Cel mai scump lot de autostradă din România, lotul „Meseș” de pe A3, și-a aflat constructorul. Contractul are o valoare de 6,62 miliarde de lei


Ultimele secțiuni rămase necontractate din Autostrada Transilvania vor fi construite de două companii din Trucia. Astfel, acesta este cel mai scump contract de infrastructură rutieră lansat în România.

Două companii din Turcia au câștigat cel mai scump contract de autostradă din țară.

„Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)”, anunță directorul Companiei de Autostrăzi, Cristian Pistol.

Transformat în euro, valoarea contractului ajunge la circa 1,32 miliarde de euro și va fi gata în 6 ani și jumătate, potrivit contractului.

Este „cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România” după cum anunță și ministrul Sorin Grindeanu.

Contractul prevede realizarea a 41 de kilometri de autostradă, dar și construcția tunelului Meseș (2,89 km), care va fi cel mai lung tunel de pe o autostradă din România, potrivit hotnews.

Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).

Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania (A3) vor fi construite inclusiv:

Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.

65 de viaducte, poduri și pasaje ( în lungime totală de aproximativ 13 km).

„Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport (PT), va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, susține directorul CNAIR.

Prima licitație pentru acest proiect a fost pornită noiembrie 2020, dar după aproape trei ani a fost anulată. Ulterior procedura de achiziție publică a fost reluată în februarie 2023, iar pe 28 august 2023 au fost depuse șapte oferte: UMB (cu Euro-Asfalt pentru tunel), WeBuild, Makyol-Ozaltin, Ictaș, Mapa, Nurol-Duygu și Tekfen-Dogus, potrivit.

FOTO: Cristian Pistol

Comentarii Facebook