Centura Dejului prinde contur! Guvernul a aprobat indicatorii proiectului mult așteptat, ce ar trebui să includă și un pod spectaculos FOTO
Centura Dejului intră în linie dreaptă: Guvernul Ciolacu a aprobat indicatorii tehnico-economici ai investiției
Guvernul României a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea obiectivului de investiții „Drum de conectivitate la drumul de mare viteză Dej – Bistrița”, județul Cluj, mult așteptata centură ocolitoare a municipiului Dej. Proiectul reprezintă o investiție majoră susținută de premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care promite să aducă numeroase beneficii pentru locuitorii din Dej și din întreaga zonă.
„Este un proiect de infrastructură imperios necesar pentru zona Dejului care a fost susținut de PSD Cluj în ultimii ani. Îi mulțumesc ministrului Sorin Grindeanu pentru că a susținut proiectul! Mă bucur că după aprobarea indicatorilor tehnico-economici se va intra în linie dreaptă în ceea ce privește realizarea centurii Dejului - drum de conectivitate cu drumul expres Dej – Bistrița. Cu siguranță că în următoarea perioadă această investiție se va transforma în realitate!” a declarat prim-vicepreședintele PSD Cluj, Remus Lăpușan.
Beneficiile proiectului și necesitatea realizării
Municipiul Dej este traversat de drumul național DN 1C, care se intersectează cu DN 17 în partea de nord-est, în zona administrativă. În prezent, traficul greu și de tranzit din această zonă urbană provoacă blocaje frecvente și timpi mari de așteptare pentru șoferi.
Pentru rezolvarea acestor probleme, proiectul prevede construirea unui drum de conectivitate care va ocoli municipiul Dej, conectând DN 1C (strada 1 Mai) cu DN 17 (strada Bistriței) și viitorul drum de mare viteză Dej – Bistrița. Această investiție va duce la fluidizarea traficului, sporirea siguranței rutiere și reducerea timpilor de deplasare.
Detalii tehnice ale proiectului
Potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați, soluția propusă pentru varianta de ocolire Dej este realizarea unui drum cu structură rutieră semirigidă. Valoarea totală a proiectului este estimată la 178.799.172,75 lei, echivalentul a 35.935.198,28 euro. Din această sumă, costurile pentru construcții și montaj (C+M) sunt de 156.415.707,02 lei (aproximativ 31.436.551,78 euro).
Drumul de legătură va avea o lungime de 1.660 metri și va include un pod nou peste râul Someș, cu următoarele caracteristici:
- Lungime totală: 105,20 metri
- Deschidere principală: 99,00 metri
- Structură: mixtă oțel-beton, de tip arc cu tirant
- Lățimea părții carosabile: 8,00 metri
- Pista de bicicliști: 2,00 metri
- Trotuare: 1,50 metri pe partea stângă și 2,00 metri pe partea dreaptă
Finanțarea proiectului
Finanțarea se va realiza din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027, precum și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Implementarea va fi gestionată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), sub coordonarea Ministerului Transporturilor.
Această investiție este așteptată să rezolve problemele de trafic din Dej și să îmbunătățească considerabil conectivitatea regională.
2 Comentarii
În Paint au făcut randarea aia?
@Busu: evident, pe repede inainte ca e din nou campanie pt idioti