Cel mai longeviv primar din istoria Clujului, surprins de complexitatea proiectului trenului metropolitan. Boc: „Paradoxal, părea cel mai simplu”


Primar de peste 20 de ani, Emil Boc nu se poate lăuda cu niciun proiect major de infrastructură. Clujenii așteaptă de peste două decenii, soluții pentru decongestionarea traficului în cel mai aglomerat oraș din Transilvania, au rămas însă doar cu speranța. Comisia Europeană va retrage finanțarea de 300 de milioane de euro din PNRR pentru metroul din Cluj-Napoca, afirmă surse guvernamentale, iar proiectul trenului metropolitan pare cel mai greu pentru primarul Clujului, după cum a afirmat chiar Boc în cadrul unei intervenții radio. 

„Paradoxal, ar putea părea că se face cel mai simplu, pentru că ai deja infrastructura, dar e cel mai greu pentru că trebuie corelat cu multe alte proiecte, care sunt în diverse stadii de implementare. Trebuie corelat proiectul nostru cu electrificarea căii ferate Cluj-Episcopia Bihor, proiectul de modernizare a căii ferate Coslariu - Cluj-Napoca care e doar în fază de proiectare, culoarul de nord al Clujului pe lângă calea ferată, trei proiectanți diferiți, la care se mai adaugă și stăpânul tuturor Ministerul Transporturilor - CFR Infrastructură. Fiecare proiectant își vede o problemă și până ce s-au pus de acord, a fost cea mai complicată procedură”,  a declarat Emil Boc, la ZIUA LIVE. 

Boc, un nou termen pentru proiectele majore de infrastructură: Sunt proiectele Clujului 2030-2050

Primarul Clujului le-a dat locuitorilor orașului și un nou termen final pentru toate aceste proiecte majore de infrastructură 2030-2050, spus altfel mulți s-ar putea să nu mai vadă Clujul „transformat” cu o calitate a vieții despre care a tot vorbit administrația locală. 

„Partea bună e că am reușit să creăm un punct de vedere comun, pentru a intra în faza finală a documentelor, pentru a putea cere avizele necesare. Fiind vorba despre o investiție pe calea ferată, ai nevoie de o hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Este o muncă foarte complicată, dar vă asigur că merită. Cele 23 de stații vor aduce o modalitate alternativă la traficul din Cluj. Vom putea extinde locuirea, accesibilitatea la locuri de muncă. Nu am inventat eu apa caldă, sunt aceste lucruri făcute în Europa de Vest de 20-30 de ani. Stație la aeroport și legătură cu gara, interconectarea trenului metropolitan cu metroul. etc. Sunt proiectele Clujului 2030-2050, alături de centura metropolitană. Suntem pe drumul cel bun la toate", a continuat Boc. 

Comentarii Facebook