Centura Metropolitană a Clujului are, în sfârșit, ofertant, după două ratări! Este o asociere de firme, cu 19 subcontractanți!/ Contractul:1 miliard EURO
Victorie pentru Cluj: Constructori găsiți pentru Centura Metropolitană după două licitații ratate
După mai multe încercări eșuate, Primăria Cluj-Napoca a anunțat astăzi că s-au găsit constructori Centura Metropolitană, în urma celei de-a treia licitații. Emil Boc a confirmat că a fost depusă o ofertă, marcând un progres semnificativ în cadrul acestui proiect de infrastructură vital pentru oraș. Ieri s-a încheiat termenul oficial pentru cea de-a treia licitație.
„Avem un ofertant pentru centura metropolitană a Clujului. Avem depusă o ofertă care este formată dintr-o asociere de firme: Asocierea Dimex 2000 Lider, Hidrostoi din Bulgaria și Integral din Muntenegru”, a anunțat astăzi primarul Emil Boc.
Valoare totală a contractului este de 1 miliard de euro.
Urmează perioada de evaluare , cu termen legal de 90 de zile. „Am cerut comisiei de evaluare a licitației ca până cel târziu la finalul lunii ianuarie să finalizeze procedura de finalizare a licitației”, a mai spus Emil Boc.
Trebuie precizat că licitatia este cu o clauză suspensivă, potrivit anunțului de pe SEAP, ceea ce înseamnă că se va semna conrtactul doar daca vor fi bani.
"Procedura de atribuire se desfașoară sub incidența de clauze suspensive - în sensul ca semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai dupa obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza".
De ce s-au anulat primele două licitații?
Prima licitație, desfășurată în aprilie, a fost anulată după ce singura ofertă depusă de asocierea CON-A Operations, Dimex 2000, Hydrostroy AD și Automagistral-Pivden a fost declarată neconformă. Deși a urmat o contestație depusă de CON-A, aceasta a fost respinsă de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Astfel, Primăria a fost nevoită să relanseze licitația în iulie, cu un preț ajustat.
Lotul 1, autorizat complet
Între timp, Ministerul Transporturilor a emis autorizația completă pentru lucrările de pe lotul 1, care cuprinde o porțiune de 2 kilometri la Florești, una dintre cele mai aglomerate zone din România, cu un trafic de peste 50.000 de vehicule pe zi. Acest segment este esențial pentru fluidizarea traficului și va include lărgirea la trei benzi a Drumului Național 1 (DN 1).
Centura Metropolitană Cluj-Napoca: o investiție de 1 miliard de euro
Proiectul Centurii Metropolitane, preluat de Primărie în 2017 de la Ministerul Transporturilor, este estimat la 1 miliard euro și se va desfășura în două etape. Prima etapă vizează construcția a 23,67 km de drum, împreună cu 20 km de drumuri de legătură, iar a doua etapă va acoperi 18,6 km de centură și alte 14 km de drumuri adiacente. Tot proiectul include tuneluri de tip cut&cover, menite să traverseze subteran zonele dens populate ale orașului.
Un pas mare spre realizare
După mai multe întârzieri și provocări birocratice, Clujul pare să fie mai aproape de realizarea acestei infrastructuri de importanță majoră pentru regiune. Tronsonul 2, care acoperă 9,6 kilometri și include lucrări complexe precum tuneluri și poduri, va conecta direct zonele periurbane ale Clujului de marile artere naționale, reducând timpul de deplasare și descongestionând traficul urban.
38 Comentarii
M0RTII MATII DE SECURISTANEZ BLASTAMAT!!!! MACAR DACA TEAI FI VACCINAT PE BUNE CU ASTRAZENECA LA CARE FACEAI RECLAMA JEGULLEEEE CRIMINALULEEE SA ITI CRAPE INIMA TIE SI LA FIITA AIA BORACIUNEA , SA VA CRAPE INIMILE FOAITA DE CRIMINALI!!! SA ARDETI IN IAD VESNIC CUM AU ARS VREMELNIC ACI FRATII SUSMAN!!!
