Clujul alocă un milion de lei pentru un tren suspendat de mare viteză
Primăria Cluj-Napoca alocă în 2015 un milion de lei pentru un viitor tren suspendat de mare viteză.
Linia ferată suspendată la 12 metri înălţime ar uni cel mai mare cartier al oraşului, Mănăștur, cu zona industrială. Investiția ar fi de 168 de milioane de euro, iar anul acesta s-a alocat suma de un milion de lei, pentru studii.
”Analiza unor surse de circulaţie pentru Cluj. Pornind de la ipoteza unui potenţial monorail sau o soluţie subterană în funcţie de cum se va releva la final în funcţie de studiul de fezabilitate”, a precizat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
Cu toate acestea, de un monorail s-a vorbit la Cluj din 1978. Dorin Sabău, director tehnic Compania de Transport Public: ”La data respectivă s-a stabilit pe baza anchetelor origine-destinaţie un flux care depăşea 15.000 de călători pe oră şi sens. Şi singurul tip de vehicul care putea prelua aceste fluxuri majore ar fi fost tipul de monorail. Investiţia era 3,9 mii lei /A la monorail şi 1,8 mii lei /A la tramvai”, conform Digi 24.
Până la vise, Primăria Cluj-Napoca a anunțat că va demara asfaltarea altor drumuri în această primăvară.
23 Comentarii
Haaaaaaaahiiiiiiiiiihuuuuuuuuuiiiiiiiiooooooooooheeeeeeeeoooooooooohaaaaaaahiiiiivvvvoooooohhhhhaaareea,,,ce bine am ras...bei nu aveti ce fura??sau vreti sa dati DNA...ului pe viitor de lucru??scarbe....tren suspendat,auzi acolo, bei boc am o idee...bag niste tevi in somes si astupa-le si ai metrou nene,si cu apa, pui cioroii de la Pata rat sa o scoata… Citeste mai departe
da pana una-alta nu asfaltati str. Cobzarilor din buricul targului ??? Nu de alta,sa nu intram cu talpi de noroi in monorai !!!!
Tren suspendat sa lege manasturu de zona industriala (B-ul Muncii, Jucu??). Pai de ce frant or mai bagat atuncea bani in linia de tramvai....mai bine ar prelungi linia de tramvai spre Jucu si spre Floresti daca tot ii noua si ar fi si mai ieftin.
Corect
Va dati seama ca daca se apuca de sapat pentru metrou, il gasesc astia pe Matei Corvin, calare pe cal pe undeva si stau 10 ani sa il conserve arheologii?...Parca era o groapa in centrul Clujului dedicata unei asemenea descoperiri fabuloase.
Nu ati auzit ca Somesul va fi navigabil...? Va stiti da cu cu skyjet-ul ?
Avem prin oras ceva platforme… Citeste mai departe
LIKE.
Nu asta-i important, totul e sa se sifoneze milonul ala, proiecte, studii, gandire, planse si desene. Si cine va face proiectul? Sa manca si gura lor.....Iar apoi peste vreo 200- 300 de ani va venii si mono- raiul pe pamant.
chiar ma intrebam ce metoda mai gaseste escrocul boc sa paseze niste bani publici cui trebuie. Inca o hotie la drumul mare al acestui talhar care l-a tinut in brate ani de zile pe apostu si i-a dat liber la furat. Probabil ca simte ca DNA e pe urmele lui si vrea sa mai dea macar 2-3 tunuri sa aiba si gurita lui ce manca cand iese de la puscarie
Am participat la o discutie din '78 legata de monorail. Solutia era neeconomica de pe atunci deoarece impunea dezafectarea si mutarea traseului de linii de inalta tensiune din oras si a unor zone cu imobile. Atunci valoarea acestor lucrari costa cat noua investitie. De ce trebuie din nou bagati bani inutili in studii care au mai fost facute? Repetati… Citeste mai departe
Deci primarul penal Boc arunca inca un milion (bani publici, banii nostri) pe un studiu inutil, pentru ca nu vom avea niciodata 168 de milioane de euro pentru un tren de mare viteza!!! Banditul asta a aruncat zeci de milioane de euro pe apa sambetei, bani pe care i-a luat din impozitele noastre si le-a dat la firmele prietenilor si sponsorilor din campania… Citeste mai departe
unde ar fi tara...fara studiile astea...
Unde ar fi apropiatii oamenilor cu functii publice mari fara aceste studii? Ce ar face DNA, dupa ce termina cu deputatii si fostii ministrii?
Studiile sunt bune, daca chiar se doreste sa se faca ceva, insa de multe ori aceste studii sunt scopul final....
Te pishi in el de monorai, alti stalpi, alte case rase, peroane suspendate, etc, etc. Cel mai bun ar fi un metrou care sa lege Florerstiul de aeroport, cu statii in Manastur, P-ta Unirii, Marasti, Someseni, aeroport. Cu masinile actiale de sapat (20 - 30 m/zi) s-ar putea face intr-un an de zile. Si e sub pamant...
Metroul e cea mai buna solutie
Apahida - Someseni - Marasti - Centru - Manastur - Floresti !
Sustin si eu crearea unei lini de metrou pe traseul acesta. Zona metropolitana se poate dezvolta foarte mult cu o asemenea investitie.
+1 pentru metrou, ar fi solutia cea mai buna