Ceaușescu planifica, în 1988, extinderea tramvaiului spre periferiile Clujului. De ce acum tramvaiul nu e văzut ca o soluție - FOTO
Tramvaiul clujean ar fi urmat să fie extins spre periferiile orașului, conform unor planuri din 1988.
”În 1988, la un an de la inaugurarea sistemului de tramvai din Cluj-Napoca, extinderea rețelei era în curs de planificare. Se urmăreau linii noi spre cartierele Grigorescu, Gheorgheni, calea Baciului, Mărăști și Someșeni, totodată fiind în discuție un tunel pe sub Tăietura Turcului și calea ferată.
Ambițiile de acum 34 de ani au rămas la stadiul de planuri, rețeaua de tramvai având același parcurs în 2022 ca și în 1987, în pofida dezvoltării orașului și comunelor învecinate”, se arată pe pagina Mobilitate Cluj Napoca.
Acum, experții angajați de Primăria Cluj-Napoca pentru a realiza studiul metroului au spus că tramvaiul este perimat și că nu ar reprezenta o soluție pentru traficul clujean.
Tramvaiul nu este văzut, acum, ca o soluție pentru că are o capacitate redusă de transport
Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului din Cluj, a spus că metroul nu poate fi înlocuit de un tramvai, așa cum sugerează unii. Anunțul a fost făcut în cadrul proiectului de aprobare a studiului de fezabilitate pentru metrou, în Consiliul Local Florești.
Pe axa est - vest, dacă ar fi extins tramvaiul ca să fie înlocuit metroul, acesta ar trebui să circule din 2 în 2 minute.
”O călătorie cu tramvaiul din Florești spre Sopor ar durat 52 de minute, față de 23 de minute cu metroul. Astfel, nu ar mai fi fost interesant pentru oameni să circule cu tramvaiul. De asemenea, tramvaiul este foarte dificil de construit și ar afecta circulația”, a spus Oprea.
Acesta a spus că tramvaiul nu poate satisface nevoile de transport pe axa Florești - Sopor. Pentru anul 2060, acolo se estimează un număr de 8200 de pasageri pe oră și direcție, față de o capacitate limitată de 5.500 de pasageri, în cazul tramvaiului. Pentru a satisface cererea de transport de 8200 va fi necesară operarea tramvaiului din două în două minute, lucru considerat imposibil tehnic și practic. ”Va crea un zid continuu de tramvaie, dat de circulația pe ambele sensuri”, a mai explicat specialistul.
43 Comentarii
Acea sange
Comparat cu Romania este top 1, dar comparat cu Europa este ca kosovo.
Asta este vina romanilor ca nu ati facut nimic Dupa 1989.
Acuma toti comentati, dar adevarul este ca ramaneti saraci si farà viitor
@Cluj un Rahat de oras
Du-te, ba, in sloboz! Auzi ca tramvaiul e greu de conatruit. Dar metroul cu morții ma-tii e, ba? Că tre' sa sapi la 100 de metri sub pământ în Cluj, du-te drq de diletant. Doamne ferește,deci absolut toți bugetarii sunt intrat în serviciu pe cumetrie. Nu exista un bugetar în Romania care sa fi mers la interviu pe bune ai sa fi luat postul.
Probabil bujetarii îs alt "stat paralel", ăla unde să stă ?
eu asa stire prossta nu am vazut de mult! ca si cum ai zice ca in 88 se caca lumea in buda din curte si acuma de ce sa nu ne cacam tot in buda din curte? de ce sa ne modernizam noi cand putem face caca tot asa? de ce sa evoluam cand *****ul tot ***** e? minte de jurnalist de 2 bani e mult
@Alez: Da mah prostea... sa extinzi transportul in comun nu tine de evolutia orasului :)))))))))))))))))))))))
Voi chair aveti noroc ca nu doare prostia...
@Alez: de mic ai fost prostache, acum ca te-ai marit in dimensiune, ai regresat. Ai devenit imbecil;
@Alez: Statistic vorbind, in 1989 canalizarile faceau fata cu succes, si rigole pentru pluviala erau. Bineinteles ca a fost extinsa reteaua , odata cu orasul si din cauza lui
Este de notorietate că sunt un adversar neînduplecat al acestei administrații locale incompetente si care promovează proiecte fantasmagorice. Dar vin cu o propunere genială. Vreti trafic degajat, mobilitate urbană și oameni mulțumiți? Doar taxiurile sa poata circula in Cluj.
@Kyro: sa o iei la mUE postache...
Tramvaiul poate fi o solutie doar daca ar circula pe un traseu dedicat, daca trebuie sa stea in trafic mai mult incurca. Metroul e o fantasmagorie, nu se va face nici macar pana in 2060 asa ca n-are sens comparatia.
Uite aici o solutie:
- extinderea pistelor de biciclete si transport in comun! subventionarea achizitiei de biciclete si trotinete… Citeste mai departe
@Claudiu O: asta se face acuma daca citeai ce e in derulare si anume benzi dedicate pt busuri si troleibuze plus piste de biciclete! asta vor face si pe motilor calea manastur cu reabilitarrea) iar pe urma cand ai astea puse la punct poti baga si taxa de centru pt cei care nu sunt din oras
@alez: Se baga o p00la in c00ru tau cu taxa aia :)))))))))))))))
Voi sunteti limitati psihic daca credeti ca se poate impune asa ceva:)))))
@Kyro: Taran coclit, mai iesi si tu din tara sa vezi cum in orasele civilizate din vest asa ceva s-a implementat deja. Se poate doar sa se vrea!
