Cluj-Napoca: Harta cu cele mai zgomotoase străzi din oraș. Traficul rutier e vinovat
Un studiu realizat pentru Primăria Cluj-Napoca arată care sunt cele mai zgomotoase străzi din oraș.
În foarte multe zone este depășit pragul maxim admis de lege de 60 de decibeli, cu 10, 15 sau chiar 20 de decibeli. Soluția ar fi scoaterea traficului din oraș, iar Primăria Cluj-Napoca promite că va face asta și a expus (vedeți la finalul materialului) o amplă listă cu investiții, majoritatea făcute de Guvern, prin care se va rezolva situația. problerma este că vorbim de peste 2 miliarde de euro, bani care trebuie ”pompați” în Cluj-Napoca.
Conform datelor obţinute din hărţile strategice de zgomot pentru traficul rutier se evidenţiază depăşiri ale nivelului de zgomot admis (maxima fiind de 60 de decibeli), pe diverse artere. Aici studiul a arătat că valorile sunt de sub 70 - 75 decibeli:
Piata 14 Iulie
Piata Abator
Piata Baba Novac
Calea Baciului
Strada Bucium
Strada Campul Painii
Strada Decebal
Strada Emil Racovita
Strada Fabricii de Zahar
Strada Fantanele
Strada Frederic Joliot Curie
Strada Frunzisului
Strada Garibaldi
Strada General Eremia Grigorescu
Piata Horea, Closca si Crisan
Strada Ion Agarbiceanu
Strada Izlazului
Strada Liviu Rebreanu
Strada Maramuresului
Piata Marasti
Bulevardul Muncii
Strada Observatorului
Strada Plopilor
Strada Siretului
Strada Taietura Turcului
Strada Traian
Strada Unirii
Strada Uzinei Electrice
Strada Valea Seaca
Nivelul de zgomot mai mare de 75 decibeli:
Bulevardul 1 Decembrie 1918
Bulevardul 21 Decembrie 1989
Strada Alexandru Bohatel
Strada Alexandru Vaida Voevod
Strada Alexandru Vlahuta
Strada Aurel Vlaicu
Piata Avram Iancu
Strada Avram Iancu
Calea Baciului
Strada Barbu Delavrancea
Strada Becas
Strada Branului
Strada Bucuresti
Strada Buna Ziua
Strada Caii Ferate
Strada Campina
Strada Campului
Piata Cipariu
Strada Clinicilor
Strada Constantin Brancusi
Strada Corneliu Coposu
Strada Cuza Voda
Strada Dacia
Strada Daniil Barceanu
Strada Donat
Calea Dorobantilor
Strada Dragalina
Strada Emil Isac
Bulevardul Eroilor
Strada Fabricii
Strada Fagului
Calea Floresti
Piata Garii
Strada George Baritiu
Strada Giordano Bruno
Strada Horea
Piata Ion Agarbiceanu
Piata Karl Liebknecht
Strada Locomotivei
Piata Lucian Blaga
Strada Macelaru
Calea Manastur
Strada Maresal Ion Antonescu
Strada Memorandumului
Piata Mihai Viteazul
Strada Miraslau
Calea Motilor
Strada Napoca
Bulevardul Nicolae Titulescu
Strada Oasului
Strada Octavian Goga
Strada Petru Maior
Strada Paris
Strada Plevnei
Strada Regele Ferdinand
Strada Republicii
Piata Stefan cel Mare
Strada Teodor Mihali
Calea Traian Vuia
Calea Turzii
Piata Unirii
Pe timp de noapte, conform datelor obţinute din hărţile strategice de zgomot pentru traficul rutier se evidenţiază depăşiri ale nivelului de zgomot admis (60 dB) pentru următoarele artere:
Bulevardul 1 Decembrie 1918
Piata 14 Iulie
Bulevardul 21 Decembrie 1989
Piata Abator
Strada Alexandru Bohatel
Strada Alexandru Vaida Voevod
Strada Alexandru Vlahuta
Strada Aurel Vlaicu
Piata Avram Iancu
Strada Avram Iancu
Calea Baciului
Strada Barbu Delavrancea
Strada Becas
Strada Branului
Strada Bucium
Strada Bucuresti
Strada Buna Ziua
