Centura metropolitană a Clujului a devenit ”minicentura” Clujului. Ce etapă se va face prima, când vor exista bani în cont


Centura Metropolitană a Clujului se va face pe etape, pentru că e prea scump să se facă totul o dată. În primă fază se va face o șosea rapidă de la Muzeul Apei până la Aeroportul Internațional ”'Avram Iancu'”. 

Lăsați lucrurile să își urmeze cursul lor firesc. Astăzi noi am reușit, după o muncă absolut de tensiune și efort și echipă, Guvern - Ministerul Transporturilor - proiectanți - Primărie, pe orizontală și pe verticală, am ajuns în faza de obținere a hotărârilor de guvern pentru ambele proiecte. Este în dezbatere publică până în 14 octombrie. După ce se aprobă, vă explicăm pas cu pas. E decis totul, dar nu e anunțat nimic. Vom anunța doar la momentul potrivit”, a declarat Emil Boc, la Realitatea FM Cluj. 

Conform documentelor oficiale, proiectul a fost împărțit în trei loturi, iar primul care se va face este lotul 2:

Faza I - Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. În cadrul Fazei I se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.

Faza II - Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) - km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.

Problema este că, abia în cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania.

După creșterea prețurilor la materialele de construcție, consilierii locali din Cluj-Napoca au aprobat costul centurii de 1,4 miliarde euro. De menționat este că acum nu există niciun leu în buget pentru a se face centura, totul fiind declarativ. 

Cum trebuie să arate Centura completă:

- 42 km de drum național cu 2 benzi pe sens, bandă de acostament și zonă mediană

- Viteze de proiectare: 17 km - 80 km/h, respectiv 25 km - 100 km/h

- 20 noduri rutiere denivelate

- 96 poduri/pasaje cu lungime max de 1540m

- 3 tunele din care 1 în soluție săpătură deschisă (cut & cover) în lungime de 490m și 2 în soluție de galerie cu lungime de 370m

- 20 km de piste pentru bicicliști și micromobilitate

- 25 de km de panouri antifonice cu amplasare pe părțile laterale și/sau median

- Corelarea TR35 cu alte proiecte majore aflate în diferite stadii: PUZ Sopor, Spitalul Regional de Urgenta, Spitalul pediatric monobloc, Tren metropolitan/metrou, Deviere Someș în zona aeroport/Apahida

Drumuri de legatură:

- 8 drumuri de legatură în lungime de 24 km

- Viteza de proiectare cuprinsă între 50 și 80 km/h

- 2 tuneluri în soluție de galerie în lungime de 450 respectiv 310 m

- Se asigură legătura directă cu toate drumurile naționale din zona metropolitană CLUJ: A3, DN1, DN1F, DN1N (V.O.C.E.), DN16, DN1C, V.O.C.N.E.

- 21 poduri/pasaje cu lungime max=607m

- 7.5 km piste pentru bicicliști și micromobilitate

- asigurarea prin 2 căi directe a accesului la Spitalul Regional De Urgență și conexiune directă la Spitalul pediatric monobloc

Comentarii Facebook