Câți bani a alocat CJ Cluj Aeroportului Internațional? Terminalele și pista au ”mâncat” mare parte din bani
Scandalul dintre Consiliul Județean și conducerea Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” din Cluj-Napoca continuă, iar consilierii acuză conducerea Aeroportului de lipsă de transparență.
”În ultimii ani de zile Consiliul Județean a făcut multe eforturi pentru ca Aeroportul să se extindă, să facă pistă nouă și să meargă mai departe. Cred că tot cei care în acest moment aruncă cu noroi către Consiliul Județean ar trebui să știe niște lucruri foarte clare. Deocamdată, dacă luăm cifrele din ultimii ani, CJ a avut ca prioritate numărul unu dezvoltarea Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” din Cluj și este un lucru care se dovedește valabil prin cifre”, a declarat Remus Lăpușan.
Potrivit lui Lăpușan pe 2012, au fost aproape 69 de milioane lei decontați către Aeroport iar în 2013 și 2014 au fost aproape 81 milioane, respectiv 53 milioane lei decontați pentru investiții.
”Investiția a fost de aproape 50 milioane de euro. Din punctul meu de vedere nu este o cifră tocmai mică și este, până la urmă, suma cea mai mare care s-a acordat de Consiliul Județean către regiile aflate în subordonare”, a mai precizat liderul PSD Cluj.
Sumele acordate de CJ au fost folosite pentru terminale, pistă, proiectul TNT și exproprieri, ajungând la un total de 215 milioane de lei.
Consilierul județean susține că între conducerea Aeroportului și CJ Cluj este o lipsă de transparență, precizând că nu va fi retras sprijinul financiar, însă ”nu se va mai merge pe încredere”.
”O să susținem Aeroportul ca și până acum, numai că nu o să mai mergem pe bună credință. Mie mi s-a părut că cineva a profitat de buna credință a Consiliului Județean. Tot timpul am crezut ce ni s-a spus, au venit hârtii semnat și avizate și acum am aflat că de fapt lucrurile nu stăteau chiar așa”, a mai spus Lăpușan.
Consilierii au pregătit și câteva întrebari la care așteaptă răspunsuri din aprtea conducerii Aeroportului.
”Vrem să știm exact care sunt datoriile Aeroportului la această dată și vrem o situație clară asupra sumei datorate și defalcarea ei pe anumite categorii de lucrări și bineînțeles firmele la care există aceste datorii. Acest lucru am vrut să îl aflu vineri la Consiliu, dar nu exista un tabel în Excel în care să vedem exact.
S-au încheiat în timp mai multe acte adiționale de către conducerea Aeroportului. Se vorbește că sunt 26 de acte adiționale la construcția pistei. Vrem să știm care sunt motivele care au dus la semnarea acestor acte adiționale și cu acordul cui s-au făcut aceste modificări, că în plenul CJ nu s-a votat niciodată așa ceva.
A treia întrebare este una foarte tehnică din punctul meu de vedere. Inițial contractul de construire a noii piste prevedea ca plata să se facă la trei ani de la începerea lucrărilor, ulterior acest lucru a fost modificat prin act adițional. Dorim să știm cu acordul cui s-a făcut această modificare și de ce”, mai spune Lăpușan.
5 Comentarii
sa il anunte cineva si pe D-l Lapusan ca se fura in tara da?
Deocamdată cei care trebuie sa răspundă la niște întrebări sunt cei de la conducerea aeroportului , de ce tac pdelistii si pnelistii? ,,,sunt cu musca pe caciula....
Bietul Lapusan nu face decat sa dea in ciceo ca sa l apere pe oleleu care a facut presiuni asupra lui ciceo si constructori sa termine lucrarile fara ca Cj cu onor condus de el sa si faca treaba:expropieri,autorizari etc. Cum va explicati ca pista s a receptionat in 26 oct in conditiile in care ultimele expropieri s au facut in august 2014 si autorizatia… Citeste mai departe
Jurnalistule de ce ai omis sa scrii ca lapusan a cerut demisia lui ciceo pentru manevrele cu lictatia falsificata si actele aditionale masluite... pungi de noroi =10 milioane de euro.ciceo si complicii trebuie sa raspunda!
domnilor consilieri intrebatil pe dl uioreanu si dl ciceo cine a facut aceste modificari ei au dispus de modificari nici ingineri care au lucrat acolo nu sint straine de aceste lucrari pe neve