MINUNE MINUNE ESTE GATA BULEVARDUL ULIULUI !!!!ASTA REALIZARE
După 7 ani de la preluarea proiectului nimic , doar studii , licitații , minciuni și promisiuni.Acest personaj sinistru Emil Boc nici măcar nu încearcă vreo explicație de ce nu s-a făcut nimic , că orice vechi PCR-ist minte cum respiră.Dar și clujenilor le place sa fie mințiți , votează minciuna și incompetenta.Nu la Caracal ci la Cluj s-a răsturnat… Citeste mai departe
Să văd diformii și arătăniile pământului ce mai cârcotesc acum. Nu uitați, răutatea este direct proporțională cu urâțenia, vă schimonositi, frustraților. Mulțumiți-vă ca beneficiați de aceste condiții din Cluj:)))
Am vazut cum se fac asocierile astea de firme. Astia fac ce fac si iese mai scumpa centura decat metroul
Ca minte BOCitania , e clar ca lumina zilei . Problema e ca oamenii chiar il cred , din moment ce l-au ales iar.
In 20 de ani nu o fost in stare sa faca un kakat de pasaj la calea ferata de la Taietura Turcului, iar acum se asteapta sa inghitim gogoasa cu centura si metrou. Mincinos ordinar votat de imbecili creduli.
@piticu mincinos: Imbecili creduli au fost aia 4 milioane la care le-au majorat acuma pensia cu marea recalculare, si chiar au crezut ca statul are banii pt aceste mariri... sunt atat de imbecili incat nu isi dau seama ca pensiile pe care le cheltuie , sunt bani imprumutati...
@piticu mincinos: perfect de acord..... Doar vorbe ca peste 4 ani se găsesc destui creștini sa mai pună botul. Păcat de oraș de era aici Bolojan era altceva. Luați ce aveți sclaveti
CENTURA LA KARATE CEACANĂILOR
E GATA CENTURA BAAA, DE VA MAI PRIND PE VREUNU PRIN ORAS VA RUP PICIOARELE!! PE CENTURA CU VOI!!
Deci acelasi kkt, reincalzit, cu firma asta fantoma de la Bistrita care se chinuie pe cei 5 km la Tureni. Ceva pute urat de tot, cu Bulgaria asta...
@...: ce se chinuie fratiuc? termenul e febr 2025
@...: aaaa, ca ai papat tu kkt reincalzit de la tise care te prostea de alegeri ca e gata mai repede, AIA E PROBLEMA TA
@georghe: Ti se pare tie ca o sa fie gata in februarie 2025? nu e gata nici in 2026. si sunt 5 km. firma asta nu e in stare sa faca centura nici in 10 ani!
@
@L-ati votat, mancaia-ti puloku':
@
centura cu dedicatie pentru cei ce sparg padurea Faget cu vile care mai de care mai mare , ma faceti inca unul de 25 si in Faget si este ok pentru mocanul plesuv ot Rachitele
Un miliard de euro pt. 80-90 de km de drum!!??!! Suntem batuti cu **** in cal!
@ : Un miliard e putin. Ia vezi cate hectare trebuie despagubite. Un hectar e 10 metri x 1 km.
minciuni de primar ! hot ! Deh GUNOAIELE voteaza !
Aproape nimeni nu mai contesta faptul că lucrările vor începe. Riscul major e sa se piardă finanțarea dacă PNL-ul nu rămâne la guvernare.
Dupa primele vorbe ale lui boc deja puteam circula pe centura…
Ce centură pe Floresti largesti la 3 benzi dar te gătui la intrare in Cluj pe 2
@Cluj: Face doar banda de autobuz pe 2 km intre podul N si unitatea militara. Sa poata ajunge salvarea mai repede la spitalul care se va construi. Restul la anu si la multi ani.
OSĂ facem toată centura
Boc ar trebui sa introduca un impozit pentru despagubirile de centura. 2% pe an din valoarea fiecarei locuinte, si in 10-20 de ani aduna banii de despagubire.
Inca n-au despagubit pe nimeni, asa ca nu vad cum s-ar apuca de lucru, ca eu le dau in cap cu o lopata.
@Geo: Despagubirile costa mai mult decat constructia. La 20 milioane de euro hectarul cum e in Zorilor, doar despagubirea va fi cateva miliarde de euro.
Poza-i de pe Uliului ? Uliului va face parte din Metropolitana ?
Sa vedeti ce centura ne fac astia... Forta PNL, castigam si alegerile urmatoare?
@Scrie spagari pe ei : Va dura constructia ca la autostrada Cluj-Oradea. Cativa cititori o s-o prinda gata inainte de pensie.
@x: de la cum se lucrează pe la Cluj mulți nu vor mai apuca centura lu nenea bok. Ca asa i de fain la Cluj