Clujul va avea METROU până în 2026. De ce varianta eșecului este EXCLUSĂ


Clujul va avea câteva stații de metrou până în 2026, pentru că așa prevede finanțarea oferită prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Aici sunt mai multe surse de finanțare. Toata lumea merge pe PNRR, dar acum 3 ani nu știam despre acest program. Cert este ca cei 350 de milioane de euro trebuie cheltuiți până în iunie 2026. Dacă nu, statul român trebuie sa îi dea înapoi. Suntem în faza elaborării studiului de fezabilitate. Nu exista niciun proiect de investiții care sa poată fi făcut la nivelul municipiului, fără sa aibă în spate un studiu de fezabilitate, studiu care-ți dă variante și multe alte detalii, proiectul de execuție fiind o parte mult mai mica apoi. Studiul de fezabilitate spune care este traseul, încărcarea, stațiile, iar componenta de proiectare vine ulterior. Până în 2026 mai avem 5 ani, pot sa mai fie multe alte surse de finanțare, sunt optimist. Sa ne uităm la centura Vâlcele-Apahida sau Autostrada Transilvania, bugetul de stat sau alte programe europene pot sa fie aceste surse de finanțare”, a declarat viceprimarul, la ZIUA LIVE. Adică, dacă nu sunt cheltuiți banii până în 2026, România va returna banii și vom rămâne cu lucrările nefăcute și nefinanțate.

Acesta a spus că metroul și centura metropolitană nu se exclud.

Metroul nu înlocuiește centura metropolitana. Și trenul metropolitan este prins acolo, nu se exclude. În prima etapa, metroul merge din Florești la Ira, în a doua este extins către Gilau, iar trenul merge de la Bontida în Baciu, adică are alt traseu. Categoric, poate fi realizat mai repede decat metroul, infrastructura exista. Studiul de fezabilitate va include si aceste detalii, termenul fiind sfarsitul anului, depinde de avizele de mediu, pentru ca sunt foarte multe dezbateri publice. Nu avem întârzieri majore, instituțiile statului își dau concursul pentru a rezolva situația, apoi trebuie aprobat în CL. Va pot da mai multe detalii în luna octombrie”, a mai precizat acesta.

Inițial, metroul Clujului trebuia să aibă 16 stații și costa cel puțin un miliard de euro. Acum sunt bani numai de un tronson important, a spus Emil Boc. 

Comentarii Facebook