Strada Caii Ferate
Strada Campina
Strada Campul Painii
Strada Campului
Piata Cipariu
Strada Clinicilor
Strada Constantin Brancusi
Strada Corneliu Coposu
Strada Cuza Voda
Strada Dacia
Strada Daniil Barceanu
Strada Decebal
Strada Donat
Calea Dorobantilor
Strada Dragalina
Strada Dunarii
Strada Emil Isac
Strada Emil Racovita
Bulevardul Eroilor
Strada Fabricii
Strada Fabricii de Zahar
Strada Fagului
Strada Fantanele
Calea Floresti
Strada Frederic Joliot Curie
Strada Frunzisului
Strada Garibaldi
Piata Garii
Strada General Eremia Grigorescu
Strada George Baritiu
Strada Giordano Bruno
Strada Horea
Piata Horea, Closca si Crisan
Strada Ion Agarbiceanu
Strada Izlazului
Strada Jiului
Piata Karl Liebknecht
Strada Liviu Rebreanu
Strada Locomotivei
Piata Lucian Blaga
Calea Manastur
Strada Maramuresului
Piata Marasti
Strada Maresal Ion Antonescu
Strada Memorandumului
Piata Mihai Viteazul
Strada Miraslau
Calea Motilor
Bulevardul Muncii
Strada Napoca
Bulevardul Nicolae Titulescu
Strada Oasului
Strada Observatorului
Strada Octavian Goga
Strada Paris
Strada Petru Maior
Strada Plevnei
Strada Plopilor
Strada Posada
Strada Primaverii
Strada Regele Ferdinand
Strada Republicii
Strada Siretului
Piata Stefan cel Mare
Strada Taietura Turcului
Strada Teodor Mihali
Strada Traian
Calea Traian Vuia
Strada Tudor Vladimirescu
Calea Turzii
Strada Unirii
Piata Unirii
Strada Uzinei Electrice
Strada Valea Seaca
În studiu se arată care sunt măsurile care duce la reducerea traficului:
Domeniul de intervenţie 1 (DI1) – Intervenţii asupra infrastructurii rutiere
În cadrul acestui domeniu, Primăria Municipiului Cluj Napoca împreună cu CNAIR îşi asumă punerea în aplicare a unor proiecte de infrastructură rutieră, după cum urmează:
IR1. Modernizarea şi extinderea (acolo unde este posibil) a arterelor de circulaţie;
IR2. Implementarea proiectelor de gestionare a traficului şi mobilităţii urbane
- Construcţia centurii Metropolitane a Municipiului Cluj Napoca (intră în responsabilitatea CNAIR);
- Drum nou adiacent caii ferate intre Baciu – Tetarom I – str. Traian – str. Aurel Vlaicu
– Centura (tronsonul Baciu – Tetarom I intră în responsabilitatea CNAIR);
- Conectarea centurii la Varianta Zorilor – Manastur;
- Conectarea centurii la Cartierul Manastur;
- Conectarea centurii la Cartierul Gheorgheni;
- cost estimativ IR 2 = 345.050.000 euro, din care CNAIR = 226.800.000 euro
Costul estimativ total al măsurilor din domeniul de intervenţie 1 este de 1.441.000.000 euro, din care 682.000.000 euro buget CNAIR.
Domeniul de intervenţie 2 (DI2) – Dezvoltarea transportului public şi a mijloacelor alternative de mobilitate
Planul de acţiune constă din dezvoltarea transportului public de pe raza municipiului, dar şi a mijloacelor alternative de mobilitate (piste de biciclete şi zone pietonale).
TP1. Extensie tramvai Bucium - Floresti - cost estimativ TP 1 = 25.200.000 euro
TP2. Extensie tramvai – bucla centrala - cost estimativ TP2 = 5.000.000 euro
TP3. Reinnoirea si extinderea flotei de TP – orizont 2020
- Achizitionarea a: 12 tramvaie multi-articulate cu podea joasă; 20 troleibuze articulate; 20 troleibuze standard; 20 autobuze standard. Cost estimativ TP 3 = 35.000.000 euro.
