ClujBike: Biciclete gratuite, dar cu lanțul sărit, ghidonul strâmb sau roți îndoite. Clujenii au parte de promisiuni şi de piste care întârzie să apară
O bicicletă ne poate scuti de banii daţi pe combustibil, dar şi de timpul petrecut în ambuteiaje, în marile oraşe. La Cluj-Napoca, de exemplu, bicicletele pot fi închirate gratuit, prin aplicația Cluj Bike. Sună bine şi ecologic, însă nu totul merge roz. Bicicletele nu sunt în cea mai bună condiţie, iar pistele promise încă întârzie, aşa că oamenii se cam tem să intre cu ele în trafic.
În doar cateva secunde, bicicleta de închiriat poate fi în mânile oricărui clujean care deține un card Cluj Bike obținut de la Primăria municipiului. Sunt peste 50 de astfel de staţii de bikesharing numai în Cluj-Napoca şi localităţile din apropiere, care oferă 500 de biciclete gata să fie utilizate. Numai că pentru a lua o bicicletă, de multe ori trebuie clujenii trebuie să își facă loc printre mașinile parcate, căci în cele mai multe locuri din oraș nu există piste de biciclete. După ce bicicleta este luată, trebuie aceasta trebuie verificată cu foarte mare atenție, pentru că multe au lanțul sărit, ghidonul strâmb sau foarte multe nici măcar nu mai funcţionează.
Biciclete gratuite, dar cu probleme
Cine vrea să închirieze gratuit o bicicletă trebuie să obţină un card de acces de la primărie. Până acum s-au eliberat 37.000. Proiectul a fost extins şi în zona metropolitană, în Floreşti sau Apahida. Deşi reprezintă o alternativă ecologică şi chiar mai ieftină faţă de transportul în comun, ceva nu functionează.
„Sistemul Cluj bike este vechi, este prost conceput din start, bicicletele sunt rablagite dar mai ales sunt foarte puţine”, declară reprezentantul unei asociații de ciclism, Radu Mititean, potrivit observatornews.ro.
„Noi ne gândim să îmbunătățim acest proiect și să venim cu un proiect suplimentar prin care să achiziționăm noi biciclete într-o etapă a doua. Până atunci, firma care se ocupă de mentenanţa bicicletelor le ridică pe cele care sunt defecte și le repară”, declară purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
Primele 60 de minute de folosire a bicicletei sunt gratuite, dar mai apoi se percepe o taxa de 2 lei pentru fiecare jumătate de oră.
3 Comentarii
Nu foloseste nici dracu bicicletele alea! Bani aruncati pe geam! Ok, s-au facut din fonduri UE, whatever! Dar sa publice oamenii de la primarie cat de folosite sunt aceste biciclete pentru a vedea daca chiar e prioritar "imbunatatirea" proiectului si extinderea pistelor de biciclete. Eu am biroul cu vedere spre una din pistele de bicicleta din zona… Citeste mai departe
Din seria: telegondola, metrou, aqua park,vom face,studii de feza si pre-pre-prefezabilitate,plansee,basini,etc.
@Vanatorul de mandre cu bocisme in cap: Bicicletele sunt doar reflexia utilizatorilor. Astia care le repara vin in jumatate de ora de la sesizare sa ridice biciclete stricate. Dar ... oamenii le strica, le pun stricate in statii si nu anunta cand e ceva. Cum e clujeanul, asa sunt si bicicletele.