Ce firmă va construi METROUL de la Cluj! Constructorul care a lucrat și în Dubai se apucă de săpat - Surse


UPDATE

Comisia de licitație a confirmat câștigătorul licitației anunțat de Știri de Cluj. 

Carduri de energie Cluj - O echipă de suport de la Poștă merge la Cămărașu să verifice decontarea facturilor la energie

-----------------------------

Turcii sunt cei care au câștigat licitația pentru metroul din Cluj, în valoare de aproape 14 miliarde de lei.

Firma principală este Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., asociată cu ARCADĂ COMPANY,GÜLERMAK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, S.C. Alstom Transport S.A.

Turcii de la Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A Ş lucrează din 1958 și au mai făcut metrouri în tuneluri, căi ferate în Polonia, Suedia, Emiratele Arabe, India și Turcia. De menționat este linia de metrou din Dubai pentru Expo 2020, în valoare de 2,8 miliarde de dolari. Atâta că în Emirate metroul este suprateran. 

Metro-916x516.jpg

Foto: Metroul din Dubai, realizat pentru Expo 2020

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat în 29 decembrie că s-a semnat contractul pentru Metroul Clujului și că Guvernul garantează banii pentru această lucrare.

Cel mai mare contract de finanțare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor! 

Banii vor asigura construcția metroului din Cluj-Napoca!

Prin acest contract de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean.

Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului. 

În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria - Europa Unită (9 stații) și depoul.

Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026. 

În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților -Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km”, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de aprox. 13,7 miliarde de lei. Creșterea prețurilor de pe piața materialelor de construcții a făcut ca firmele să nu fie dispuse să participe la licitația inițială, la care costurile lucrării au fost stabilite la 10 miliarde de lei. Primăria a cerut Guvernului să aprobe un cost majorat cu 35%, pentru a face acest contract atractiv. 

Licitația pentru metrou a fost prelungită de câteva ori, încă din aprilie 2022. La finalul anului a fost suspendată pentru a fi majorată suma alocată pentru acest proiect, deoarece firmele nu erau interesate să participe. 

La finalul anului trecut, totul s-a deblocat și acum licitația s-a terminat, ceea ce înseamnă că se trece la săpat. Lucrările vor începe numai dacă nu sunt contestații la licitație. În cazul în care acestea vor apărea, atunci totul se blochează pe termen nedefinit.

Emil Boc nu explică public ce s-a licitat mai exact, care sunt termenele de finalizare și ce stații de metrou se fac

Emil Boc, probabil cel mai netransparent primar din România, care a făcut 2 conferințe de presă în ultimul an (una în ianuarie 2022 li alta în ianuarie 2023), nu a explicat public ce se va construi mai exact.

Pentru că nu face conferințe de presă, jurnaliștii nu îl pot chestiona în legătură cu ce stații de metrou se vor face, cât va costa lucrarea, de unde sunt banii și în cât timp trebuie să fie absorbiți, fiind și fonduri europene. 

Știri de Cluj îi cere primarului Emil Boc să organizeze conferințe de presă și să explice starea metroului.

Comentarii Facebook