Clujul e anti-șoferi! Fără să facă parcări, Primăria Cluj-Napoca montează stâlpișori pe trotuare în Zorilor


Clujenii de pe strada Luceafărului, din cartierul Zorilor, se plâng că rămân și fără zonele de parcare pe trotuare, în timp ce nu se construiește niciun parking. 

Am observat că, pe strada Luceafărului, din Zorilor, se pun stalpisori pentru a evita parcarea pe trotuar, dar nici înainte nu aveam unde să parcăm, pentru că, în tot cartierul, nu avem nici măcar un parking, dar acum ce o sa facem?”, a relatat Andreea.

Aceasta în întreabă pe primarul Emil Boc dacă nu ar trebui prima dată să ofere ceva și apoi să restricționeze parcările pe trotuar. ”Nu ar fi trebuit să faceți un parking înainte să luați și puținele locuri unde puteam parca? O să se ajungă să își dea vecinii în cap din cauza locurilor de parcare, atât de gravă e situația. Vă rog frumos să veniți și cu o soluție pentru a parca automobilele înainte să luați toate trotuarele. 

Înțeleg că vă pasă de oamenii care nu se pot plimba pe trotuar și vă felicit, însă vă rog să vă pese și de proprietarii de mașini, că efectiv și noi contăm și contribuim la acest oraș și suntem disperați din cauza lipsei locurilor de parcare!”, a mai completat Andreeam pe aplicația My Cluj.

Primarul este ocupat în aceste zile să inaugureze refacerea unor parcuri, fără a se putea lăuda cu realizarea unor proiecte de infrastructură necesare și cerute de clujeni, cum ar fi centura și parkinguri în cartiere precum Zorilor, Mărăști, Gheorgheni și Grigorescu, care sunt văduvite de locuri de parcare.

Un analist a semnalat faptul că politica Primăriei anti-mașini este explicabilă prin faptul că nu a realizat proiecte de infrastructură mare, capitol la care este repetentă. Așadar excluderea șoferilor din oraș ar fi singura cale de rezolvare a lipsei drumurilor și parcărilor. 

Chiar și primarul Emil Boc a recunoscut acest lucru. ”Nu e popular ce spun, dar viitorul mașinii nu mai este viabil. Mașina se folosește pentru deplasările în afara orașului, să te duci în weekend, în deplasări neesențiale, dar pentru viața de zi cu zi, alternativele trebuie să fie mersul pe bicicletă, cu transportul în comun, combinat cu mersul pe jos sau cu forme de sharing. 

Lumea a plecat de mult în altă direcție. Noi nu putem rămâne în urma istoriei. Orașele care s-au bazat pe mașină au rămas codașe în istori. Orașele care au trecut la alternativa la mașină sunt orașele viitorului”, a explicat Emil Boc. 

Comentarii Facebook