Clujul a câștigat o finanțare de 5,6 mil Euro pentru pregătirea orașului pentru locurile de muncă ale viitorului
Cluj-Napoca este primul oraș din Estul Europei care primește o finanțare nerambursabilă de 98% de la Comisia Europeană, prin programul Urban Innovative Actions.
Proiecul de finanțare a fost depus de către Primăria Cluj-Napoca și Centrul Cultural Clujean, este în valoare de 5,6 milioane de euro și are ca obiect analiza si testarea unor scenarii care să permită sectorului cultural, academic, de afaceri și administrației și, în general, comunității să se pregătească pentru schimbările pe care următorii 20 de ani le vor aduce în piața forței de muncă.
În proiectul ”Cluj Future of Work” vor fi implicate, pe lângă administrația publică locală și Centrul Cultural Clujean, mai multe organizații membre sau colaboratoare ale Centrului: Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca, Festivalul Internațional de Film Transilvania, festivalul ZAIN, Fundația AltArt, precum și clusterele ARIES Transilvania, Cluj IT, Clusterul de Mobilier Transilvan și Clusterul de Industrii Creative.
”Cluj Future of Work” urmărește ca timp de trei ani să implementeze trei obiective principale:
Facilitarea tranziției la tehnologia 4.0, oferind training și dezvoltare de noi competențe pentru persoanele pregătite în prezent pentru locuri de muncă aflate în risc de dispariție ca urmare a automatizării;
Creșterea competitivității și implicarea în nevoi societale pentru industriile culturale ale orașului (film, design, muzică, meșteșuguri, media etc.);
Înțelegerea și propunerea de schimbări fundamentale privind organizarea muncii la nivelul orașului prin lucrul cu categoriile sociale excluse în prezent pe piața muncii.
Bugetul inițial al proiectului este de 5,6 milioane de euro. Din această sumă, 38 de procente sunt alocate pentru cercetare-dezvoltare și testare de noi tipuri de curricula pentru categoriile vizate de proiect, 38% sunt investiții în echipamente specifice industriei 4.0, 8% într-un program de incluziune pe socială pentru categoriile marginalizate pe piața muncii, în timp ce 6 procente sunt alocate cheltuielilor de marketing și 10 procente cheltuielilor administrative.
În perioada următoare echipa Urban Innovative Actions va formula o serie de recomandări care ar putea produce schimbări în calendarul și bugetul proiectului, iar consorțiul clujean de parteneri în proiect are la dispoziție patru luni pentru a pregăti proiectul pentru startul implementării în primul trimestru al lui 2019, potrivit unui comunicat al Primăriei Cluj-Napoca.
Perioada de implementare a proiectului este de trei ani.
1 Comentariu
asta-i din categoria de utilitate a studiilor de fezabilitate si a schimbarii bordurilor