O taxa de intrare in oras ar fi oportuna....ce din satele vecine sa parcheze la intrare si sa ia transportul in comun daca nu vor să plătească. Referendum ?
@Frank: O sa-si faca tot Florestiul buletin in aceasi garsoniera din Manastur.
@.: :)) Asa e
@Frank:
Vaiiii că Clujul e atât de industrializat încât oamenii nu mai au loc în tramvaie!! Să fim serioși!...Ele circulă mai tot goale prin Cluj!
Nu e vorba de nostalgiile comuniste, ci de pragmatismul raportat la realitățile Clujului de astăzi!
Oare câți locuitori ai Clujului de astăzi ”taie frunze la câini”, ”freacă menta” și în fiecare sâmbătă… Citeste mai departe
Vaiiii că Clujul e atât de industrializat încât oamenii nu mai au loc în tramvaie!! Să fim serioși!...Ele circulă mai tot goale prin Cluj!
Nu e vorba de nostalgiile comuniste, ci de pragmatismul raportat la realitățile Clujului de astăzi!
Oare câți locuitori ai Clujului de astăzi ”taie frunze la câini”, ”freacă menta” și în fiecare sâmbătă… Citeste mai departe
@dorel: daca tu nu mai circuli cu tranvaiul aia nu inseamna ca e gol! la orele de varf sunt pline si ele! ce nu intelegi tu si altii eeste ca in Cluj vin anul zeci de mii de studenti noi hai sa zicem 20-30.000 care nu sunt din Cluj! mai mult de junatate raman in Cluj si chestia asta se intampla anual ! crezi ca toti circula cu masina?
M-am saturat de toti nostalgicii astia comunisti. Si astazi daca muncesti din greu ca mine traiesti foarte bine. Nu vreau sa ma laud, dar seara dupa ce ies din cursa imi permit sa mananc la restaurantul Michelin de pe Turzii unul sau chiar doi burgeri de 500 de lei bucata. Plus bere de 220.
DA daca castiga alegerile noi clujeni ce tranvai metrou vom merge cu Racheta
Copilul lui Ceausescu FACE TOT
În 1988 mergeam cu tramvaiul până la Cug unde produceam în acord global strunguri carusel de 100 de tone pentru CAER si lumea întreagă. Cand ieșeam din schimb ne opream în stație la gară și mancam la rotiserie câte un pui cu mujdei si cartofi prăjiți plus câteva beri bucegi pasteurizate.
Apoi veneam cu tramvaiul acasă și multumeam nevestele. Asta… Citeste mai departe
@Gheorghe : Si acum de ce nu mai mananci pui rotisat, dupa care sa-ti multumesti nevasta? Cine te opreste?
@Gheorghe : produceau probabil pe stoc…
@bla-bla: daca n-ai produs strung nu esti demn sa mananci pui rotisat cu mujdei si drept consecinta nici energie sa multumesti nevasta n-ai
Raspunsul este simplu: Pentru ca astia sunt niste PROSTI !!!
Tramvaiul sau trenul de oras e un vehicul innapoiat, depasit, total extrem de scump, greu utilizabil si doar acolo unde sunt sine, zgomotos etc
Pana atunci, frustraților, ședere placuta in trafic sau stați pe loc in Floresti, sa intri in oraș , TAXA.
@Dan Manastur: Vezi sa nu va pună taxa pe prostie la ăștia ca tine...
@Kyro:
Aia trebuie, ceva spre Sopor, Sopor sus Sopor jos,... Este deja cale ferata, trebuie modernizata si extinsa pe unde INCA se mai poate, amenajate statii si VOILA, metrou usor.
Un tunel spre Floresti,Gilau pe sub taietura ar rezolva partial necesitatea metroului si ar prezenta mai multe avantaje pe langa costuri. Fata de metrou, in aia 100 de ani… Citeste mai departe
In 1988 erau putine masini in oras, tramvaiul nu se bloca printre masini, de aia era bun planul atunci iar acum nu.
"ar afecta circulatia" :)))) care oricum e bara la bara in tot Clujul datorita infrastructurii atat de bune
S-a vina CEAUSESCU atunci
@ion: în orice caz,Ceaușescu a făcut doar lucruri bune pt tara asta.astia care s acm la conducere nu numai ca nu au făcut nimic pt tara asta dar au și distrus ce a fost bun și frumos în ea.traiesc bn corupții,bugetarii,interlopii. Pe vremea lui Ceaușescu nu erau diferențe între oameni. Acm clasa muncitoare,are doar de tras sa si umple ,,*******,, României… Citeste mai departe
Tramvaiul deservea dormitorul Mănăștur spre zona industrială ce nu mai există. Constanța a scos liniile de pe drum unde se poate circula pe opt benzi. Dacă tranvai sau vehicul ușor de suprafață pe șine putea fi "plantat" în afara carosabilului, sau măcar lateral cu alveole, era bine, dar așa cum sunt insule pe mijloc, încurcă fluența traficului, deci… Citeste mai departe