Sambata 23 Noiembrie

Ce crede Emil Boc despre banda unică de transport

 

Primarul Emil Boc crede că banda dedicată pentru transportul în comun, pusă oficial în funcțiune duminică, 20 august, este un succes. 

 

Ne-am ținut de cuvânt și așa cum am anunțat în dezbaterea publică banda de ddicată pentru transportul în comun și bicicliști va fi implementată înainte de 1 septembrie. Am reușit practic cu mult înainte de 1 septembrie să o implementăm, tocmai pentru a da oamenilor posibilitatea să se obișnuiască înainte de începerea anului școlar.

 

Banda a intrat în probe de duminică, când au fost amplasate marcajele și stâlpișorii. În timpul nopții au fost configurate semafoarele, pentru a se face reglajele necesare. Azi putem spune că banda dedicată este funcțională în totalitate. 

 

Primele aprecieri, cel puțin din perspectiva Primăriei sunt pozitive. Sunt convins că impactul pentru oraș este pozitiv, că această bandă dedicată își va atinge scopurile și anume: de a încuraja mai mulți clujeni să utilizeze transportul în comun în detrimentul mașinii personale, să îmbunătățim calitatea mediului și a aerului, pentru că, dacă vor fi mai puține mașini și mai multe autobuze (vom avea autobuze electrice. Primele vor sosi până la finele lunii martie 2018), acest lucru va avea un impact asupra calității mediului. Sunt 19 linii de transport în comun care beneficiază de accesul pe banda dedicată pentru transportul în comun.

 

În ultimul rând, este vorba și despre o economie de timp pe care o realizează cetățeanul. Din primele estimări, încă nu am făcut măsurători oficiale, se face o economie de 10 - 15% minim pe axa Est - Vest, integral, adică din Mărăști până la Calea Florești în Mănăștur. Dacă luăm numai tronsonul de 1,6 km, cât este banda dedicată, acolo economia de timp este cu mult mai mare. Noi am luat tot tronsonul de axă Est - Vest, pentru a spus că economia de timp este de 10 - 15%”, a explicat primarul Emil Boc, în detaliu, avantajele acestei benzi la emisiunea Realitatea FM. 

 

Între Sora și Regele Ferdinand este bandă comună, tocmai pentru a nu închide virajul la dreapta de pe B-dul 21 Decembrie 1989 spre Regele Ferdinand. Specialiștii au găsit această soluție cu două semafoare, unul pentru autobuz, care pleacă mai repede cu două secunde, și după aceea semaforul pentru traficul obișnuit. 

 

Ce mi-au mai spus colegii că au observat și am observat acest lucru și eu, ieri. În Piața Avram Iancu, le recomandăm șoferilor care merg spre Gară sau Piața Abator să foloseacă traseul prin strada Cuza Vodă  - Pod Traian, care oferă o descărcare mai rapidă față de strada Constanța. Toți se înghesuie să meargă pe acolo. Dacă vă uitați, celelalte două benzi sunt libere. Dacă vă uitați la benzile la stânga și înainte sunt complet libere pentru că lumea nu este obișnuită cu ele. Atunci recomandarea noastră este să meargă pe traseul Cuza Vodă. Acum s-a deschis și podul Traian și este această alternativă”, a mai spus Emil Boc.

 

Despre continuarea benzii dedicate pentru transportul în comun până în Mănăștur, primarul a spus că ”urmează specialiștii să decidă. Eu am intenționat din primul moment să o introducem, dar Comisia de Circulație a propus o amînare pentru un studiu suplimentar. Vreau să fim convinși că luăm o decizie corectă. Recunosc că este o zonă extrem de complicată pe Moților, pentru că se îngustează benzile, dar încetul cu încetul specialiștii vor găsi soluții”.

Comentarii Facebook