TP4. Reinnoirea si extinderea flotei de TP – perioada 2021-2030
- Achizitionarea a: 15 tramvaie multi-articulate cu podea joasă; 40 troleibuze articulate, 30 troleibuze standard, 10 autobuze articulate, 35 autobuze standard. Cost estimativ TP 4 = 56.400.000 euro
TP5. Reorganizarea transportului public in zona Garii - cost estimativ TP 5 = 5.000.000 euro
TP6. Amenajare de benzi dedicate transportului public - cost estimativ TP 5 = 3.400.000 euro
Costul estimativ total al măsurilor dedicate dezvoltării transportului public este de 130.000.000 euro.
MA1. Retea strategica urbana de ciclism - cost estimativ MA 1 = 4.000.000 euro
MA2. Cresterea spatiului pietonal in zona urbana
- Strazi/suprafete exclusiv pietonale = 22.088 mp.
- Strazi cu caracter prioritar pietonal / shared space = 130.911 mp.
- Strazi cu trafic calmat = 124.937 mp.
- cost estimativ MA 2 = 23.500.000 euro
MA3. Amenajarea de coridoare pietonale
- cost estimativ MA 3 = 3.750.000 euro
MA4. Proiect integrat de revitalizare a culoarului Somesului
- cost estimativ MA 4 = 15.000.000 euro
Costul estimativ total al măsurilor dedicate dezvoltării mijloacelor alternative de mobilitate este de 46.250.000 euro.
Costul estimativ total al măsurilor din domeniul de intervenţie 2 este de 176.250.000 euro.
Domeniul de intervenţie 3 (DI3) – Managementul traficului şi ITS
Planul de acţiune constă din introducerea unor măsuri de management al traficului care să
conducă la reducerea ambuteiajelor, reducerea timpilor de călătorie etc.
MT1 – Structuri de parcare in zona centrala. - cost estimativ MT 1 = 60.000.000 euro
MT2 – Structuri de parcare in zonele rezidentiale. - cost estimativ MT 2 = 50.000.000 euro
MT3 – Construirea de parcari „park&ride”.
- 4 locatii: Muncii, Aurel Vlaicu, Gheorgheni, Frunzisului.
- cost estimativ MT 3 = 2.000.000 euro
MT4 - Implementarea conceptului de zone rezidenţiale
Codul Rutier defineşte “zonele rezidenţiale” după cum urmează:
“Art. 191- (HG 85/2003) - (1) În zona rezidențială, semnalizată ca atare, pietonii pot folosi toată lățimea părții carosabile, iar jocul copiilor este permis.
(2) Conducătorii de vehicule sunt obligați să circule cu o viteză maximă de 20 km/h, să nu staționeze sau să parcheze vehiculul în afara spațiilor anume destinate și semnalizate ca atare, să nu stânjenească sau să împiedice circulaţia pietonilor chiar dacă, în acest scop, trebuie să oprească.”
- cost estimativ MT 4 = n/a
Costul estimativ total al măsurilor din domeniul de intervenţie 3 este de 112.000.000 euro.
4 Comentarii
Buna ziua ma numesc Sophia Peter din Statele Unite. Sunt aici pentru a depune mărturie despre o mare și puternică casetă de vrajă numită preot jungunu, am fost atât de confuză și devastată când iubitul meu m-a părăsit pentru o altă fată. Aveam nevoie de el înapoi cu disperare pentru că îl iubisem atât de mult. Așa că m-a ajutat să arunc o vraja de dragoste… Citeste mai departe
Faceti centura Metronapolitana pe care o explica Piticania in campania electorala trecuta, cu bretele spre cartiere sau zone si dupa aia Megalo priecte de 5 miliarde, te doare basca mai frate cum abereaza din nou, Doamne Dumnezeule, dar cum mai putem suporta dihaniile astea care ne aburesc incontinuu? Faceti parkingurile promise macar sa eliberati strazile… Citeste mai departe
De exemplu Str.Campul Painii nu a fost reparata niciodata numai carpita pe alocuri.Normal ca pe betonul din vremea lu' Ceausescu se circula zgomotos.Mocanul se gandeste numai la centru si la cartierele cu bogatasi.
si care-i problema, avem untold, si alte prostii de ale piticului..... cluju mere inainte cu sau fara clujeni, viitorii clujeni sunt actualii vinyituri, pe care ii doare fix in ***** de cluj...