Clujul este conectat la trendul european al transportului în comun de persoane
Președintele Asociației ”Uniunea Română de Transport Public”, Liviu Neag, - director general al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, a fost unul dintre invitații oficiali ai organizatorilor celei de-a XI-a ediții a celui mai mare târg din lume din domeniul transporturilor - INNO Trans 2016.
Această imensă manifestare expozițională a avut loc zilele trecute la Berlin - capitala Germaniei - și a reunit un număr record de expozanți, 3000, veniți din 60 de țări. Târgul nu doar că expune cele mai noi tehnologii, echipamente și autovehicule din domeniul transporturilor, ci și stabilește tendințele și prefigurează politicile publice din transportul public de persoane. Este semnificativ faptul că una dintre cele cinci secțiuni de expunere ale acestei manifestări globale a fost dedicată transportului public de persoane, respectiv „Public Transport Forum”. În cadrul acestui forum au conferențiat cei mai mari specialiși ai Europei și lumii din această arie. Mesajul esențial al acestui forum către politicienii Europei și implicit ai României a fost să susțină puternic transportul public de persoane prin intermediul unor politici de investiții și organizare pe termen mediu și lung. Așa după cum s-a subliniat de către toți specialiștii, susținerea de către politicieni a transportului public de persoane este necesară nu doar pentru asigurarea mobilității urbane durabile și decongestionarea traficului, ci și pentru păstrarea calității aerului și mai ales pentru asigurarea unei calități superioare a vieții în comunitățile urbane și metropolitane. Orasele inteligente sunt sinonime cu orasele viitorului, cu energie verde, un mediu prietenos si mijloace de transport fara zgomot. Se impun sisteme de transport eficiente si inteligente. E necesar sa se dezvolte si sa se implementeze sisteme de transport care sa ofere o mai mare capacitate si de asemenea conexiuni rapide si sigure pentru zonele metropolitane in plina expansiune. La modul concret, speakerii forumului au adresat un apel „către liderii autorităților locale din țările U.E. să materializeze conceptul de zonă metropolitană” în domeniul transportului public de persoane, ca fiind cel mai eficient sistem de organizare și funcționare în beneficiul călătorilor.
În aceeași ordine a importanței, a fost subliniată necesitatea unei bune politici financiare a companiilor publice de transport, care să permită asigurarea resurselor financiare necesare pentru susținerea modernizării, capitol la care CTP și-a învățat lecția; compania clujeană fiind declarată oficial cea mai performantă companie românească din sistemul public de persoane. Un capitol distinct în dezbateri pentru asigurarea resurselor financiare l-a constituit accesarea fondurilor europene, domeniu în care municipiul Cluj-Napoca este un lider recunoscut de către autoritățile europene și de la București.
Trendul în Europa și în toată lumea este de creștere explozivă a numărului de oameni care au nevoie de transport public. O statistică prezentată în cadrul forumului a relevat că în 2015 au fost transportați la diverse destinații, prin sistemul public, un număr record de 10 bilioane de pasageri și că numărul acestora va crește și mai mult în 2016.
Târgul INNO Trans 2016 a putut să ofere specialiștilor români prezenți radiografia tendințelor și evoluțiilor tehnologice la nivelul autobuzelor, troleibuzelor și tramvaielor. În aceeași măsură, au fost conștientizate eforturile care trebuie făcute pentru integrarea comunităților urbane românești în aceste trenduri, precum și nevoia fundamentală a susținerii industriei românești de către stat, așa după cum procedează celelalte națiuni care au expus în cadrul târgului.
Directorul CTP, Liviu Neag, consideră că municipiul Cluj Napoca - în calitatea sa de ”Capitală a transportului public de persoane” din România este obligat să monitorizeze cu atenție aceste trenduri europene și să se integreze pentru a asigura cetățenilor și tuturor beneficiarilor un transport civilizat și modern.
21 Comentarii
Minciuni ordinare marca inregistrata a Companiei de Transport Public! Deci ruinele alea de autobuze verzi second hand se inscriu in trendul european? La fel si troleibuzele de pe timpul lui Ceasca? Si poate si tramvaiele alea portocalii fabricate acum 40-50 de ani?
c@cat. cred ca pana si in India au transport in comun mai bun decat avem noi. CTP Cluj e o rusine si mai au tupeu sa se laude
Asa de bine n-am mai ras de cand si-a luat Monta puie. Daca jegurile alea de autobuze verzi din 1900 toamna si troleele dinainte de revolutie inseamna conectare la trenul european atunci eu sunt papa de la Roma :)))
trendul
Da-te-n ma-ta Neag, dinozaur comunist ce esti, șpăgar infect și sugator de sula de Boc!
nu s-o laudat pe acolo si cu faimoasele conserve ceausiste ....prin usile carora iti incape si pumnu chiar daca sunt inchise :)))
Io ma intreb pe ce limba o fi vorbit comunistoidu' asta la Berlin, ca nici romaneste nu vorbeste bine.... Vai de steaua noastra!
