Clujul va avea metrou plătit din bani promiși de Guvern. Ce prevede Planul Național de Relansare Economică


Metroul Clujului va fi finanțat de la București și va fi construit, conform Planul Naţional de Investiţii şi  Relansare Economică.

De asemenea, Clujul va primi bani și pentru a face trenul metropolitan de la Nădășelu la Bonțida. 

Guvernul Orban a prezentat ce prevede Planul și fraptul că se alocă pentru investiții peste 60 miliarde euro.

Pentru zona rutieră, planul propune finalizarea a 407,3 Km de autostrăzi şi drumuri expres, cu un cost de 4,3 miliarde euro.

Este vorba despre proiectele promise sunt Sibiu – Piteşti (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Piteşti, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borş),  Sebeş - Turda, AO:Inelul de Sud Bucureşti, Varianta de ocolire Bacău şi Podul peste Dunăre de la Brăila.

De asemnea, Guvernul propune conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres. Perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro ( Sibiu – Piteşti (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădăşelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureş - Iaşi – Ungheni, A3: Ploieşti – Comarnic – Braşov, A7: Ploieşti– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord Bucureşti; Bucureşti – Alexandria – Craiova - Lugoj, Buzău/Focşani - Brăila – Galaţi, Măcin – Tulcea – Constanţa; Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida).

Se vorbește și despre lansarea unui tren metropolitan Nădăşelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonţida, dar nu se știe costul pentru că nici nu sunt filizate studiile de fezabilitate.

Între promisiuni apare și metroul Cluj Napoca, pe ruta Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca, tot fără cost pentru că acest lucru este necunoscut. 

Alte investiţii sunt prevăzute pentru dezvoltarea unor noi magistrale de metrou şi extinderea celor existente (Finalizare lucrări M5, lansare  M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensie M2 Pipera – Petricani  şi Berceni – Linia de Centură Sud).

Se știe însă că se va investi suma de 18 miliarde de euro în domeniul feroviar, în cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030. Sunt incluse aici finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulaţia trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h.

Proiectele noi de modernizare a căii ferate sunt Ploieşti-Suceava-Dărmăneşti, Bucureşti-Craiova-Timişoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Feteşti, Port Constanţa-Palas, Predeal-Braşov, Centura feroviară a Municipiului Bucureşti, Cluj Napoca-Episcopia Bihor.

Investițiile în sectorul naval sunt de 4,3 mld. euro, iar în sectorul aerian de 2,9 mld. euro.

Comentarii Facebook