Vineri 22 Noiembrie

Cluj Arena nu mai e „un brand al Clujului și al Transilvaniei” pentru Tișe? Cum justifică șeful Consiliului Județean noroiul de pe stadion: U nu-și permite


După ce în meciul cu Rapid stadionul Cluj Arena s-a transformat într-o mocirlă, Universitatea Cluj își dispută meciurile la Mediaș. Administrația locală, în persoana șefului Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, spune că nu are de ce să suporte cheltuielile de încălzire a gazonului. Asta deși în anul 2012 Tișe declara că Cluj Arena ține de interesul public, iar „stadionul devine un brand al Clujului, al Transilvaniei, şi un model pentru alte arene din lume”. 

Stadionul din Cluj are 30.000 de locuri și a costat în final 36,3 milioane de euro. În locul unei asemenea investiții, se vorbea acum 10 ani despre construirea unui spital, atunci însă Tișe i-a asigurat pe clujeni că există interes pentru acest stadion, iar Cluj Arena ar urma să devină model pentru stadioanele din Orientul Mijlociu. 

Săptămâna trecută, Peluza „Șepcile roșii” a transmis că este nemulțumită de starea jalnică a gazonului și a cerut remedierea urgentă a problemei. Acum, președintele Consiliului Județean Cluj susține că echipa nu are bani să plătească pentru a beneficia de condiții decente pe stadion.

Chiar vreți să deschidem subiectul cu plata facturilor? Esența este următoarea. Dacă încălzim gazonul cu 3-4 zile înainte și le punem factura la cei de la Universitatea Cluj o să se înghită banii primiți de la primărie în câteva luni. După ce vom implementa sistemul și vom repara tot și va fi funcțional o să vă dau toate costurile pe care le are Universitatea cu tot ajutorul nostru pe chirii și o să vă dau să vedeți comparativ și cu alte echipe câți bani plătesc cei de la Craiova. Vedeți cât plătește echipa Craiovei să joace pe stadionul din Craiova, cât plătește Becali când joacă pe Național Arena. La Mediaș încălzirea cu trei zile înainte de meci ajunge la 10.000 de euro. Și mai puneți, dacă adăugăm tarifele de la Craiova, încă vreo 10.000 de euro închirierea gazonului, cu curentul de la sălile unde te schimbi, tot ce înseamnă tribune, adunați-le pe toate și vedeți dacă U Cluj ajunge la 20.000 de euro pe lună, își permite să plătească sumele acestea? 

Ne bucurăm, banii aceștia merg în buzunarul județului, noi ne-am bucura, dar acești bani trebuie plătiți, nu poți rămâne restant prin simplul fapt că le plătește comunitatea. Eu am încercat permanent, prin tarifele pe care le-am practicat acolo, să ajutăm echipa. Doar să ne asigurăm că echipa poate duce o asemenea cheltuială pentru că, apoi, s-ar întâmpla reproșuri de genul «cum adică stadionul care e al comunității să plătim atâția bani, de ce nu acoperă comunitatea aceste costuri». Nouă ne este foarte simplu să aplicăm tarife și să punem în funcțiune o instalație. Noi am încercat să ajutăm echipa pentru că nu are bugetul pe care și-l dorește și nu întotdeauna lucrurile sunt roz. Dar dacă se dorește o astfel de relație nemțească în care plătești la metru pătrat, plătești la kilowat, plătești la oră, la tot, exact cum se întâmplă oriunde în lumea asta, noi nu avem o problemă și vă asigură că va fi totul perfect”, a spus Tișe, marți, la un post de radio local.

Ce spunea Tișe despre Cluj Arena în anul 2012: „Stadionul devine un brand al Clujului, al Transilvaniei, am luat decizia corectă atunci când am decis să demolăm fostul stadion”

În anul 2012, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, spunea că stadionul, dincolo de faptul că a devenit un brand puternic, va fi şi o sursă excelentă de atragere a fondurilor de pe urma evenimentelor ce vor fi organizate aici. 

Iată că stadionul devine un brand al Clujului, al Transilvaniei, şi un model pentru alte arene din lume. Este o investiţie necesară şi utilă care va atrage resurse financiare consistente de pe urma evenimentelor sportive şi a concertelor de primă mână ce vor fi organizate aici. Mă bucur că am luat decizia corectă atunci când am decis să demolăm fostul stadion, împotriva tuturor părerilor pline de scepticism. Nu trebuie să uităm că am construit acest stadion într-un timp record. Dacă scădem lunile de iarnă în care lucrările au decurs într-un ritm încet, putem spune că am ridicat arena într-un an şi jumătate, ceea ce e cu adevărat deosebit", a spus Alin Tişe.

Tișe în 2012: Cluj Arena trebuie să fie un brand, o «carte de vizită» a oraşului

Am luat această decizie deoarece exista un interes public. Cluj Arena trebuie să fie un brand, o «carte de vizită» a oraşului şi să găzduiască orice meci internaţional, indiferent că vorbim despre Oţelul Galaţi, CFR Cluj sau altă echipă. Trebuie să tratăm în mod egal ambele echipe, dar să avem în vedere şi tradiţia, deoarece când spui CFR spui Gruia, iar când spui «U», spui stadionul din Parcul Mare. În munca administrativă nu ai voie să faci diferenţe. În ceea ce priveşte CFR-ul, dorinţa mea a fost să avem un nou stadion de cinci stele, dar numai dacă va avea statutul de arenă publică. Ideea de bază este să creăm un echilibru, însă, repet, suntem obligaţi să ţinem cont şi de tradiţia formaţiilor, pe care le respect în egală măsură. Sub nici o formă nu este vina noastră că Universitatea a fost preluată mai târziu de către un investitor privat", a precizat Tişe într-o altă intervenție. 

Comentarii Facebook