Ce firme vor construi ”ciotul” de centură metropolitană din Florești până la intrare în Cluj-Napoca


Tronsonul 1 al Centurii Metropolitane a Clujului trebuie să fie terminat în 20 de luni (inclusiv proiectare).

Câștigătorul licitației tronsonului 1 pentru Centura Metropolitană este SC Viarom Construct SRL în asociere cu SC Electrogrup SA. Valoarea de licitație este de 102 mil lei, din care valoarea adjudecată este de 94 mil lei.

Termen de execuție 14 luni + 6 luni proiectare.

Ce cuprinde acest prim tronson ale Centurii Metropolitane

Primul tronson al Centurii Metropolitane a Clujului, va avea numai 2 km, între Florești și Cluj-Napoca. Drumul se va lărgi la 6 benzi și va fi realizată legătura cu Spitalul Regional de Urgență, care va fi construit în anii ce vor urma.

Fostul secretar de stat în mandatul lui Cătălin Drulă, Horațiu Cosma, a criticat modul în care s-a început proiectul. Centura trebuie să aibă în total, cu tot cu drumuri de legătură 70 de kilometri, iar administrația Boc face 2 kilometri în doi ani. Al doilea trons al Centurii, cel mai important de altfel, este în ”plop”, pentru că licitația s-a anulat și acum trebuie refăcută. Nicio firmă nu s-a înscris pentru că prețul este prea mic. 

Comedia lui Boc: după 5 ani de studii de fezabilitate, centura Cluj începe cu lărgirea unei străzi pe 2km. Studiul de fezabilitate pentru centura Cluj este gestionat de primăria Cluj din 2017 și ar fi trebuit să fie gata în 12 luni. Abia în toamna anului trecut studiul a fost finalizat. Centura ar urma să aibă 42km lungime, la care se adaugă 32km de drumuri de legătură și ar trebui să coste 1,4 miliarde de euro. Însă, în mod surprinzător, edilul Clujului a decis să prioritizeze lărgirea de la 4 la 6 benzi a drumului Cluj – Florești pe o lungime de 2km, în loc să liciteze cu celeritate sectoarele de centură care să scoată cu adevărat traficul din Cluj și din zona metropolitană. Și ce e și mai grav e faptul că, pe perioada lucrărilor estimată a dura 14 luni, traficul infernal dintre Cluj și Florești va circula restricționat pe O BANDĂ PE SENS. Dacă astăzi se circulă bară la bară pe 4 benzi în cea mai mare parte a timpului, o astfel de restricție va bloca complet conexiunea Cluj – Florești. Era absolut necesară asigurarea a 4 benzi de circulație pe toată perioada lucrărilor pentru limitarea deranjului în trafic. Caietul de sarcini are 223 de pagini și este un ”copy-paste” de la Compania de Drumuri, cu nenumărate referințe la lucrări specifice autostrăzilor. Pe anumite sectoare grosimea straturilor de asfalt nu este specificată, iar termenele de verificare și aprobare a documentelor de proiectare sunt nerealiste, mai exact 15 zile în total pentru inginer, primăria Cluj și CNAIR. În cazuri similare de documentații neprofesioniste la Compania de Drumuri constructorii serioși nu au participat la licitații, iar pe perioada contractului problemele, blocajele și litigiile în instanță au fost la ordinea zilei. Emil Boc nu a fost în stare în toți acești ani să ofere clujenilor decât amânări, amăgiri și mult amatorism în cazul marilor proiecte de infrastructură. Iar perspectivele sunt la fel de sumbre în lipsa unor profesioniști care să gestioneze aceste investiții transformaționale”, arată Horațiu Cosma, fost secretar de stat în mandatul Cătălin Drulă. 

Comentarii Facebook