Centura Metropolitană a Clujului are, în sfârșit, ofertant, după două ratări! Este o asociere de firme, cu 19 subcontractanți!/ Contractul:1 miliard EURO


Victorie pentru Cluj: Constructori găsiți pentru Centura Metropolitană după două licitații ratate

După mai multe încercări eșuate, Primăria Cluj-Napoca a anunțat astăzi că s-au găsit constructori Centura Metropolitană, în urma celei de-a treia licitații. Emil Boc a confirmat că a fost depusă o ofertă, marcând un progres semnificativ în cadrul acestui proiect de infrastructură vital pentru oraș. Ieri s-a încheiat termenul oficial pentru cea de-a treia licitație. 

„Avem un ofertant pentru centura metropolitană a Clujului. Avem depusă o ofertă care este formată dintr-o asociere de firme: Asocierea Dimex 2000 Lider, Hidrostoi din Bulgaria și Integral din Muntenegru”, a anunțat astăzi primarul Emil Boc.

Valoare totală a contractului este de 1 miliard de euro. 

Urmează perioada de evaluare , cu termen legal de 90 de zile. „Am cerut comisiei de evaluare a licitației ca până cel târziu la finalul lunii ianuarie să finalizeze procedura de finalizare a licitației”, a mai spus Emil Boc. 


Trebuie precizat că licitatia este cu o clauză suspensivă, potrivit anunțului de pe SEAP, ceea ce înseamnă că se va semna conrtactul doar daca vor fi bani.

"Procedura de atribuire se desfașoară sub incidența de clauze suspensive - în sensul ca semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai dupa obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza".

Screenshot 2024-10-04 140836.png

Screenshot 2024-10-04 142022.png

De ce s-au anulat primele două licitații?

Prima licitație, desfășurată în aprilie, a fost anulată după ce singura ofertă depusă de asocierea CON-A Operations, Dimex 2000, Hydrostroy AD și Automagistral-Pivden a fost declarată neconformă. Deși a urmat o contestație depusă de CON-A, aceasta a fost respinsă de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Astfel, Primăria a fost nevoită să relanseze licitația în iulie, cu un preț ajustat.

Lotul 1, autorizat complet

Între timp, Ministerul Transporturilor a emis autorizația completă pentru lucrările de pe lotul 1, care cuprinde o porțiune de 2 kilometri la Florești, una dintre cele mai aglomerate zone din România, cu un trafic de peste 50.000 de vehicule pe zi. Acest segment este esențial pentru fluidizarea traficului și va include lărgirea la trei benzi a Drumului Național 1 (DN 1).

Centura Metropolitană Cluj-Napoca: o investiție de 1 miliard de euro

Proiectul Centurii Metropolitane, preluat de Primărie în 2017 de la Ministerul Transporturilor, este estimat la 1 miliard euro și se va desfășura în două etape. Prima etapă vizează construcția a 23,67 km de drum, împreună cu 20 km de drumuri de legătură, iar a doua etapă va acoperi 18,6 km de centură și alte 14 km de drumuri adiacente. Tot proiectul include tuneluri de tip cut&cover, menite să traverseze subteran zonele dens populate ale orașului.

Un pas mare spre realizare

După mai multe întârzieri și provocări birocratice, Clujul pare să fie mai aproape de realizarea acestei infrastructuri de importanță majoră pentru regiune. Tronsonul 2, care acoperă 9,6 kilometri și include lucrări complexe precum tuneluri și poduri, va conecta direct zonele periurbane ale Clujului de marile artere naționale, reducând timpul de deplasare și descongestionând traficul urban.



Comentarii Facebook