As mai adauga la ce ai spus tu si:
- controlori care verifca doar anumite persoane si pe cele de anumite nationalitati care circula fara bilet le ignora;
- trape pentru persoanele cu dizabilitati nefunctionale, soferi care nici macar nu au rabadare ca ceilalti calatori sa ajute persoanele cu dizabilitati sau mamicile cu carucioare; ce sa mai… Citeste mai departe
Bai nene asta a fost tare de tot "- orar dezastru in weekend sau de sarbatori, cred ca sunt mai multe avioane intr-o zi cluj-bucuresit de cate autobuze sunt intr-o zi de weekend pe anumite linii;"
Trist dar foarte adevarat :))
Dar totusi, ce ai vrut sa zici cu "tantile alea in cusetele de bilete care sunt identice cu cele de pe vremea lui ceausescu"? Daca sunt de pe vremea lui Ceausescu trebuie discriminate, date afara, dupa tine? Sunt multi oameni in tara asta mai mult sau mai putin "de pe vremea lui Ceausescu".
Vrei sa le inlocuiesti pe tanti cu majorete, cu fotomodele,… Citeste mai departe
Ba, daca n-ai facut scoala si nu te duce capul sa pricepi ce e aia constructia frazei, sintaxa, acord, nu sari in schema ca musca la rahat ca te faci singur de *****.
Analfabet functional e unul care desi stie sa scrie si sa citeasca, nu intelege ceea ce citeste. Asta esti ma baiatule. Analfabet functional!
Acuma pe intelesul tau, cand propozitia… Citeste mai departe
As mai adauga la ce ai spus tu si:
- controlori care verifca doar anumite persoane si pe cele de anumite nationalitati care circula fara bilet le ignora
Lauda de sine nu miroase a bine, cel puțin asta spune un vechi proverb românesc. Nu știu cum au tupeu ăștia se se laude când se știe că majoritatea autobuzelor CTP îs rebuturi trimise la casat de compania de transport din Paris și luate de CTP ca fiind bune. Majoritatea îs vechi, uzate la maxim și circulă cu hârtie și tăblițe în geam, că n-au nici măcar… Citeste mai departe
Inseamna ca domnul Neag n-a vazut transport civilizat daca domnia sa cosidera transportul din Cluj cu autobuze second hand cu scaune jegoase,cu intirzieri fata de programul liniilor de zeci de minute,cu tramvaie care de decenii trebuiau sa fie la fier vechi etc...etc. Cu zece autobuze si trei tramvaie noi suntem departe de transportul modern la care… Citeste mai departe
Metroul sigur face parte din dezvoltarea unui oraș.
Nu stiam ca si in Europa exista urmatoarele trend-uri:
- sistem de facturare nefunctional atat la capitolul automate cat si puncte de validare din autovehicule
- controlori care nu au uniforma de idenificare
- controlori care nu pot verifica abonament pentru ca nu au cititoare de carduri(sunt disponibile de aproape 1an)
- mijloace de transport… Citeste mai departe
Bei, Marvin the Bitch te-am botez bre pentru ca esti ca o japitza bagatoare de seama. Cum le vezi tu si le stii tu pe toate. Si toate, bai curvila-s proaste si stricate in ochii tai de japitza de Dambovitza. Ai vrut sa pari savant si ai esuat jmechere in prostie crasa. Cum ai putut, bei prostovane, sa scrii imbecilitatea aia cu factura la bilete, Cat… Citeste mai departe
Da bai desteptule, factura la bilete. Sunt persoane juridice care achizitioneaza 20, 50, 100 de bilete odata pentru uzul angajatilor, colaboratorilor, clientilor, etc si care au nevoie de factura fiscala pentru banii pe cere i-a incasat ratucul de la ei.
Daca tie nu-ti trece prin cap ca exista si astfel de situatii, e caraghios sa il faci pe altul… Citeste mai departe
Marvin nu doar ca esti proooostttt graaaaamaaaada, dar ai si claxon si grirofar. Pai, bey prostovane, cine te impiedica sa mergi cu calupul de bilete si sa soliciti factura de la contabilitatea ratuc, jalnicule. Idiotule. Cretinule. Claxonagiule si prostule, ce esti. Macar nu mai claxona, ca sa nu te mai tamponez, fraiere prost ce esti.
Si Ceausescu ar fi invidios daca ar vedea cum stie Neag sa minta. Ce transport in comun modern avem cand trei sferturi dintre autobuze is mai vechi de 20 de ani iar Clujul ii singurul oras alaturi de Galati unde mai circula trolee Dac si Rocar de pe vremuri? Cu autobuzele alea verzi luate de la fier vechi din Franta si cu trolee si tramvaie vechi de… Citeste mai departe