PREMIERĂ! Clujenii NU vor mai fi nevoiți să facă ,,ping-pong” între instituții pentru avize! Tișe: ,,Noi vom trimite mai departe dosarul, nu cetățeanul''
Alin Tișe, președintele Consiliului Județean a vorbit despre un nou proiect de digitalizare care le-ar permite clujenilor să obțină avize într-un mod mult mai simplu și direct.
De pe hârtie, la totul online
Momentan, sistemul ghișeul unic permite eliberarea a aproximativ a 60 de avize și autorizații, însă Alin Tișe menționează că scopul final este ca totul să se poată face online, direct din casele clujenilor.
,,Lucrăm la ghișeul unic de mult timp, în mari teritorii se aplică. Deja puteți primi în timp util pe telefon anumite informații sau online, deja semnăm autorizații și eliberăm aproximativ 60 de avize în format online. Eliberăm autorizații cu valabilitate juridică, certificate de urbanism. Cu alte cuvinte digitalizarea deja la noi este de 3 ani în aplicare și într-un final scopul nostru este acela ca la nivelul Consiliului Județean este să avem prima instituție fără hârtii, cetățeanul să nu mai depună hârtii la noi, indiferent despre ce cerere este vorba.
Sigur, dacă el nu știe să trimită de acasă vom avea sistemul clasic. Omul vine cu dosarul la parter, avem aparatele de scanat, el le va depune clasic dacă doar așa știe, iar noi le vom duce și online, prin scanare.”, a transmis Alin Tișe.
Starea cererii va putea fi verificată în orice moment
Președintele Consiliului Județean susține că cetățenii vor fi informați la orice pas despre stadiul cererilor lor.
,,Digitalizarea pentru care am prins 21 de milioane cu softuri, rețelistică, licențe, va a fi realmente o revoluție administrativă, cetățeanul va avea acces la o administrație modernă, să știe unde este cererea, să știe de ce stă la funcționarul respectiv, unde se află în momentul respectiv, cât a stat la aprobat, de ce s-a întors, de ce este bun dosarul, ce trebuie să completeze, totul se va face online.”, a explicat Alin Tișe.
Cum va funcționa sistemul?
Președintele Consiliului Județean a explicat și cum va funcționa sistemul, menționând că, cu ajutorul noului sistem instituția va fi cea care va cere avizele de la toate instituțiile, fără ca cetățeanul să mai facă ping-pong între ele. Acesta a explicat că cei care vor vrea să obțină anumite avize, vor depune o cerere unică la Consiliul Județean, care va trimite mai departe celorlalte instituții solicitarea. Practic instituția va obține avizele în numele clujenilor.
,,Noi vom comunica, de acolo e treaba autorității publice să plimbe dosarul, nu este problema cetățeanului cum se întâmplă acum. Momentan, ca să obții o autorizație primești o listă de avize pe care tu trebuie să le obții. Deja lucrăm la mediu, lucrăm la ISU, Compania de Apă, nu doar noi trebuie să le putem trimite online, ci și cei cu care colaborăm.
Eu după ce primesc dosarul, tot în format online trebuie să comunic cu toți rețeliștii pentru a-i trimite rapid înapoi omului răspunsul. Cu alte cuvinte, noi vom trimite mai departe dosarul și nu cetățeanul.”, a explicat Alin Tișe.
Potrivit președintelui Consiliului Județean Cluj proiectul are două părți, prima care presupune eliminarea hârtiei și trecerea propriu-zisă în online, care are termenul în mai. Termenul la care toate instituțiile din Cluj vor putea colabora direct în online prin ghișeul unic rămâne încă de stabilit.
3 Comentarii
Cat îi sula …
Acum 3 ani aceleași povești auzeam … și cine lasă de la el?
@Zamolxe: Da’ nu spune ca numai pt primăriile care au serviciul de urbanism ca sunt multe unde inca mai au interese( Feleacu) , este valabila acea” revoluționare “a aprobărilor online ?