul Transporturilor a semnat un act adițional pentru finanțare prin obligațiuni verzi, în completarea fondurilor PNRR. Avem acum o sursă sigură de finanțare, atât pentru prezent, cât și pentru viitor!", a declarat viceprimarul Dan Tarcea, pe Facebook.

Situația devine mai interesantă în cazul exproprierilor, deși chiar Emil Boc a zis că banii au fost virați în contul oamenilor. Clujenii expropriați pentru a face loc șantierului Metroului se plâng că despăgubirile oferite nu le permit să-și cumpere o altă locuință în orașul cu cele mai ridicate prețuri imobiliare din România.

Oamenii se tem că și-au pierdut casele doar pentru a face loc altor proiecte imobiliare în centrul orașului și sunt sceptici că Metroul va fi vreodată construit la Cluj. Investiția uriașă - a cărei utilitate e contestată de mai mulți specialiști în transporturi și în sistematizare a spațiului public - ar trebui să închidă circulația pentru cel puțin un an în perioada de șantier pe bulevardele 21 Decembrie, Moților și Memorandumului, cele mai mari artere care străbat orașul, legând cartierele Mănăștur și Mărăști. Dar nu e numai atât. Dincolo de bani, strategie și proiecții victorioase, proiectul Metroului afectează viețile a sute de oameni, scrie pressone.ro.

Comentarii Facebook