Vineri 22 Noiembrie

Ce a pățit un clujean, care s-a grăbit să își ridice buletinul electronic lansat cu surle și trâmbițe la Cluj


Acum un an primarul Emil Boc și ministrul de Interne, Lucian Bode, au lansat buletinul electronic, iar mulți oameni s-au grăbit să îl ridice. În 7 luni de la lansarea proiectului, au fost emise 1300 de cărți de identitate electronice. 

Problema este că acestea nu pot fi folosite în aplicațiile diverselor firme private.

Mi-am luat de curand buletinul electronic care are "document number" (serie si numar) - aici ca o paranteza la buletinele astea nu prea mai exista diferenta de serie/numar - mai lung cu o cifra decat cele vechi. Adica XT1234567 fata de XT123456. Acest lucru poate sa fie o problema pentru toate sistemele informatice care fac o validare stricta pentru document number sau care separa seria si numarul in doua field-uri diferite. De exemplu, la WizzAir nu-mi pot actualiza datele si nu pot face check-in. Cei de la Wizz bineinteles ca mi-au spus sa sun la ei la call center sa ma ajute sa cumpar un bilet, nu sa imi rezolve problema. Costa 1.2€ pe minut ca altfel as fi sunat.

Am scris si la Primăria Cluj-Napoca si au spus ca nu e treaba lor, ca firmele trebuie sa faca update la aplicații. Aici sunt de acord cu ei, dar o sa dureze, iar eu am luat un buletin inteligent care momentan e mai slab decat cel normal. ...Sigur sunt si alte aplicații cu probleme”, ne-a relatat Mihai.

Ministerul de Interne ar fi trebuit într-un an să găsească o cale de a obliga companiile private să își updateze softurile, pentru a evita astfel de situații. 

Comentarii Facebook